فناوری شارژ سریع 200 واتی شیائومی به‌همراه اسمارت‌فون می میکس 5 معرفی خواهد شد

چند ماه قبل کمپانی شیائومی از جدیدترین نسل فناوری شارژ سریع اختصاصی خود موسوم به HyperCharge رونمایی کرد. بدین‌ترتیب فناوری مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های آینده شیائومی به معرض نمایش گذاشته شد. کمپانی چینی پیش‌تر از فناوری شارژ 200 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 120 واتی رونمایی کرد.

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که فناوری هایپرشارژ شیائومی احتمالا تا ماه ژوئن سال 2022 به تولید انبوه رسیده و در یکی از اسمارت‌فون‌های همان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که فناوری شارژ سریع 200 واتی در سال آینده وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.

نکته جالب‌توجه اینکه گزارش مذکور ادعا می‌کند اسمارت‌فون شیائومی می میکس 5 نخستین دستگاهی است که از شارژ سریع 200 واتی در بستر سیم پشتیبانی خواهد کرد. این گجت احتمالا در سال آینده عرضه خواهد شد. همچنین گزارش می‌افزاید که این هندست احتمالا از فناوری شارژ بی‌سیم سریع 120 واتی پشتیبانی نخواهد کرد؛ اما با قابلیت شارژ بی‌سیم 50 واتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

در گزارش فوق خاطرنشان شده که شیائومی 2 سری پرچم‌دار را در اختیار دارد که سری نخست بر ارائه عملکرد برتر و نمایشگر و دوربین با کیفیت بالاتر تمرکز می‌کند. از سوی دیگر سری می میکس با فناوری‌های آزمایشی روانه بازار شده و از ایده‌های نوآورانه در زمینه نمایشگر، مواد اولیه مورد استفاده در ساخت گوشی و فناوری‌های شارژ رونمایی خواهد کرد.

اسمارت‌فون اخیرا عرضه شده شیائومی می میکس 4 از فناوری شارژ 120 واتی در بستر سیم پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی در سال گذشته همراه با اسمارت‌فون می 10 اولترا معرفی شد. این فناوری کماکان جزو سریع‌ترین ایده‌های شارژ عرضه شده برای اسمارت‌فون‌ها به‌شمار می‌رود. اما پرچم‌دار امسال کمپانی موسوم به می 11 اولترا از شارژ سریع حداکثر 67 واتی پشتیبانی می‌کند. بر همین اساس گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که ایده شارژ سریع 200 واتی در اسمارت‌فون می میکس 5 رونمایی خواهد شد.

فناوری هایپرشارژ 200 واتی شیائومی در بستر سیم قادر به شارژ 50 درصدی یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی ظرف مدت تنها 3 دقیقه خواهد بود. بعلاوه شارژ 100 درصدی باتری نیز 8 دقیقه زمان خواهد برد. از سوی دیگر فناوری شارژ بی‌سیم 120 واتی برای شارژ 10، 50 و 100 درصدی یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی به‌ترتیب نیازمند 1، 7 و 15 دقیقه زمان خواهد بود.

3 در مورد “فناوری شارژ سریع 200 واتی شیائومی به‌همراه اسمارت‌فون می میکس 5 معرفی خواهد شد”

  1. خیلی به کار میاد، الان گوشیم سه ساعت زمان میبره شارژ کامل بشه با اینکه اولین فناوری شارژ سریع رو داره!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH