ویدیوی کالبدشکافی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ از تعمیرپذیری دشوار آن حکایت دارد

شرکت سامسونگ اخیرا از اسمارت‌فون تاشو جدید خود با نام گلکسی زد فولد 3 رونمایی کرد. اگرچه پیش‌تر تصاویری از این اسمارت‌فون تاشو در فضای وب منتشر شده است؛ اما یک ویدیوی کالبدشکافی جدید، نمایی نزدیک‌تر از قطعات داخلی دستگاه و همچنین قابلیت تعمیرپذیری آن‌را به معرض نمایش گذاشته است.

یک کانال یوتیوبی با نام PBKreviews به تازگی ویدیویی تحت‌عنوان “Samsung Galaxy Z Fold 3 5G Disassembly Teardown Repair Video Review” را منتشر کرده است. این ویدیو همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ شامل صحنه‌هایی از کالبدشکافی گلکسی زد فولد 3 بوده و حتی بر اساس میزان تعمیرپذیری این اسمارت‌فون به آن امتیاز داده است. با تماشای ویدیو می‌توان دریافت که فعال یوتیوبی هنگام کالبدشکافی گوشی به اطلاعات مفیدی اشاره می‌کند. این اطلاعات برای افرادی که جهت کالبدشکافی اسمارت‌فون‌های خود از شهامت کافی برخوردار هستند؛ مفید خواهند بود.

گام نخست شامل حرارت دادن صفحه پشتی گوشی جهت جداسازی اتصال پنل به سایر بخش‌های دستگاه است. در ادامه مجری کالبدشکافی با مهارت کامل کابل‌ها و براکت‌های مختلف را جدا نموده و تصویری بهتر از اجزای داخلی گلکسی زد فولد 3 را مقابل دیدگان کاربران قرار می‌دهد.

بعلاوه اجزای مختلف گوشی شامل سیستم بلندگو، دوربین‌ها، رم و پردازنده با استفاده از چند پیچ مختلف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این موضوع نشان می‌دهد که ساختار داخلی یک اسمارت‌فون تاشو با 2 نمایشگر تا چه اندازه پیچیده است.

از جنبه قابلیت تعمیرپذیری نیز کانال یوتیوبی PBKreviews به گلکسی زد فولد 3 تنها امتیاز 2 از 10 را داده است. دشواری بیش از حد و زمانبر بودن فرآیند جداسازی قطعات گوشی، اصلی‌ترین دلیل برای تخصیص چنین امتیاز پایینی به گلکسی زد فولد 3 محسوب می‌شود. موضوع جالب‌توجه اینکه اسمارت‌فون‌های پیشرفته غول فناوری کره‌ای نظیر سری گلکسی S21 نیز در گذشته نمرات تعمیرپذیری پایینی را کسب کرده بودند. بنابراین دشواری تعمیر گلکسی زد فولد 3 خصوصا با توجه با طراحی تاشو آن ابدا مایه تعجب نخواهد بود.

3 در مورد “ویدیوی کالبدشکافی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ از تعمیرپذیری دشوار آن حکایت دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH