DxOMark: دوربین اسمارت‌فون اختصاصی کوالکام از آی‌فون 12پرو مکس اپل بهتر است!

کارشناسان وبسایت DxOMark در آخرین مورد از ارزیابی‌های خود به بررسی دوربین هندست Asus Smartphone for Snapdragon Insiders پرداختند. شایان به ذکر است که نخستین موج ارزیابی این هندست از صبح دوشنبه آغاز شد. با این‌حال اکثر ناظران کیفیت عکس‌های ثبت شده را نامناسب ارزیابی کردند. بنابراین می‌توان حدس زد که کارشناسان DxOMark تست‌های خود را با یک فیرم‌ور منتشر نشده انجام داده‌اند.

پیش‌تر وعده داده شد که به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده برای اسمارت‌فون مشترک شرکت‌های ایسوس و کوالکام به ترمیم بافت عکس‌ها، کاهش نویز، اضافه شدن حالات عکس‌برداری با رزولوشن بالاتر، مشخصه فوکوس خودکار، حالت HDR بهینه و کاهش نویز چند فریمی کمک خواهد کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که کلیه مشخصه‌های مورد اشاره در ارزیابی DxOMark عملکرد مطلوبی از خود ارائه داده‌اند. با چنین ذهنیتی، بررسی یافته‌های DxOMark خالی از لطف نخواهد بود.

ابتدا به بررسی مشخصات ماژول دوربین می‌پردازیم. The Smartphone for Snapdragon Insiders مجهز به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.73 اینچی IMX686 ساخت شرکت سونی و لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 است.

حسگر فوق‌عریض 1/2.55 اینچی از نوع IMX363 با رزولوشن 12 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.2 و دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و گشودگی دیافراگم f/2.4 سایر مولفه‌های ماژول دوربین پشتی را تشکیل می‌دهند. در عین‌حال دوربین جلویی گوشی نیز مجهز به یک سنسور 24 مگاپیکسلی است؛ اما DxOMark عملکرد آن‌را مورد ارزیابی قرار نداده است.

اسمارت‌فون مذکور موفق به کسب امتیاز کلی 133 از وبسایت DxOMark شده است. این هندست به لطف فوکوس خودکار سریع و دقیق، نویز کم، محدوده دینامیکی فوق‌العاده و توازن دقیق رنگ سفید موفق به کسب امتیاز 142 در زمینه عکاسی شده است. با این‌حال نتایج بررسی‌ها از پردازش نه‌چندان دقیق رنگ‌ها در برخی سناریوها، عدم توازن رنگ سفید در دوربین تله‌فوتو و از بین رفتن بافت‌ها حکایت دارند.

DxOMark گزارش می‌دهد که عملکرد دوربین در تست‌های مربوط به بافت، طیف دینامیکی و فوکوس خودکار کاملا بی‌عیب و نقص بوده و نتایج در مقایسه با اسمارت‌فون‌های شیائومی می 11 اولترا و آی‌فون 12 پرو اپل به‌مراتب بهتر به‌نظر می‌رسد. با این‌حال استفاده از دوربین در شرایط نوری ضعیف‌تر موجب از بین رفتن نسبی جزئیات خواهد شد.

همچنین این اسمارت‌فون به لطف عملکرد قدرتمند مشخصه فوکوس خودکار، پردازش دقیق رنگ‌ها و قابلیت تثبیت‌کنندگی مطلوب موفق به کسب امتیاز 111 در زمینه فیلم‌برداری شده است. با این‌حال هنگام ضبط ویدیو در محیط‌های کم‌نور، افکت شبح‌گون به شکلی عمده قابل رویت خواهد بود.

1 در مورد “DxOMark: دوربین اسمارت‌فون اختصاصی کوالکام از آی‌فون 12پرو مکس اپل بهتر است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH