معرفی 9 تا از ترسناک‌ترین مستندهایی که تاکنون ساخته شده‌اند

گاهی حقایق دنیای واقعی از بسیاری از داستان‌های تخیلی ترسناک‌تر هستند. در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی 9 تا از ترسناک‌ترین مستندها که تاکنون ضبط شده، می‌پردازیم.

این مستندها می‌توانند از بسیاری از فیلم‌های سینمایی ترسناکی که تا به حال دیده‌اید، ترسناک‌تر باشند.

ارواح و اجنه ترسناک هستند ولی داستان جنایت‌کاران واقعی، ترسی متفاوت است که مدت زیادی همراه شما باقی‌ می‌ماند و نگاه شما را به افرادی که در جامعه می‌بینید، تغییر می‌دهد.

 

The Bridge (2006)

پل گلدن گیت علاوه بر این که یکی از زیباترین پل‌های جهان است، به یکی از رایج‌ترین مکان‌ها برای خودکشی هم تبدیل گشته است! در این مستند با خانواده و دوستان افراد مختلفی که از این پل به پایین پریدن و جان خود را از دست دادند مصاحبه شده است.

ترسناک‌ترین مستندها

این مستند در سال 2004 به مدت 1000 ساعت توسط اریک استیل فیلمبرداری شد. او توانست با خانواده 23 نفر از 24 مورد فوتی در این سال مصاحبه کند. به طور حتم The Bridge یک از ترسناک‌ترین مستندهاست که در مورد بیماری‌های روحی ساخته شده است.

 

The Nightmare (2015)

رادنی آشر در این فیلم، فلج خواب یا بختک را به سبک فیلم‌های ترسناک به تصویر کشیده و برسی می‌کند. آشر در این مستند به برسی اختلال خواب می‌پردازد که اطلاعات زیادی از منشا آن در دسترس نیست.

بختک‌ها، موجوداتی هستند که در دل تاریکی با چهره‌های نامتعارف بالای سر شما می‌ایستند. حتی اگر شیاطین یا فرازمینی‌ها را عامل این اختلال ندانید، باز هم این پدیده به تنهایی مهیب و ترسناک است.

 

Shoah (1985)

Shoah یکی از ترسناک‌ترین مستندها در مورد هلوکاست است. کارگردان این مستند، کلود لانزمن، ۱۱ سال برای ساخت این مستند ۱۰ ساعته، وقت صرف کرد.

ترسناک‌ترین مستندها

Shoah در زبان عبری به معنای فاجعه است که اکنون برای توصیف هلوکاست از آن استفاده می‌شود. این مستند شامل مصاحبه با افراد مختلفی است که هلوکاست تاثیر مستقیم بر سرنوشت و مسیر زندگی آنها داشته است.

 

Grizzly Man (2005)

ورنر هرتزورگ افسانه‌ای آثار مستند زیادی دارد ولی Grizzly Man یکی از ترسناک‌ترین مستندها از این کارگردان است. این مستند روایتگر روزهای پایانی زندگی تیموتی ترودل است. تیموتی علاقه وافری به خرس‌ها داشت و در آخر توسط خرس‌ها کشته و خورده شد.

ورنر این مستند را به کمک فیلم‌هایی که خود شخص تیموتی ضبط کرده، ساخته است. Grizzly Man ناتوانی و وحشت‌زدگی یک انسان تنها را در حیات وحش را به خوبی به تصویر می‌کشد.

 

Welcome To Leith (2015)

لیث یک شهر کوچک در داکوتای شمالی‌ست که جمعیت اندکی دارد. لیث توسط افراد نئونازیست که به دنبال تشکیل گروهی از سفیدپوستان وطن‌پرست هستند، تصرف شده. این مستند ترسناک شامل فیلم‌های واقعی از درگیری‌های خونین این گروه است.

ترسناک‌ترین مستندها

خشونت‌های این گروه در مسائل حقوقی، سیاسی و گاهی شخصی، تصویرگر نژادپرستی در دنیای مدرن است.

 

Dear Zachary: A Letter To A Son About His Father (2008)

این مستند در مورد دکتر اندور باگی 28 ساله است که توسط نامزد سابق خود به قتل می‌رسد که باردار بوده است. بعد از گریختن قاتل به کانادا، یکی از دوستان فیلم‌ساز بابی شروع به ساخت مستندی در مورد او می‌کند.

ترسناک‌ترین مستندها

هدف او از جمع‌آوری فیلم‌های بابی و انجام مصاحبه با دوستان او، ایجاد راهی برای فرزند اوست که بتواند پدر خود را بشناسد. با این حال تلاش‌های والدین بابی برای گرفتن حضانت این کودک خردسال، پایان غیرمنتظره‌ای را برای این مستند ترسناک رقم می‌زند.

 

The Imposter (2012)

این مستند بر روی گم‌شدن پسری 13 ساله، نیکولاس بارکلی، ساکن تگزاس تمرکز دارد. نیکولاس در سال 1994 به طور ناگهانی ناپدید شد و سه سال بعد پیدا شد، یا به بیان دیگر، گمان می‌رفت که پیدا شده است!

کارگردان این مستند به طور دو جانبه داستان قربانیان و عاملان این پرونده عجیب را بررسی می‌کند. هر چه بیشتر می‌گذرد، سوالات بیشتری در ذهن بیننده در مورد این مستند ترسناک شکل می‌گیرد.

 

Mea Maxima Culpa: Silence In The House Of God (2012)

این مستند ترسناک از الکس گبینی به برسی مقوله ناراحت‌کننده آزار کودکان در کلیساهای کاتولیک می‌پردازد. این مستند زندگی چهار مرد ناشنوا را بررسی می‌کند که در کودکی مورد آزار کلیسا قرار گرفته‌اند. این مستند گرچه داستان تلخی دارد اما، در نهایت بر روی امید و نجات‌یافتن تمرکز می‌کند.

ترسناک‌ترین مستندها

هرچه که از جنایات اتفاق افتاده بیشتر آشکار می‌شوند، مخاطب درمی‌یابد مجازات دریافت شده اصلا برای جنایت انجام شده کافی نیست. جنایتی که تاثیر آن بر قربانیان تا ابد باقی خواهد ماند.

 

Cropsey (2009)

آخرین اثر از لیست ترسناک‌ترین مستندها Cropsey نام دارد. مستندهای زیادی ساخته شده‌اند که صحت افسانه‌های محلی را بررسی می‌کنند ولی هیچ کدام به این اندازه ترسناک نیستند.

ترسناک‌ترین مستندها

پنج کودک از ساکنان استاتن آیلند ناپدید می‌شوند و مردم این را به قاتل افسانه‌ای به نام کرابسی ارتباط می‌دهند. شاید این مستند پایان رضایت‌بخشی نداشته باشد ولی کنکاش و جستجو در دنیای تاریک کرابسی به دنبال حل این معما بسیار جذاب است.

1 در مورد “معرفی 9 تا از ترسناک‌ترین مستندهایی که تاکنون ساخته شده‌اند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH