مشخصات نمایشگر، دوربین و باتری اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 سامسونگ اعلام شد

با وجود برگزاری رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ طی هفته گذشته و معرفی رسمی اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 اکنون وقت آن رسیده تا پرچم‌داران آینده غول کره‌ای موسوم به سری گلکسی S22 تمامی توجهات را به سوی خود جلب نمایند. آخرین گزارش منتشر شده توسط یک خبرچین معتبر مسائل سامسونگ با نام Ice Universe به مشخصات سخت‌افزاری کلیدی در مدل‌های سه‌گانه سری گلکسی S22 اشاره دارد. بر این اساس پرچم‌داران آینده از الگوی طراحی با تغییرات کوچک نسبت به مدل‌های فعلی سری گلکسی S21 استفاده خواهند کرد.

ابتدا به بررسی اندازه نمایشگر هندست‌ها می‌پردازیم. شرکت سامسونگ احتمالا در اسمارت‌فون‌های گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا خود به‌ترتیب از نمایشگرهای6.01، 6.55 و 6.81 اینچی استفاده خواهد کرد. برای مقایسه جالب است بدانید که پرچم‌داران فعلی سامسونگ شامل مدل‌های گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا به‌ترتیب مجهز به نمایشگرهای 6.2، 6.7 و 6.8 اینچی هستند.

ظاهرا تمامی مدل‌های سری گلکسی S22 از نمایشگرهای 120 هرتزی بهره‌برداری خواهند کرد. با این‌حال پنل LTPO (اکسید پلی‌کریستالی ا دمای پایین) با رزولوشن +QHD صرفا در مدل اولترا قابل دسترس خواهد بود. این پنل از نرخ نوسازی دینامیکی پشتیبانی می‌کند؛ موضوعی که به نوبه خود در مدیریت بهتر شارژ باتری تاثیرگذار خواهد بود.

در صورت صحت شایعات فوق، مدل معمولی گلکسی S22 کوچکترین دستگاه سری گلکسی S از سال 2019 به بعد (زمان عرضه اسمارت‌فون گلکسی S10e) قلمداد شده و به‌عنوان یک گوشی پرچم‌دار کامپکت واقعی با آی‌فون 12 مینی رقابت خواهد کرد.

در بخش دوربین نیز انتظار می‌رود که گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس از سنسورهای اصلی کاملا جدید 1/1.55 اینچی با رزولوشن 50 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی بهره‌برداری نمایند. از سوی دیگر گلکسی S22 اولترا ظاهرا از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی به‌همراه 3 حسگر کمکی دیگر استفاده خواهد کرد. سنسورهای سه‌گانه شامل یک ماژول تله‌فوتو کوچک با زوم اپتیکال 3 برابری، لنز پریسکوپی با بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری و یک دوربین فوق‌عریض هستند.

پست منتشر شده توسط Ice Universe در شبکه اجتماعی Weibo

ظرفیت باتری مدل‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس در مقایسه با هندست‌های نسل قبلی خود کاهش خواهد یافت و به‌ترتیب به 3800 و 4000 میلی‌آمپرساعت خواهد رسید؛ در حالی‌که گلکسی S22 اولترا کماکان از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهد کرد. در خصوص سرعت شارژ باتری‌ها هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست.

“مدل‌های مجهز به تراشه اگزینوس 2200 با پردازنده گرافیکی AMD mRDNA به‌دلیل بهره‌وری پایین تولید صرفا در برخی بازارهای منتخب عرضه خواهند شد. این نیمه‌هادی با استفاده از فرآیند 4LPE (یا همان 5LPP) سامسونگ تولید خواهد شد. از سوی دیگر مدل‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 898 با پردازنده گرافیکی آدرنو در اکثر بازارها قابل دسترس بوده و از فرآیند تولید 4LPX سامسونگ استفاده خواهد کرد.” – FrontTron@؛ 15 آگوست 2021

نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که جزئیات اعلام شده توسط یک خبرچین با شناسه FrontTron@ نشان می‌دهند که شرکت سامسونگ به‌دلیل بازدهی پایین و مشکلات تولید تراشه بومی اگزینوس 2200 برای اکثر دستگاه‌های سری گلکسی S22 خود از تراشه اسنپ‌دراگون 898 استفاده خواهد کرد.

2 در مورد “مشخصات نمایشگر، دوربین و باتری اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 سامسونگ اعلام شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH