آی‌پد ایر نسل آینده اپل با دوربین پشتی دوگانه و طراحی مشابه آی‌پد پرو عرضه خواهد شد

وبلاگ ژاپنی MacOtakara بر اساس اطلاعات دریافتی از زنجیره تامین ادعا می‌کند که مدل آینده آی‌پد ایر اپل (نسل پنجم) از قاب مخصوص مدل کنونی آی‌پد پرو 11 2021 استفاده خواهد کرد. 

این 2 دستگاه با وجود لبه‌های جانبی مربعی‌شکل و اسکنر اثرانگشت تاچ آی‌دی در قسمت جانبی بدنه کاملا شبیه به یکدیگر به‌نظر می‌رسند. با این‌حال قالب طراحی جدید شامل پیکره‌بندی دوربین دوگانه در قسمت پشتی است. این ماژول از لنز فوق‌عریض و احتمالا یک سنسور LiDAR تشکیل می‌شود. البته به‌کارگیری حسگر LiDAR امری بعید به‌نظر می‌رسد.

با این‌حال اپل کماکان مایل است تا مدل‌های آی‌پد پرو و آی‌پد ایر از برخی جنبه‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. بخشی از این تفاوت به تراشه مورد استفاده در 2 تبلت مربوط می‌شود. وبلاگ ژاپنی ادعا می‌کند که آی‌پد ایر آینده برخلاف مدل‌های جدید آی‌پد پرو از تراشه فوق‌سریع M1 استفاده نکرده و تنها از تراشه A15 به‌کارگیری شده در سری آی‌فون 13 بهره خواهد برد. این تراشه کماکان از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد؛ بنابراین تبلت آینده نخستین مدل از سری آی‌‌پد ایر با قابلیت اتصال به شبکه 5G به‌شمار خواهد رفت.

جایگزینی نمایشگر IPS LCD با پنل اولد یکی از سناریوهای محتمل خواهد بود؛ زیرا بر اساس برنامه‌ریزی‌ها آی‌پد پرو 11 اینچی پس از به‌روزرسانی میان دوره‌ای به‌همراه یک پنل مینی LED عرضه می‌شود. همچنین آی‌پد ایر نسل پنجم در بخش اسپیکر نیز پیشرفت‌هایی را تجربه نموده و در عوض 2 اسپیکر از 4 عدد بلندگو استفاده خواهد کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود که آی‌پد مینی جدید از قالب طراحی آی‌پد ایر در مقیاسی کوچک‌تر بهره‌برداری نماید. با این‌حال وبلاگ MacOtakara خاطرنشان می‌کند که آی‌پد مینی جدید کماکان الگوی طراحی کلی مدل قدیمی را حفظ خواهد کرد. البته اندازه نمایشگر 7.9 اینچی مدل قبلی به 8.4 اینچ ارتقاء خواهد یافت.

شخصی با نام راس یانگ که اخبار مربوط به زنجیره تامین دستگاه‌های الکترونیکی را به‌طور کامل تحت نظر دارد؛ نیز کم و بیش چنین ادعایی را موردتائید قرار داده است. به باور وی آی‌پد مینی آینده به لطف کاهش ضخامت حواشی اطراف نمایشگر و حذف دکمه فیزیکی هوم از یک پنل 8.3 اینچی بهره خواهد برد.

تصاویر اولیه آی‌پد مینی جدید که از به‌کارگیری الگوی طراحی مشابه با آی‌پد ایر حکایت داشتند

بنابراین آی‌پد مینی آینده با تغییراتی در بعد طراحی عرضه خواهد شد؛ حتی اگر این تغییرات به اندازه برآوردهای اولیه چشمگیر و گسترده نباشند. از جنبه توان پردازشی احتمالا شاهد اعمال تغییراتی محدود خواهیم بود. با این‌حال تراشه A12 مورد استفاده در آی‌پد مینی 2019 با تراشه A14 موجود در سری آی‌فون 12 جایگزین خواهد شد.

بازطراحی گسترده‌تر در مدل‌های معمولی آی‌پد و آی‌پد مینی احتمالا تا سال 2022 یا پس از آن عملی نخواهد شد. هنوز مشخص نیست که این 2 مدل چه زمانی از پورت لایتنینگ فاصله گرفته و در عوض از درگاه USB-C استفاده خواهند کرد. اما برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که این سناریو با عرضه مدل‌های نسل آینده رنگ واقعیت پیدا خواهد کرد.

2 در مورد “آی‌پد ایر نسل آینده اپل با دوربین پشتی دوگانه و طراحی مشابه آی‌پد پرو عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH