پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات و برندهای دیجی‌کالا در سال 99

دیجی‌کالا در جایگاه بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران و خاورمیانه، بخش عمده‌ای از بازار خرده‌فروشی آنلاین ایران را در اختیار دارد و به عنوان اصلی‌ترین مرجع برای خریدهای اینترنتی مردم کشور شناخته می‌شود.

دیجی‌کالا فروشگاهی است که بسیاری از ایرانی‌ها حداقل یک بار طعم خرید آنلاین از آن را چشیده‌اند؛ به‌ویژه در سال 99 که به دلیل پاندمی کووید 19 و الزام قرنطینه خانگی، مردم به خرید آنلاین تمایل بیشتری پیدا کردند و فروش ریالی دیجی‌کالا با 151 درصد رشد، حدود 2.5 برابر نسبت به سال 98 رشد داشت.

دیجی‌کالا طی سال 99 در طول یک ماه بیش از 30 میلیون بازدیدکننده یکتا داشت که رکوردی قابل توجه محسوب می‌شود، همچنین در بسیاری از روزها اجناس سفارش شده در دیجی‌کالا به بیش از یک میلیون قلم جنس رسیده و رکورد تعداد سفارش یک میلیون و 586 هزار کالا در یک روز نیز برای این فروشگاه آنلاین بزرگ ثبت شده است.

این آمارها در گزارش سال 99 دیجی‌کالا اعلام شده و نشان می‌دهد که این فروشگاه اینترنتی با اختلاف در صدر بازار خرده فروشی آنلاین کشور ایستاده است.

بیشترین کلمات جستجو شده در دیجی‌کالا

پس از گذشت 14 سال از تولد دیجی‌کالا، این پلتفرم به عنوان مرجعی اصلی برای خریدهای آنلاین مردم محسوب می‌شود، بسیاری از کاربران پیش از خرید عادت دارند نام محصول مورد نظر خودشان را جستجو کنند تا سریع‌تر به کالای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. در گزارش سال 99 دیجی‌کالا آماری از بیشترین کالاهای جستجو شده در این پلتفرم ارائه شده که با توجه به کاربران پرتعداد دیجی‌کالا، به عنوان مرجعی برای شناخت نیاز بازار و خریدهای اینترنتی شناخته می‌شود.

بر اساس آمار ارائه شده از سمت دیجی‌کالا، «گوشی موبایل» بیشترین کلمه جستجو شده در این پلتفرم است، تلفن‌های همراه، پرفروش‌ترین کالاهای دیجی‌کالا از نظر ریالی نیز هستند که در ادامه به طور مفصل در خصوص آن صحبت می‌کنیم اما اختلاف آمار جستجو «گوشی همراه» با کالای جستجو شده دوم، یعنی «کفش» قابل توجه است و نشان می‌دهد که دیجی‌کالا به یک مرجع اصلی برای کاربران جهت خرید تلفن همراه تبدیل شده است.

نکته قابل توجه در این آمار، افزایش چشمگیر ماسک تنفسی در میان جستجوهای دیجی‌کالاست، به طوری که پس از گوشی همراه و کفش، به سومین کالای پرجستجو سال 99 دیجی‌کالا تبدیل شده است و این یکی از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر روی نیاز کاربران دیجی‌کالا محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین اقلام در دیجی‌کالا

یکی از بخش‌های مورد علاقه کاربران در گزارش سال 99 دیجی‌کالا، مربوط به آمارهای کالاهای پرفروش در این فروشگاه اینترنتی است، قطعا برای بسیاری از افراد اهمیت دارد که بدانند چه کالاهایی در طول سال 99 در دیجی‌کالا بیش از دیگر اقلام به فروش رفته‌اند.

طبق انتظار، شیوع ویروس کرونا در آمار پرفروش‌ترین کالاهای دیجی‌کالا نیز تاثیرگذار بوده و در جمع کالاهای پرفروش دیجی‌کالا، نام ماسک و دست‌کش یکبار مصرف به چشم می‌خورد.

نکته قابل توجه آن است که دیجی‌کالا آمار اجناس پرفروش خود را در دو دسته‌بندی بر اساس تعداد فروش و ارزش ریالی فروش ارائه داده، در فهرست کالاهای پر فروش بر اساس تعداد فروش، نام اقلامی را مشاهده می‌کنید که از نظر تعداد خرید، بیشترین فروش را در سال 99 در دیجی‌کالا داشته‌اند؛ اما در فهرست دوم که بر اساس ارزش ریالی فروش تنظیم شده، نام کالاهایی چشم می‌خورد که در مجموع ارزش ریالی فروش آن‌ها نسبت به دیگر اقلام دیجی‌کالا بیشتر بوده است.

در ادامه کالاهای پرفروش دیجی‌کالا بر اساس تعداد فروش را مشاهده می‌کنید:

پرفروش‌ترین کالاهای دیجی‌کالا بر اساس ارزش ریالی تماما در سلطه تلفن‌های همراه است، گفتیم گوشی موبایل از پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا محسوب می‌شود و تمام 10 محصول پر فروش دیجی‌کالا بر اساس ارزش ریالی در سال 99 گوشی موبایل هستند:

اما دیجی‌کالا در گزارش سال 99 خود، پرفروش‌ترین محصول بر اساس ارزش ریالی در دسته‌بندی‌های مختلف را نیز اعلام کرده که در ادامه آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • پرفروش‌ترین تلفن همراه: گوشی سامسونگ گلکسی A51
  • پرفروش‌ترین لپ‌تاپ: لنوو آیدیا‌پد 330
  • پرفروش‌ترین ساعت هوشمند: گلکسی واچ اکتیو 2
  • پرفروش‌ترین تلویزیون: مدل هوشمند 43 اینچی ال‌ای‌دی ایکس‌ویژن
  • پرفروش‌ترین محصولات شست‌وشو و نظافت: ماشین لباسشویی 9 کیلویی پاکشوما
  • پرفروش‌ترین دوربین: دوربین عکاسی چاپ‌سریع فوجی‌فیلم
  • پرفروش‌ترین کنسول بازی: پلی‌استیشن ۴ اسلیم
  • پرفروش‌ترین یخچال و فریزر: یخچال ایستکول
  • پرفروش‌ترین لوازم برقی شخصی: اپیلاتور براون
  • پرفروش‌ترین کفش دخترانه: کفش مخصوص پیاده‌روی
  • پرفروش‌ترین پوشاک مردانه: هودی مردانه به رسم طرح یوونتوس
  • پرفروش‌ترین پوشاک زنانه: تی‌شرت زنانه طرح آرزو
  • پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی: خراسانیات
  • پرفروش‌ترین کتاب: تختخوابت را مرتب کن
  • پرفروش‌ترین آلات موسیقی: پیانو دیجیتال یاماها
  • پرفروش‌ترین صیفی و سبزی‌جات: قارچ دکمه‌ای کامل ملارد
  • پرفروش‌ترین کنسرو و غذای آماده: کنسرو ماهی تن در روغن گیاهی طبیعت
  • پرفروش‌ترین نوشیدنی:‌ چای صبحانه معطر شهرزاد

محبوب‌ترین محصولات دیجی‌کالا

کاربران دیجی‌کالا پس از خرید هر محصول می‌توانند به آن امتیاز دهند و نقاط قوت و ضعف آن را به دیگر کاربران اعلام کنند. بر اساس امتیازات ثبت شده در سال 99 توسط کاربران دیجی‌کالا، گوشی سامسونگ گلکسی A51 نسخه 128 گیگابایت، به عنوان محبوب‌ترین محصول دیجی‌کالا معرفی شد. پس از آن، گوشی‌های هوشمند شیائومی ردمی نوت 8 پرو، ردمی نوت 8، گلکسی A10s و گلکسی A31، پنج محصولی هستند که بالاترین امتیازات را از کاربران دریافت کردند. به این ترتیب هر پنج محصول محبوب دیجی‌کالا در سال 99 در دسته تلفن‌های هوشمند قرار دارند.

بیشترین اقلام مورد انتظار

دیجی‌کالا برای رفاه حال خریداران، امکانی را در پلتفرم فروش خود فراهم کرده که با آن می‌توان از موجود شدن کالاهای ناموجود، مطلع شد؛ به این ترتیب اگر کاربران به دنبال کالایی هستند که در دیجی‌کالا ناموجود است، با فعال کردن گزینه «موجود شد به من اطلاع بده» برای آن محصول، از موجود شدن آن باخبر می‌شوند.

در سال گذشته، کاربران دیجی‌کالا بیش از هر محصول دیگر، منتظر موجود شدن ماسک تنفسی سه‌بعدی مدل فیش بودند. در میان پنج کالایی که کاربران بیش از دیگر محصولات، انتظار موجود شدن آن‌ها را می‌کشیدند، سه محصول در دسته ماسک تنفسی و دو روغن سرخ‌کردنی دیده می‌شود. شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک در روزهای ابتدایی پاندمی کووید 19 و همچنین کمیاب شدن روغن مایع در میانه سال گذشته، تاثیر بسزایی در اقلام مورد انتظار کاربران داشتند.

پرفروش‌ترین برندها در دیجی‌کالا

دیجی‌کالا در گزارش سال 99 خود به‌جز کالاهای پرفروش و محبوب، آمارهای مفید و جذابی از برندهای پرفروش در این پلتفرم نیز منتشر کرده که با بررسی آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی به نیاز بازار و محبوبیت‌ برندهای ایرانی و خارجی در کشور، پی‌ ببرید.

براساس گزارش دیجی‌کالا، برند نوشیدنی باربیکن، پرجستجوترین برند ایرانی و سامسونگ، پرجستجوترین برند خارجی این پلتفرم هستند؛ نکته قابل توجه آن است که در سال گذشته میزان جستجو سامسونگ در دیجی‌کالا بیش از 31 برابر بیشتر از میزان جستجو باربیکن بوده است!

در جدول پرفروش‌ترین برندهای ایرانی دیجی‌کلا در سال 99، نام ایکس ویژن و پارس خزر همانند سال 98 به ترتیب در رتبه اول و دوم دیده می‌شود؛ پس از آن‌ها، پاکشوما توانسته با تولید محصولات باکیفیت و و تبلیغات گسترده از رتبه ششم در سال 98 به رتبه سوم برندهای پرفروش ایرانی در دیجی‌کالا برسد.

در میان برندهای خارجی نیز همانند گذشته سامسونگ در رده اول قرار دارد، پس از آن شیائومی با صعود یک پله‌ای نسبت به سال 98، به مقام دوم رسیده و اپل نیز سومین برند خارجی پرفروش سال گذشته دیجی‌کالا بود. افت فروش برندهای هوآوی و نوکیا نسبت به سال 98، از جمله نکات قابل توجه در آمار پرفروش‌ترین برندهای خارجی سال 99 دیجی‌کالاست.

در جدول پرفروش‌ترین برندهای تلفن همراه در دیجی‌کالا، نام سامسونگ بدون تغییر رتبه نسبت به سال 98 در جایگاه اول دیده می‌شود؛ سپس شیائومی با فاصله‌ای قابل توجه در رتبه دوم قرار دارد. شیائومی در سال 98 در رده چهارم پرفروش‌ترین برندهای تلفن همراه دیجی‌کالا قرار داشت. بعد از شیائومی نام اپل دیده می‌شود که آن هم نسبت به سال 98 با افزایش فروش همراه شده است.

در میان پرفروش‌ترین برندهای تلویزیون دیجی‌کالا، نام ایکس ویژن، تی‌‎سی‌ال و جی‌پلاس در رتبه‌های اول تا سوم دیده می‌شود، افزایش قیمت تلویزیون‌های سامسونگ باعث شد تا این برند سه پله سقوط کند و در رتبه پنجم قرار بگیرد، برندهای اسنوا و دوو نیز صعود قابل توجهی در بخش فروش تلویزیون داشتند.

دربخش لپ‌تاپ و اولترابوک، ایسوس، لنوو و اچ‌پی، جزو سه برند برتر سال 99 در دیجی‌کالا بودند، به ویژه ایسوس و لنوو که فاصله زیادی با دیگر برندهای لپ‌تاپ موجود در بازار ایجاد کرده‌اند.

در ادامه برندهای پرفروش در دیگر دسته‌بندی‌های دیجی‌کالا را مشاهده می‌کنید:

جمع‌بندی گزارش سال 99 دیجی‌کالا

پاندمی کویید 19، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در گزارش سال 99 دیجی‌کالا بود، در میان محصولات پرفروش، انواع ماسک و دستکش یکبار مصرف به چشم می‌خورد که فروش آن‌ها به دلیل شیوع کرونا در دیجی‌کالا افزایش پیدا کرد.

طبق گزارش سال 99 دیجی‌کالا در سال گذشته بیش از 6156 برند ایرانی در این فروشگاه محصولات خود را به فروش گذاشتند، نکته دیگر آن است که 78 درصد از کل فروش دیجی‌کالا در سال گذشته 99 متعلق به برندهای ایرانی بود.

در جمع پرفروش‌ترین برندها، حضور شرکت‌های ایرانی باعث مباهات است. دیجی‌کالا تسهیلات ویژه‌ای برای برندهای ایرانی در نظر گرفته و به دنبال آن است تا فروش این برندها در این فروشگاه آنلاین افزایش پیدا کند. البته رشد نرخ ارز و افزایش قیمت محصولات برندهای خارجی نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبود.

اما در میان برندهای خارجی به ویژه در زمینه محصولات دیجیتال و الکترونیکی، سامسونگ همچنان حرف اول را در بازار ایران می‌زند، پس از آن در بخش موبایل، شیائومی توانسته جای هوآوی را بگیرد و در بازار خودی نشان دهد.

تلفن همراه همچنان پرفروش‌ترین محصول در دیجی‌کالاست، فروش بالای انواع گوشی موبایل در دیجی‌کالا در تمامی آمارهای ارائه شده از سمت این پلتفرم مشهود است؛ همچنین جای خالی محصولات بخش پوشاک در میان پرفروش‌ترین‌ها همچنان احساس می‌شود، البته خرید آنلاین پوشاک به مقدار قابل توجهی در میان کاربران دیجی‌کالا رشد داشته که جای خوش‌حالی است. در میان فهرست برندهای ایرانی پرفروش، برند پوشاک باینت با 31 پله صعود به فهرست ده برند پرفروش ایرانی در دیجی‌کالا راه پیدا کرد تا بخش پوشاک یا دیجی‌استایل، نماینده‌ای در جدول پرفروش‌ها داشته باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ شما گزارش سال ۹۹ دیجی‌کالا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

5 در مورد “پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات و برندهای دیجی‌کالا در سال 99”

  1. شانس اونهایی که دیجیکالا رو راه اندازی کردن خیلی خوب بوده
    هنوزم که هنوزه هیچکسی رو دستشون نتونسته بیاد.

    1
    2
    1. دوست عزیز خیلی وقته حتی بهتر از دیجی کالا هم اومده. چندین سال پیش بامیلو بود که بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران بود و به قدری بزرگ و پیشرفته بود که خود دیجی کالا در جلوی اون مثل یه سایت ساده کوچیک بود. اما مافیای دیجی کالا اون رو به زیر کشیدن و نابودش کردند. در ضمن بهترین فروشگاه های دنیا حداکثر 1-2% سود میگیرند اما مافیای دیجی کالا تا 10-15% هم میگیره. تعداد کالاهی فیک، کلاهبرداری، فرسوده تو دیجی کالا خیلی زیاده.

      2
      18
      1. دوست من از بامیلویک گوشی htc خرید کرد بعد از 3 روز یک پیام اومد که بدلیل عدم توانایی توسط فروشنده اصلی پول شما عودت داده خواهد شد تازه اونم بعد از چند روز پول رو بحسابش واریز کردن ،مجددا اومد از بامیلو یک کابل ایفون خرید 180 تومان ولی بعد چند روز بازم جریان پیامک و عدم توانایی تهیه پیش اومد.کلا سایت مزخرفی بود،به حتمال زیاد کل بازار دست دیجی کالاست ولی حداقل خوب کار میکنه تا جنسی رو نمیتونه تهیه کنه سریع پول بحساب برگشت داده میشه و بعدش پیام عدم توانایی تهیه برای خریدار میاد و اینکه تعداد مانده اقلام سایت رو میزنه کاری که بامیلو نمیکرد .حداقل کار دیجیکالا حرفه ایه

        6
        1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH