فهرست مشخصات کامل اسمارت‌فون ردمی 10 منتشر شد

اخبار منتشر شده در اوایل وقت امروز از اعطای گواهینامه NBTC به اسمارت‌فون ردمی 10 حکایت داشتند. اکنون فهرست مشخصات کامل این اسمارت‌فون جدید اعلام شده است. برخی افراد در شیائومی به کلیه جزئیات مربوط به هندست اشاره نموده و اکنون کلیه ویژگی‌های ردمی 10 بر همگان آشکار شده است. کمپانی چینی این دستگاه را عرضه و سپس پست مربوط به معرفی را حذف کرد.

این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که عرضه محصول به‌صورت عمدتا تصادفی انجام شده است. اکنون با اعلام مشخصات هندست روشن شده که شیائومی در پنهان‌کاری تبحر چندانی ندارد. اکنون بدون هرگونه حاشیه پردازی به بیان امکانات هندست می‌پردازیم.

اسمارت‌فون ردمی 9 با تراشه هلیو G80 ساخت شرکت مدیاتک روانه بازار شد. البته عرضه این هندست تا حدودی سردرگم‌کننده بوده است. این مدل خاص در بازارهای جهانی تحت‌عنوان ردمی 9 و در بازار هندوستان با نام ردمی 9 پرایم شناخته شده است. ردمی 9 در دسترس مشتریان هندی نیز قرار گرفت؛ اما این محصول یک ورژن فوق اقتصادی به‌شمار رفته و توان پردازشی آن توسط تراشه هلیو G35 ساخت مدیاتک تامین می‌شود.

با بررسی مشخصات ردمی 10 می‌توان دریافت که ما با جانشین ورژن جهانی ردمی 10 و نه ردمی 10A سروکار داریم. هندست جدید در جنبه‌های خاصی نظیر نمایشگر، دوربین و سخت‌افزار جهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد.

مشخصات ردمی 10

نخستین پیشرفت ردمی 10 در بعد نمایشگر قابل رویت است. این هندست مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی مشابه با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2400 در 1080 پیکسل) است. با این‌حال نمایشگر گوشی کماکان از نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره می‌گیرد. کیفیت این پنل در مقایسه با نمونه 60 هرتزی به‌کارگیری شده در مدل نسل قبلی بسیار بیش‌تر است.

مهم‌تر از همه اینکه نمایشگر جدید از قابلیت همگام‌سازی تطبیقی پشتیبانی می‌کند. بنابراین نرخ نوسازی نمایشگر بسته به محتوای در حال پخش بین حالات 45، 60 و 90 هرتز قابل تنظیم خواهد بود. این مشخصه معیاری مناسب برای صرفه‌جویی نسبی در مصرف شارژ باتری است. هندست جدید از طراحی ناچ قطره‌ای شکل فاصله و در عوض از یک حفره کروی در مرکز نمایشگر استفاده می‌کند.

درون کالبد دستگاه از تراشه اخیرا عرضه شده هلیو G88 ساخت مدیاتک به‌همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی استفاده شده است. متاسفانه تغییرات عملکردی میان این تراشه و پردازنده‌های هلیو G80 یا هلیو G85 عمدتا نسبی خواهند بود. تراشه جدید کماکان از هسته‌های ARM Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته ARM Cortex-A55 استفاده می‌کند. حتی GPU به‌کارگیری شده در این تراشه مشابه مدل‌های پیشین و از نوع Mali-G57 MC2 است.

با این‌حال اکنون فرکانس پردازنده گرافیکی به 1 گیگاهرتز ارتقاء یافته است. تراشه هلیو G88 بر پایه استاندارد 12 نانومتری تولید شده است. این تراشه برای کاربران غیر حرفه‌ای کماکان بسیار بهتر از تراشه‌های 8 هسته‌ای مبتنی بر کورتکس A53 خواهد بود. مدلی از دستگاه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز به بازار عرضه خواهد شد. البته ردمی 10 از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

از جنبه خصوصیات اپتیکی نیز ردمی 10 با پیشرفت چشمگیری نسبت به ردمی 9 عرضه خواهد شد. این هندست با پیکره‌بندی دوربین چهارگانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این سنسور در مقایسه با نمونه 13 مگاپیکسلی موجود در مدل نسل قبلی پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و 2 حسگر نه‌چندان کاربردی ماکرو و تشخیص عمق با رزولوشن 2 مگاپیکسل سایر مولفه‌های ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند. دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی گوشی نیز به منظور ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انرژی موردنیاز ردمی 10 دقیقا همانند مدل نسل قبلی توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این دستگاه از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی نموده و شیائومی با اتخاذ رویکردی سخاوتمندانه یک شارژر 22.5 واتی را درون جعبه گوشی قرار می‌دهد. این هندست از شارژ معکوس بی‌سیم 9 واتی پشتیبانی خواهد کرد. از جنبه امکانات ارتباطی این هندست مجهز به پورت USB Type-C، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، اتصال 4G LTE، بلوتوث و وای‌فای 5 است. همچنین این دستگاه مجهز به اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه و یک عدد اسپیکر منفرد در قسمت تحتانی است. ابعاد دستگاه برابر با 161.95 در 75.53 در 8.92 میلی‌متر و وزن آن معادل 181 گرم است.

از جنبه نرم‌افزاری نیز ردمی 10 از رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که ردمی فروش این هندست را چه زمانی آغاز خواهد کرد؛ اما ردمی 10 در مدل‌های رنگی خاکستری (Carbon Gray)، سفید (Pebble White) و آبی (Sea Blue) عرضه خواهد شد. بعلاوه این دستگاه با 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه‌داخلی، 4 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‌داخلی و 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. این هندست به‌زودی از طریق کلیه مجاری رسمی فروش شیائومی قابل دسترس خواهد بود. 

2 در مورد “فهرست مشخصات کامل اسمارت‌فون ردمی 10 منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH