DxOMark: هواوی P50 پرو دارای بهترین دوربین‌ اسمارت‌فونی در جهان است

تنها یک روز پس از معرفی رسمی گوشی‌های پرچمدار سری P50 هواوی، وبسایت DXOMARK به عنوان تخصصی‌ترین رسانه بررسی دوربین گوشی، Huawei P50 Pro را مورد واکاوی قرار داده و طی انجام جامع‌ترین تست‌ها، دوربین اصلی و سلفی آن را بهترین دوربین موبایلِ حال حاضر دنیا خوانده است.

سری P هواوی، برگرفته شده از واژه Photography، با هدف ارائه بهترین دوربین‌ها در گوشی‌‌های هوشمند روانه بازار شده‌اند. در تازه‌ترین مورد، اکنون شاهد دو گوشی P50 و P50 Pro از همین مجموعه هستیم؛ جایی که قرار است دوربین گوشی هواوی، باز هم رکوردها را جابه‌جا کند.

وب‌سایت مشهور DXOMARK در بررسی خود به سراغ دو رکن اصلی و پرکاربرد گوشی‌های هوشمند رفته و عملکرد دو دوربین سلفی و اصلی گوشی P50 Pro را با دقیق‌ترین تست‌ها مورد بررسی قرار داده است.

طبق بنچمارک‌های صورت گرفته بر روی گوشی پی50 پرو، وب‌سایت DXOMARK در مجموع امتیاز 144 را برای عملکرد دوربین اصلی در عکاسی و فیلمبرداری در نظر گرفته است؛ امتیازی که این گوشی را به بهترین دوربین موبایل تاریخ تبدیل می‌کند.

در بررسی انجام شده، DXOMARK به ترتیب امتیاز 149 را برای بخش عکاسی، امتیاز 107 برای بزرگ‌نمایی و در آخر امتیاز 116 را برای عملکرد فیلمبرداری گوشی P50 Pro هواوی به ثبت رسانده است.

با این اوصاف چندان جای تعجب نیست که این رسانه دوربین اصلی پی50 پرو را بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند در دنیا معرفی کند؛ رکوردی که پیش از این نیز به نام پرچمدارهای پیشین هواوی یعنی P40 Pro و Mate 40 ثبت شده بود.

پی50 پرو هواوی با طراحی ماژول Dual-Matrix، دوربین اصلی چهارگانه‌ای را در خود جای داده که متشکل از سنسور 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز واید، در کنار سنسور 64 مگاپیکسلی مجهز به لنز پریسکوپی و گشودگی دیافراگم f/3.5 است که بزرگ‌نمایی اپتیکال 3.5 برابری و تا 200 برابر زوم دیجیتال را به همراه می‌آورد.

این ترکیب با اضافه شدن دوربین 13 مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور 40 مگاپیکسلی از نوع تک رنگ (Monochrome) به مجموعه‌ای کامل از بهترین دوربین‌ها تبدیل می‌شود.

با گذر از مشخصات فوق، DXOMARK در خصوص سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و همچنین سنسور تک رنگ 40 مگاپیکسلی، بهترین امتیاز و عملکرد را برای این گوشی در نظر گرفته است و از ثبت دقیق رنگ‌ها به همراه گستره دینامیکی وسیع صحبت به میان می‌آورد. 

در ادامه بررسی دوربین اصلی نیز آمده است که حسگر 64 مگاپیکسلی پریسکوپی قادر است تصاویری با کیفیت را حتی پس از بزرگ‌نمایی زیاد نیز ثبت کند و از نویز پایین و Dynamic Range بالایی برخوردار است.

به گفته DXOMARK، عکاسی با کیفیت در شب نیز به کمک حالت Night Time دوربین گوشی پی 50 پرو هواوی محقق شده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، گوشی هواوی P50 Pro می‌تواند حتی در تاریکی شب نیز با نوردهی دقیق و مناسب در کنار فوکوس خودکار سریع و ثبت رنگ مطلوب، تصاویری جذاب و عملکردی عالی را به نام خود ثبت کند.

در نهایت امتیاز 116 در نظر گرفته شده برای عملکرد فیلمبرداری پی 50 پرو نیز قابلیت بالای این گوشی را تصدیق می‌کند. آن طور که رسانه مذکور عنوان می‌کند، نوردهی دقیق، دامنه دینامیکی گسترده و فوکوس لیزری عالی از نقاط برجسته دوربین اصلی P50 Pro هواوی در بخش فیلمبرداری هستند. 

اما صحبت در همین جا به پایان نمی‌رسد و رکوردشکنی هواوی پی 50 پرو همچنان ادامه دارد. مجموع امتیازات دوربین سلفی این گوشی طبق بررسی DXOMARK به عدد فوق‌العاده 106 می‌رسد که بار دیگر برتری پرچمدار هواوی را نسبت به هر رقیب دیگری، آشکار می‌کند.

بنا بر گفته‌های وب‌سایت DXOMARK، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هواوی پی50 پرو قادر است در هر نوع شرایط محیطی، اعم از فضاهای سربسته یا رو باز، تصاویری با نویز پایین و جزئیات چشمگیر به ثبت برساند که سبب شده امتیاز فوق‌العاده 112 در بخش عکاسی برای آن رقم بخورد.

از حیث فیلمبرداری نیز دوربین سلفی این گوشی با کم و کاستی در بنچمارک‌ها مواجه نشده و این وب‌سایت معتبر از سیستم لرزش‌گیر عالی در گوشی P50 Pro خبر می‌دهد.

در پایان باید گفت هواوی بار دیگر با معرفی پرچمدار جدید سری P خود، پیشرفت همیشگیِ خود را در صنعت گوشی و دوربین موبایل اثبات کرده است؛ به‌ گونه‌ای که گوشی P50 Pro توانسته است با سبقت از نسل پیشین خود یعنی P40 Pro، بار دیگر عنوان بهترین دوربین موبایل در جهان را از آن خود کند.

2 در مورد “DxOMark: هواوی P50 پرو دارای بهترین دوربین‌ اسمارت‌فونی در جهان است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH