گزارش مالی جدید اچ‌تی‌سی با وجود زیان‌دهی کمپانی کماکان امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد

دوره 3 ماهه دوم سال 2021 نیز به پایان رسیده و غول سابق صنعت اسمارت‌فون یعنی اچ‌تی‌سی نیز گزارش جدید عملکرد مالی خود را منتشر کرد. در این دوره نیز کمپانی تایوانی عملکردی زیان‌ده داشت؛ اما وضعیت آن کماکان روبه بهبود است. به لطف افزایش حاشیه عملیاتی، میزان زیان‌دهی کمپانی اچ‌تی‌سی تقریبا نصف شده است.

بر اساس گزارش اچ‌تی‌سی درآمد تلفیقی این شرکت طی 3 ماهه دوم سال 2021 برابر با 1.35 میلیارد دلار (ناخالص) و 47.8 میلیون دلار (خالص) بوده است. فروش کلی شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل بدون تغییر باقی ماند و روند افت مداوم خود پایان داد. بعلاوه میزان زیان‌دهی اچ‌تی‌سی در مقایسه با 3 ماهه دوم سال 2020 کاهش یافت و از رقم ناخالص 1.7 میلیارد دلاری (رقم خالص 61 میلیون دلاری) به 1 میلیارد دلار (ناخالص) معادل 36 میلیون دلار (خالص) رسید. چنین بهبود چشمگیری مدیون کاهش هرچه بیش‌تر هزینه‌ها و افزایش حاشیه عملیاتی است.

به بیان دقیق‌تر حاشیه رشد ناخالص کمپانی طی 3 ماهه دوم سال 2021 به 29.9 درصد رسید که در مقایسه با نرخ 26.5 درصدی دوره 12 ماهه گذشته و نرخ 29 درصدی 3 ماهه نخست سال جاری میلادی افزایش یافته است. حاشیه عملیاتی اچ‌تی‌سی نیز به میزان چشمگیری بهبود یافته و از 125- به 77.8- درصد رسیده است.

برند تایوانی تا زمان رسیدن به سودآوری کماکان مسیری طولانی را پیش رو دارد. اما حاشیه عملیاتی 77.8- درصدی نشان‌دهنده برترین عملکرد اچ‌تی‌سی از 3 ماهه چهارم سال 2018 به بعد است. در آن دوره حاشیه عملیاتی کمپانی برابر با 68.7- درصد بود.

در رابطه با نحوه کاهش هزینه‌ها توسط کمپانی نیز بایستی خاطرنشان کرد که در دوره 3 ماهه دوم سال 2021 میزان هزینه‌های بازاریابی بدون تغییر باقی ماند و معادل با 400 میلیون دلار (ناخالص) بود؛ در حالی‌که بودجه ناخالص صرف شده در زمینه تحقیق و توسعه نیز از 900 میلیون به 600 میلیون دلار کاهش پیدا کرد. همچنین اچ‌تی‌سی میزان هزینه‌های ناخالص مدیریت عمومی خود را از 700 میلیون به 500 میلیون دلار کاهش داد.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که کیفیت عملکرد اچ‌تی‌سی در 6 ماهه دوم سال 2021 به چه ترتیب خواهد بود؛ اما کمپانی بالاخره در مسیری مثبت قرار گرفته و این واقعیت غیرقابل انکار است. ماه گذشته برند تایوانی از چندین مدل هدست واقعیت‌مجازی رونمایی کرد. همچنین انتظار می‌رود که اچ‌تی‌سی طی ماه‌های آینده از گوشی‌های 5G ارزان‌قیمت بیش‌تری رونمایی کند.

2 در مورد “گزارش مالی جدید اچ‌تی‌سی با وجود زیان‌دهی کمپانی کماکان امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد”

  1. بعضی دوستان فک میکنن چون تو ایران نیس ورشکست شده. ولی اینطور نیست
    تحریمیم داداش تحریمممم
    عین کبک سرمونو نکنیم تو برف!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH