ایسوس از گوشی‌های گیمینگ جدید راگ‌فون 5S و راگ‌فون 5S پرو رونمایی کرد

غول فناوری تایوانی موسوم به ایسوس از جدیدترین اسمارت‌فون‌های‌ گیمینگ پرچم‌دار خود در کشور تایوان رونمایی کرد. این هندست‌ها ایسوس راگ‌فون 5S و راگ‌فون 5S پرو نامگذاری شده و هر 2 مدل به‌عنوان برترین اسمارت‌فون‌های گیمینگ تا به امروز شناخته می‌شوند. این هندست‌ها نه‌تنها مجهز به نمایشگرهای آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 144 هرتزی هستند؛ بلکه هندست ورژن پرو از جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 888 پلاس و حداکثر 18 گیگابایت حافظه رم بهره می‌گیرد.

اسمارت‌فون‌های جدید به‌عنوان جانشین راگ‌فون 5 روانه بازار می‌شوند؛ هندستی که در اوایل سال جاری به بازار عرضه شد. هر 2 مدل همانند راگ‌فون 5 مجهز به پنل E4 AMOLED HDR ساخت سامسونگ با اندازه 6.78 اینچ، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 144 هرتزی خواهند بود. نمایشگر هندست‌های فوق از نرخ نمونه‌برداری لمسی حداکثر 300 هرتزی پشتیبانی نموده و زمان تاخیر لمسی آن‌ها برابر با 24.3 میلی‌ثانیه است. پردازنده راگ‌فون 5S پرو توسط حافظه رم حداکثر 18 گیگابایتی حمایت شده و ظرفیت حافظه‌داخلی نیز حداکثر برابر با 512 گیگابایت خواهد بود.

از جنبه طراحی نیز راگ‌فون 5S از الگوی طراحی مشابه با راگ‌فون 5 و لوگوی ROG با نورپردازی RGB استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر راگ‌فون 5S پرو مجهز به نمایشگر ROG Vision Color PMOLED خواهد بود. لوگوی ROG در قسمت پشتی هندست نیز از نور پس‌زمینه RGB استفاده می‌کند. نمایشگر تعبیه شده روی هر 2 مدل با روکش کورنینگ گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود.

از جنبه امکانات عکس‌برداری نیز شاهد به‌کارگیری دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور IMX686 ساخت سونی، پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون، گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی با میدان دید 125 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.4 و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 هستیم. دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.9 میکرونی و گشودگی دیافراگم f/2.0 جهت ثبت تصاویر سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گوشی‌های راگ‌فون 5S و راگ‌فون 5S پرو آخرین ورژن از سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری ROG UI را اجرا می‌کنند. این هندست‌ها از قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت نانو برخوردار بوده و با اسپیکرهای دوگانه 12×16 میلی‌متری خطی مجهز به 7 عدد آهنربا در قسمت جلویی عرضه می‌شوند. این اسپیکرها به لطف وجود آمپلی‌فایر مونو دوگانه از نوع Cirrus Logic CS35L45 از فناوری‌های GameFX و Dirac HD sound پشتیبانی می‌کنند. وجود 4 عدد میکروفون با فناوری کاهش نویز OZO یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص سری راگ‌فون 5S محسوب می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان به هدفون‌های گیمینگ سیم‌دار نیز می‌توانند از جک صوتی 3.5 میلی‌متری تعبیه شده روی گوشی استفاده کنند. بعلاوه این اسمارت‌فون از حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، سنسورهای اولتراسونیک برای مشخصه AirTrigger 5 و قابلیت تشخیص فشار گریپ‌ها بهره می‌گیرد. بلوتوث 5.0، گلوناس، GPS و Beidou و NFC سایر امکانات گوشی را تشکیل می‌دهند.

از جنبه مشخصات داخلی نیز گوشی‌های راگ‌فون 5S و راگ‌فون 5S پرو مجهز به باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 65 واتی هایپرشارژ از طریق پورت USB Type-C هستند.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه ایسوس راگ‌فون 5S و 5S پرو

از جنبه قیمت‌گذاری نیز ورژنی از ایسوس راگ‌فون 5S مجهز به 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری پایه تقریبا 1077 دلاری عرضه می‌شود؛ در حالی‌که ورژن مجهز به 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی تقریبا 1221 دلار قیمت‌گذاری شده است. این هندست در 2 مدل رنگی مشکی (Phantom Black) و سفید (Aurora White) روانه بازار می‌شود.

از سوی دیگر ایسوس راگ‌فون 5S پرو با 18 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه‌داخلی و برچسب قیمتی تقریبا 1365 دلاری در خرده فروشی‌ها عرضه خواهد شد. این هندست تنها با مدل رنگی Phantom Black قابل دسترس خواهد بود. بعلاوه اسمارت‌فون ورژن پرو همراه با افزونه AeroActive Cooler 5 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. فروش این هندست‌ها در تایوان هم‌اکنون آغاز شده و نقل و انتقال آن‌ها نیز از روز 24 آگوست (2 شهریور ماه) شروع می‌شود.

1 در مورد “ایسوس از گوشی‌های گیمینگ جدید راگ‌فون 5S و راگ‌فون 5S پرو رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH