دانلود کامل یک فیلم HD فقط در ۶ ثانیه با فناوری 5G

کمیسیون اروپا و وزارت علوم کره جنوبی در جلسه‌ای مشترک، برای توسعه هرچه بیشتر فناوری‌های نوین آینده تفاهم‌نامه ای را امضا کردند.

قرار است در جهت گسترش و توسعه نسل آینده اینترنت همراه، موسوم به  5G  اقدامات مهمی از سوی امضاکنندگان این تفاهم‌نامه صورت گیرد.

با توجه به گسترش روزافزون کاربران وسایل همراه، چشم‌اندازی که برای این شبکه طراحی‌شده است، چیزی فراتر از سرعتی است که هم‌اکنون در شبکه‌های اینترنت همراه وجود دارد. به‌طور مثال در این شبکه، شما می‌توانید یک فیلم کامل باکیفیت HD را، تنها در ۶ ثانیه به‌طور کامل دانلود کنید. این تکنولوژی قرار است تا تجربه‌ای شبیه ارتباطات کابلی خانگی را در اختیار شما قرار دهد.

ایده 5G حتی از پهنای باند و سرعت خالص اینترنت کنونی نیز بیشتر خواهد بود. این تکنولوژی درواقع جهت ایجاد کلان‌شهرهای هوشمند به کار خواهد رفت. شهری همانند Songdo در کره جنوبی. از این فناوری برای به‌کارگیری ساختمان‌ها، وسایل نقلیه و حمل‌ونقل عمومی و ارتباطات متقابل استفاده خواهد شد.

به‌طور مثال، اگر شما در یک هوای بد و نامناسب، پشت یک کامیون گیرکرده باشید،‌ ماشین شما که دارای فناوری شبکه 5G است، می‌تواند تصاویری زنده از دوربینی که جلوی کامیون نصب‌شده است را برای شما نشان دهد تا شما راحت‌تر به رانندگی ادامه دهید

با 5G، شما قادر خواهید بود تا با وسایل مدرن خانه‌تان صحبت کنید و البته تمام وسایل خانه شما نیز توانایی ارتباط با یکدیگر را به‌راحتی خواهند داشت. به‌طور مثال اگر حس کردید که شرایط خانه کمی عجیب است، می‌توانید به دستگاه تشخیص دود خانه‌تان فرمان دهید تا ترموستات را چک کند که اگر مشکلی وجود دارد، خود با آتش‌نشانی تماس بگیرد.

5G چیزی نیست که به همین سرعت با نسل بعدی تلفن‌های هوشمند به بازارها راه پیدا کند و شما بتوانید به‌راحتی تهیه‌اش کنید!

برنامه راه‌اندازی این شبکه برای سال‌های 2020 تا 2030 ریخته شده است!

می‌توانید به اینفوگرافی زیر نگاهی بیندازید!

سیر تحول شبکه 1G تا 5G

0005

برای دیدن سایز کامل عکس بر روی آن کلیک کنید.

4 در مورد “دانلود کامل یک فیلم HD فقط در ۶ ثانیه با فناوری 5G”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH