گوشی‌های آی‌فون اپل با تراشه 2 نانومتری در سال 2024 عرضه خواهند شد

تراشه‌های جدید سری A اپل با استفاده از فرآیند 5 نانومتری تولید می‌شوند؛ اما در سال 2024 اوضاع کنونی احتمالا به شکل چشمگیری متحول خواهد شد. دلیل طرح چنین ادعایی این است که کمپانی TSMC ظاهرا با احداث یک کارخانه جدید که منحصرا به تولید تراشه‌های 2 نانومتری می‌پردازد؛ موافقت کرده است.

با توجه به اینکه اپل یکی از بزرگترین مشتریان TSMC به‌شمار می‌رود؛ لذا بی‌تردید احداث این کارخانه جدید نهایتا به نفع اپل نیز خواهد بود.

وبسایت Nikkei در گزارش خود ادعا می‌کند که بر اساس یک جدول زمانی، کمپانی TSMC پیش از آغاز تولید تراشه‌های 2 نانومتری، فرآیند نصب تجهیزات و تست آن‌ها را در سال 2023 عملیاتی خواهد کرد.

با فرض اینکه تمامی امور طبق برنامه جلو برود و در این مسیر هیچ‌گونه مانعی ایجاد نشود؛ در این‌صورت کارخانه احتمالا برای تولید آی‌فون‌های سال 2024 آماده فعالیت خواهد بود. این هندست‌ها احتمالا در قالب سری آی‌فون 16 یا هر نام دیگر موردنظر اپل در آن مقطع زمانی عرضه خواهند شد.

این اظهارات احتمالا از نظر اکثر کاربران نهایی کاملا فنی به‌نظر می‌رسند؛ اما فرآیند 2 نانومتری دارای مزایایی است که احتمالا بر کیفیت عملکرد گوشی تاثیرات چشمگیری خواهند داشت؛ چرا که کاهش مقیاس فرآیند تولید به‌معنای افزایش بهره‌وری تراشه از جنبه‌های گوناگون خواهد بود. این پدیده می‌تواند به بهبود عملکرد تراشه و همچنین شارژدهی باتری دستگاه کمک کند. تمامی موارد فوق برای کاربران نهایی قابل لمس هستند.

بی‌تردید کلیه پیشرفت‌های مورد اشاره مطلوب به‌نظر می‌رسند؛ حتی اگر کاربران به لحاظ فنی تمایل چندانی نسبت به آن‌ها نداشته باشند. در واقع بدیهی است که کاربران از در اختیار داشتن یک گوشی با عملکرد سریع‌تر، مصرف انرژی پایین‌تر و تولید دمای کمتر استقبال خواهند کرد.

3 در مورد “گوشی‌های آی‌فون اپل با تراشه 2 نانومتری در سال 2024 عرضه خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH