وان‌پلاس مشغول بررسی حادثه انفجار اسمارت‌فون جدید خود موسوم به نورد 2 است!

کاربری با نام انکور شارما از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرده که اسمارت‌فون جدید وان‌پلاس نورد 2 هنگام دوچرخه‌سواری همسر وی درون کیف او منفجر شده است. این حادثه موجب بروز تصادف شد و کمپانی وان‌پلاس را وادار به واکنش کرد. 

وی گفت: “امروز حوالی ساعت 6 صبح به وقت محلی، همسر من برای دوچرخه‌سواری همراه با اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 خود که از زمان خرید آن تنها 5 روز گذشته بود؛ از منزل خارج شد. هندست مذکور درون جیب جلیقه وی قرار داشت و به‌صورت ناگهانی منفجر و دود از آن خارج شد. در ادامه، حادثه انفجار موجب وقوع یک تصادف شد. پس از این رویداد وی دچار آسیب‌دیدگی شد.” وی عصبانیت خود از این رویداد را با استفاده از ایموجی‌های صورت غمگین نشان داد؛ اما ظاهرا وان‌پلاس نیز از این سانحه مطلع شده و وعده داده که ابعاد مختلف آن‌را بررسی خواهد کرد. حساب‌کاربری کمپانی با انتشار توئیتی اعلام کرد:

“سلام انکور. ما از شنیدن تجربیات شما ناراحت هستیم. ما عمیقا نگرانیم و به‌دنبال جبران خسارت هستیم. از شما می‌خواهیم تا با ارسال یک پیام مستقیم با ما ارتباط برقرار کنید تا ما بتوانیم مشکل ایجاد شده را جبران کنیم. ما این‌کار را برای شما انجام خواهیم داد.”

به‌نظر می‌رسد که واکنش وان‌پلاس موجب جلب رضایت آقای شارما شده است؛ زیرا وی پست اولیه خود که تصویر اسکرین‌شات آن در ادامه قابل رویت است؛ را حذف کرد. این پست شامل تصاویری از گوشی خسارت‌دیده بود. تصاویر مذکور به شکل مشکوکی شبیه به گوشی‌هایی هستند که در اثر مشکل تبادل حرارتی باتری دچار انفجار شده‌اند. چنین سناریویی پیش‌تر در خصوص اسمارت‌فون بدنام سامسونگ یعنی گلکسی نوت 7 و بسیاری از گجت‌های دیگر نیز رویت شده است.

تصاویر حادثه انفجار وان‌پلاس نورد 2

در هر حالت همسر فرد قربانی اعلام می‌کند که آن‌ها با هدف افزایش آگاهی مردم و روشن شدن علت نهایی بروز حادثه اقدام به انتشار پست مذکور نموده‌اند.

“تمام هدف من از انتشار پست این بود که به علت بروز چنین مشکلی پی ببرم. اعمال اصلاحات در برخی حوزه‌ها می‌تواند از بروز مشکلات بیش‌تر در این زمینه جلوگیری نماید. کمپانی وان‌پلاس نیز پیش‌تر اذعان کرد که آن‌ها در راستای توسعه پک باتری RCA تلاش خواهد کرد و فرآیند تست این مشخصه نیز پیش‌تر آغاز شده است.”

کارشناسان وبسایت Phonearena باتری اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 را مورد آزمایش قرار داده و شارژ آن‌را با معیارهایی کاملا سخت‌گیرانه تخلیه و سپس باتری را بدون کوچکترین مشکل شارژ کردند. با این‌حال این باتری در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در نخستین نسل وان‌پلاس نورد از اندازه بسیار بزرگتری برخوردار است.

همچنین به لطف شارژر 65 واتی وان‌پلاس، اسمارت‌فون نورد 2 به لحاظ سرعت شارژ باتری یکی از سریع‌ترین گوشی‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. در تست‌های انجام شده، میزان شارژ باتری ظرف مدت 30 دقیقه از 0 به 70 درصد رسید. این پدیده وجود برخی چالش‌های احتمالی مدیریت حرارتی در باتری را تا حدودی توجیه خواهد کرد.

2 در مورد “وان‌پلاس مشغول بررسی حادثه انفجار اسمارت‌فون جدید خود موسوم به نورد 2 است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH