اینتل با عرضه تراشه‌های ARC به میدان رقابت پردازنده‌های گرافیکی وارد خواهد شد

شرکت اینتل اخیرا خبر راه‌اندازی واحد گرافیکی خود موسوم به Arc را رسما اعلام کرد. این واحد به توسعه پردازنده‌های گرافیکی برای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهایی می‌پردازد که از 3 ماهه نخست سال 2022 روانه بازار خواهند شد.

در این میان کمپانی مشخصا به هیچ پروژه خاصی اشاره نکرده است؛ اما یک ویدیوی منتشر شده در یوتیوب چگونگی اجرای برخی عناوین محبوب بازی‌ها نظیر Metro Exodus و PUBG روی پلتفرم گرافیکی جدید را نمایش می‌دهد. نخستین پردازنده گرافیکی Intel Arc بر پایه ریزمعماری Xe-HPG طراحی خواهد شد.

این ریزمعماری ترکیبی از فناوری‌هایی است که پیش‌تر توسط کمپانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این فناوری‌ها شامل سایه‌زنی mesh، سایه‌زنی با نرخ متغیر، ارتقاء مقیاس ویدیو و ردیابی پرتوی هستند. همچنین اینتل در صدد ارائه یک ایده جایگزین برای تکنیک Supersampling انویدیا و فناوری سوپر رزولوشن کمپانی AMD است.

به گفته تیم محصول Intel Graphics طی هفته‌ها و ماه‌های آینده جزئیات بیش‌تری در خصوص عملکرد محصولات Intel Arc منتشر خواهد شد. این سخت‌افزار برای انواع مختلف امور پردازشی نظیر گیمینگ، پخش محتوا و مولتی تسکینگ مناسب بوده و تیم توسعه‌دهنده مایل به عرضه این محصول برای 3 میلیارد گیمر در سراسر جهان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH