سامسونگ گلکسی واچ 4 از سیستم‌عامل iOS شرکت اپل پشتیبانی نمی‌کند!

طی رویدادی شگفت‌انگیز، اسمارت‌واچ جدید شرکت سامسونگ دیگر با سیستم‌عامل iOS اپل سازگاری ندارد. اگرچه غول کره‌ای ضمن برگزاری رویداد Unpacked پیرامون پشتیبانی از پلتفرم iOS صحبت کرد؛ اما در صفحه رسمی گلکسی واچ 4 به اکوسیستم شرکت اپل هیچ اشاره‌ای نشده است.

وبسایت CNET نیز در گزارش خود این اطلاعات را مورد تائید قرار داده و خاطرنشان می‌کند که سامسونگ به منظور افزودن قابلیت پشتیبانی از iOS به گلکسی واچ 4 هیچ‌گونه برنامه فوری را در دست اقدام ندارد. این در حالیست که تقریبا تمامی اسمارت‌واچ‌های دیگر سامسونگ به شکلی یکپارچه با آی‌فون‌های اپل سازگاری دارند و گلکسی واچ 4 نخستین مورد استثناء به‌شمار می‌رود.

سامسونگ گلکسی واچ 4 برخلاف کلیه دستگاه‌های پوشیدنی قبل از خود با یک سیستم‌عامل کاملا جدید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این پلتفرم عناصر 2 اکوسیستم مختلف یعنی Wear OS و Tizen OS را با یکدیگر ادغام می‌کند. در واقع گلکسی واچ 4 نخستین اسمارت‌واچ در جهان است که سیستم‌عامل “Wear OS Powered by Samsung” را اجرا می‌کند (این پلتفرم محصول همکاری مشترک شرکت‌های گوگل و سامسونگ است).

کاربران چنان‌چه ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 را مدنظر قرار داده و مایل به پیش‌خرید آن باشند؛ در این‌صورت ابتدا بایستی از سازگاری اسمارت‌واچ جدید با اسمارت‌فون خود اطمینان حاصل نمایند. سامسونگ نه‌تنها سیستم‌عامل iOS را از فهرست پلتفرم‌های مورد پشتیبانی خود حذف نموده است؛ بلکه از اسمارت‌فون‌های اندرویدی قدیمی‌تر با سیستم‌عامل اندروید 5.0 نیز پشتیبانی نمی‌شود.

بر اساس اعلام سامسونگ، گلکسی واچ 4 با دستگاه‌های مجهز به اندروید 6.0 یا ورژن‌های جدیدتر از آن که دارای حداقل 1.5 گیگابایت حافظه رم هستند؛ سازگاری دارد. غول فناوری کره‌ای همچنین خاطرنشان می‌کند که فهرست اسمارت‌فون‌های سازگار و امکانات قابل دسترس بسته به منطقه جغرافیایی، اپراتور مخابراتی و دستگاه احتمالا متفاوت خواهد بود.

1 در مورد “سامسونگ گلکسی واچ 4 از سیستم‌عامل iOS شرکت اپل پشتیبانی نمی‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH