اپل پتنت دوربین زیر نمایشگر برای تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی را ثبت کرد

بر اساس شایعات شرکت اپل به‌دنبال عرضه گوشی آی‌فون 14 با نمایشگر کاملا تما‌م‌صفحه و بدون ناچ است. امروز کمپانی آمریکایی موفق به ثبت پتنت جدید دوربین‌های زیر نمایشگر برای فناوری فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی شد.

غول فناوری کوپرتینویی اخیرا پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) به ثبت رسانده است. این پتنت به سنسورهای دوربین تعبیه شده در زیر نمایشگر مربوط می‌شود. همچنین توضیحات ارائه شده در پتنت مذکور نشان می‌دهند که این سنسورها برای سیستم‌های احراز هویت بیومتریکی موسوم به تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی به‌کار گرفته می‌شوند. اپل اعلام کرده که در طراحی فعلی آی‌فون، حسگرهای تصویربرداری در مجاورت نمایشگر دارای ناچ قرار گرفته‌اند. اما در نسل‌های آینده آی‌فون این سنسورها به قسمت زیرین نمایشگر منتقل خواهند شد.

بعلاوه اپل خاطرنشان کرد که این سیستم می‌تواند برای هر 2 سیستم فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه به‌کارگیری 2 سیستم امنیتی به‌صورت همزمان احتمالا رضایتمندی مشتریان بیش‌تری را به‌دنبال خواهد داشت.

شایان به ذکر است که گزارشات اخیر نیز ادعا کردند که کمپانی اپل قصد دارد تا طی مدت چند سال آینده سیستم فیس آی‌دی را به کامپیوترهای مک خود اضافه نماید. ورژن‌های پیشین فناوری دوربین زیر نمایشگر با مشکلات متعددی نظیر کیفیت پایین دست‌به‌گریبان بودند؛ با این‌حال ورژن‌های ارتقایافته آن‌ها در قالب برخی اسمارت‌فون‌های خاص به بازار تجاری عرضه شدند.

البته بایستی خاطرنشان کرد که الگوی فوق کماکان صرفا یک پتنت به‌شمار رفته و برای تائید توسعه چنین سیستمی توسط اپل یا صرفا پرداختن شرکت به مبانی فناوری فوق هیچ‌گونه راهکار مشخصی وجود ندارد. در صورت توسعه چنین سیستمی می‌توان انتظار داشت که در کنار گوشی‌های آی‌فون سایر دستگاه‌های اپلی نظیر مک‌بوک‌ها و آی‌پدها نیز از آن بهره‌برداری نمایند.

2 در مورد “اپل پتنت دوربین زیر نمایشگر برای تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی را ثبت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH