گوشی هوشمند هواوی P9 پس از گذشت 5 سال از تاریخ عرضه به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری جدید دریافت کرد

گوشی هوشمند هواوی P9 در سال 2016 به عنوان تلفن هوشمند پرچم‌دار این شرکت در آن سال عرضه شد. در ابتدا این اسمارت‌فون همراه با رابط کاربری EMUI 4.0 مبتنی بر اندروید 6 موسوم به مارشمالو روانه بازار شده و در طول عمر خود در دو نوبت به رابط کاربری EMUI 5.0 مبتنی بر اندروید 7 موسوم به نوقا و سپس به رابط کاربری EMUI 8.0 مبتنی بر اندروید 8 موسوم به اورئو به‌روز شد. اکنون پس از گذشت بیش از پنج سال از تاریخ عرضه، این تلفن هوشمند یک به‌روز‌رسانی جدید نرم‌افزاری را دریافت نموده است.

بر اساس گزارشی که در رسانه‌ی ITHome منتشر شده است، هواوی در حال ارائه یک به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری جدید برای گوشی هوشمند هواوی P9 است. به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری مذکور با شماره‌ی نسخه EVA-TL00 8.0.0.558 (C01) در کشور چین منتشر شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است. گفتنی است حجم این نسخه حدود 318 مگابایت است.

طبق اعلام رسمی کمپانی هواوی، این نسخه جدید نرم‌افزاری با وصله‌های امنیتی به‌روز‌شده همراه خواهد بود. گفته می‌شود با نصب این به‌روز‌رسانی، عملکرد این دستگاه با ثبات بیشتری همراه شده، قابیلت جستجو‌ی هوشمند بهینه خواهد شد و کاربر قادر خواهد بود با سوایپ کردن روی صفحه‌ی اصلی به سرعت محتوا‌های آفلاین و آنلاین را جستجو نماید.

افزون بر موارد بالا، آخرین به‌روز‌رسانی منتشر شده برای هواوی P9، پوشه‌ای را تحت عنوان “برنامه‌های پیشنهادی” را در صفحه‌ی اصلی اضافه نموده است. همچنین نماد‌های بارگیری سریع برای برخی برنامه‌های خاص به صفحه‌ی اصلی این گوشی هوشمند افزوده شده است. شایان ذکر است که این به‌روز‌رسانی جدید، برنامه‌های از پیش نصب شده همانند AutoNavi و WPS Office را از این دستگاه حذف نموده است. البته واضح است که کاربران در صورت تمایل می‌توانند این برنامه‌ها را از فروشگاه گوگل بارگیری نمایند.

متأسفانه تا‌کنون مشخص نشده است که آیا نسخه‌های جهانی گوشی هوشمند هواوی P9 این به‌روز‌رسانی را دریافت خواهند کرد و یا خیر. با این حال، از آنجا که در سال گذشته قابلیت شارژ هوشمند در تمامی بازار‌ها برای این گوشی هوشمند منتشر شد، انتظار می‌رود که نسخه جدید به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری آن نیز به سایر نسخه‌ها راه پیدا کند.

2 در مورد “گوشی هوشمند هواوی P9 پس از گذشت 5 سال از تاریخ عرضه به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری جدید دریافت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH