آی‌فون 13 اپل با فناوری تاچ آی‌دی زیر نمایشگر عرضه نخواهد شد!

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در شماره امروز خبرنامه Power On بر این واقعیت تاکید کرد که شرکت اپل حسگر تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر را به سری آی‌فون 13 اضافه نخواهد کرد؛ چرا که غول کوپرتینویی یک هدف بلندمدت را مدنظر قرار داده و به‌دنبال استقرار حسگر فیس آی‌دی در زیر نمایشگر است.

مارک گورمن در یادداشتی اعلام کرد:

“اگرچه اپل فرآیند تست فناوری تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر بر روی پرچم‌داران آینده آی‌فون را به اتمام رسانده است؛ اما این قابلیت طی سال جاری معرفی نخواهد شد. من بر این باور هستم که اپل در مدل‌های پیشرفته‌تر آی‌فون خود کماکان از فناوری فیس آی‌دی استفاده خواهد کرد و هدف بلندمدت این شرکت پیاده‌سازی فناوری فیس آی‌دی به‌صورت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود.”

با این وجود اگرچه هر ساله شایعات منتشر شده از به‌کارگیری فناوری تاچ آی‌دی زیر نمایشگر در آی‌فون‌های پرچم‌دار اپل حکایت دارند؛ اما این سناریو حداقل در سال 2021 عملی نخواهد شد. به گفته آقای گورمن غول آمریکایی قصد دارد ایده‌ای مشابه با سنسور دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 سامسونگ را پیاده‌سازی نماید.

در این میان بلومبرگ به 2 راهکار احتمالی اشاره می‌کند. اپل در آینده می‌تواند از هر 2 سیستم‌ تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی بهره‌برداری نموده و به یک استراتژی ویژه برای مدل‌های پایین‌رده و بالارده آی‌فون فکر کند. بر این اساس مدل‌های گران‌قیمت‌تر از سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر استفاده خواهند کرد؛ در حالی‌که مدل‌های پایین‌رده مجهز به سامانه فیس آی‌دی درون ناچ خواهند بود.

یکی از راهبردهای دیگر این است که مدل‌های رده بالای آی‌فون کماکان از فناوری فیس آی‌دی زیر نمایشگر استفاده نموده و مدل‌های پایین‌رده با سیستم تاچ آی‌دی زیر نمایشگر روانه بازار شوند. این موضوع بدان معناست که شرکت اپل در بلندمدت به استفاده از فیس آی‌دی پافشاری خواهد کرد؛ در حالی‌که اضافه شدن فناوری تاچ آی‌دی زیر نمایشگر به مدل‌های پایین‌رده آی‌فون کماکان سناریویی محتمل خواهد بود.

تاکنون جزئیات فراوانی پیرامون سری آی‌فون 13 منتشر شده است. بر اساس آخرین شایعات شرکت اپل از یک ناچ با اندازه کوچکتر، نمایشگر با نرخ نوسازی 120 هرتزی، حداکثر 1 ترابایت حافظه‌داخلی در مدل‌های پرو، تراشه A15 Bionic با سرعت بالاتر و سنسورهای جدید دوربین استفاده خواهد کرد.

اپل به احتمال فراوان طی مدت کمتر از 1 ماه آینده از 4 مدل جدید آی‌فون رونمایی خواهد کرد. همچنین امسال برای آخرین بار شاهد عرضه یک مدل آی‌فون مینی خواهیم بود. فروش مدل کوچکتر آی‌فون انتظارات کمپانی را برآورده نکرده است. یک تحلیل‌گر معتبر با نام مینگ چی کو نیز ادعا می‌کند که شرکت اپل برای آی‌فون‌های سال 2022 خود از فناوری تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر رونمایی خواهد کرد.

1 در مورد “آی‌فون 13 اپل با فناوری تاچ آی‌دی زیر نمایشگر عرضه نخواهد شد!”

  1. اصلا سیاست اپل رو درک نمی‌کنم
    حسگر اثر انگشت خیلی راحتتره و امنیتش هم بالاتره چرا حذفش کردن؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH