4 مرد تاثیرگذار بازار کریپتو را بشناسید

اغلب ما همواره به دنبال این هستیم که نظر افراد مشهور و تاثیرگذار جامعه را در مورد موضوعات مختلف بدانیم. حرف و ایده‌های این افراد که امروزه به آن‌ها اینفلوئنسر می‌گوییم، تاثیر زیادی می‌تواند روی ما داشته باشد. اما زمانی که صحبت از تاثیر اینفلوئنسرها در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود، این سوال به وجود می‌آید که این افراد تا چه حد قادر هستند روی مخاطبان خود اثر بگذارند؟ یا حتی پا را فراتر گذاشته و باعث ایجاد جهش‌های قیمتی در رمزارزها شوند؟

شاید به نظر بیاید که اینفلوئنسرها فقط منجر به ایجاد تغییرات کوچک در قیمت یا وضعیت ارزهای دیجیتال شوند، اما واقعیت چیز دیگری است. نگاهی کوتاه به تحولات بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که اینفلوئنسرها نقش مهمی در تحولات بازار رمزها بازی می‌کنند. اما این افراد چه کسانی هستند؟

اگر از علاقه‌مندان به رمزارزها باشید، به احتمال زیاد نام ایلان ماسک را بارها شنیده‌اید. ایلان ماسک از اینفلوئنسرهای ارز دیجیتال است که با توییت‌های جنجالی خود توانسته است، بارها بازار رمزارزها را بهم بریزد و موجب رشد یا کاهش قیمت یک ارز دیجیتال شود. در روز‌های اخیر می‌توانیم به خوبی ببینیم که او چگونه با توییت‌های خود، باعث ایجاد نوسان در قیمت دوج کوین شده است.

برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۹ بود که ایلان ماسک دریکی از توییت‌های خود، نامی از دوج کوین برد. تنها پس از گذشت مدت کوتاهی از توییت او، قیمت دوج کوین از ۰.۰۰۲ دلار به ۰.۰۰۴ دلار افزایش پیدا کرد.

در فوریه ۲۰۲۰ نیز تنها با توییت کردن کلمه Doge، باعث شد قیمت دوج کوین تنها در چهار روز، 120 درصد افزایش داشته باشد. توییت‌های ایلان ماسک در مورد دوج کوین در ماه‌های بعد نیز ادامه داشت. تا اینکه در همین چند روز اخیر با توییتی در حمایت از این رمزارز، موجب صعود قیمت دوج کوین شد در حالی که روند بازار، قبل از آن نزولی بود.

  • جک دورسی

جک دورسی، مدیرعامل توییتر یکی دیگر از اینفلوئنسرهای ارز دیجیتال است که علاقه خود به بازار رمزارزها به ویژه بیت‌کوین را بارها مطرح کرده است. خبر فروش اولین توییت شبکه اجتماعی توییتر، توسط جک دورسی تا مدت‌های طولانی به سرتیتر اصلی اخبار بازار رمزارزها تبدیل شده بود.

جک دورسی نقش مهمی در پذیرش بیت کوین داشته است و در سال‌های گذشته با خرید مقدار توجهی بیت کوین، نشان داد که از نظر او بیت کوین، همچنان پادشاه ارزهای دیجیتال است. نگاهی به فعالیت‌های اقتصادی جک دورسی هم نشان می‌دهد که هرگز حمایت‌های خود را از بیت کوین دریغ نکرده است.

دورسی بارها در توییتر درباره رمزارزها اظهار نظر کرده است. او در جدیدترین توییت خود نیز اعلام کرد که بیت کوین، آینده توییتر خواهد بود. قیمت بیت کوین بعد از اظهارات مثبت جک دورسی، جهش پیدا کرد.

جک دورسی نه تنها به عنوان یک اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود، بلکه توانسته است به عنوان یک کارآفرین برتر مورد توجه قرار بگیرد. امروزه افراد زیادی او را در توییتر دنبال می‌کنند تا از جدیدترین اخبار دنیای رمزارزها بی‌خبر نمانند.

  • دیوید مارکوس

علاوه بر توییتر، یکی از پلتفرم‌هایی که اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال را در آن می‌توان دنبال کرد، فیسبوک است. دیوید مارکوس رئیس پروژه لیبرا فیس‌بوک از جمله افرادی است که مدت‌ها به عنوان یک طرفدار بیت کوین، شهرت داشت. این شهرت او پس از آغاز فعالیت حرفه‌ای در حوزه رمزارزها دو چندان شد.

مارک زاکربرگ در حالی که در تلاش برای توسعه فیسبوک بود، دست همکاری به سوی دیوید مارکوس دراز کرد. نتیجه این همکاری ایجاد پروژه پر سر و صدای لیبرا یا همان ارز دیجیتال فیسبوک بود.

هر چند ارز دیجیتال لیبرا قرار بود در اواخر سال ۲۰۱۹ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند، اما تا به امروز این اتفاق نیافتاده است. شاید مهم‌ترین علت آن، نگرانی مقامات دولتی سراسر جهان از بی ثبات شدن اقتصاد دنیا است. با توجه به این‌که فیس‌بوک در حال مذاکره با قانون‌گذاران است، اخبار مربوط به این ارز توسط فعالان حوزه ارزهای دیجیتال دنبال می‌شود.

قطعا یکی از بهترین منابع برای به دست آوردن جدیدترین اخبار ارز لیبرا، دنبال کردن صفحه فیسبوک دیوید مارکوس است. اگرچه نمی‌توان گفت مارکوس به اندازه ایلان ماسک یا جک دورسی در افزایش یا کاهش قیمت‌ رمزارزها نقش دارد، اما قطعا ًدنبال کردن یکی از مشاهیر حوزه کریپتوکارنسی در فیسبوک می‌تواند در ارزیابی وضعیت بازار رمزارزها بسیار موثر باشد.

  • پاول دورف

یکی دیگر از اینفلوئنسرهای حوزه ارزهای دیجیتال موسس و مدیر عامل تلگرام، پاول دورف است. پاول دورف از آن دسته افرادی است که بعد از آغاز فعالیت در بازار رمزارزها سر و صدای زیادی به پا کرد.

بعد از آن‌که محبوبیت تلگرام هر سال رو به افزایش بود، او تصمیم گرفت که شبکه بلاکچین اختصاصی خود را برای تلگرام ایجاد کند. بعد از آن بود که پاول دورف در سال 2018 او از طریق فروش خصوصی توکن‌های خود سرمایه قابل توجهی را جذب کرد، به یکی از اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاکچین تبدیل شد.

شاید برایتان جالب باشد که هر چند به نظر می‌رسد، توییتر نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی در فضای ارزهای دیجیتال از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار است، اما باید بگوییم از نظر اغلب فعالان این حوزه کانال‌های تلگرامی از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند. زیرا به نظر می‌آید که گروه‌های مالی در این فضا فعال‌تر هستند. از طرف دیگر روی واقعیت بازار و جزییات آن تمرکز دارند.

اما باید بدانیم که ….

واقعیت این است افراد اینفلوئنسر مانند ایلان ماسک قواعد بازی کردن در دنیای رمزارزها را می‌دانند و یک استراتژی موثر را برای رسیدن به اهداف خود طراحی کرده‌اند. به همین خاطر اظهارات اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی هرچند می‌تواند یک هشدار برای فعالان بازار رمزارزها باشد، اما نباید به عنوان سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال تلقی شود. فراموش نکنید داشتن استراتژی معاملاتی کلید موفقیت در بازار سرمایه است.

اگر قصد دارید که وارد این بازار شوید، باید از پلتفرم‌های معتبر برای این کار استفاده کنید. خرید ارز دیجیتال در والکس و معامله در این بازار یکی از روش‌های امن معاملات رمزارزها است. همچنین فراموش نکنید، دنبال کردن اخبار ارزهای دیجیتال از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث ایجاد احساس ترس و نگرانی در شما شود. شما می‌توانید آخرین خبرهای واقعی و مطالب آموزشی در حوزه ارزهای رمزنگاری شده را در والکس بخوانید.

1 در مورد “4 مرد تاثیرگذار بازار کریپتو را بشناسید”

  1. بعضیا مثل ایلان ماسک یه حرف میزنن یه ارز دیجیتال رو متحول می کنن، یکی هم مثل من تا از بورس حرف زدم به عظما رفت
    خدایا شکرت!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH