سهم سامسونگ از بازار پنل‌های اولد به پایین‌ترین سطح در تاریخ فعالیت این شرکت رسید!

امروزه تعداد بسیار انگشت‌شماری از کاربران بابت به‌کارگیری پنل‌های آمولد از کمپانی‌های مختلف انتقاد می‌کنند. با این‌حال نمایشگرهای مذکور ظاهرا قوه بینایی انسان را به‌سرعت کاهش می‌دهند؛ اگرچه هم‌اکنون هیچ‌گونه مطالعه پزشکی جدی در این زمینه انجام نشده است. با توجه به اینکه نمایشگرهای اولد به‌تدریج در حال تبدیل شدن به یک مشخصه استاندارد در بازار هستند؛ لذا می‌توان فرض کرد که تولیدکنندگان این گونه از پنل‌ها دستیابی به یک پیروزی بزرگ را جشن می‌گیرند.

سهم سامسونگ از بازار پنل‌های اولد به پایین‌ترین سطح تاریخی رسیده است

اکنون مدتی است که سامسونگ در زمینه تولید پنل‌های آمولد در جهان پیشتاز است؛ اما اخیرا سهم این برند به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. اگرچه پیش‌تر سهم سامسونگ از بازار نمایشگرهای آمولد بیش از 90 درصد برآورد می‌شد؛ اما امروزه این شرکت کنترل 69.5 درصد از بازار پنل‌های اولد را در اختیار دارد. این رقم به لحاظ کمی معادل 101 میلیون واحد پنل است که در مقایسه با ماه قبل کاهش 20 درصدی را نشان می‌دهد.

هجوم شرکت‌های چینی شامل BOE، Visionox، TCL، China Star Optoelectronics و Tianma Microelectronics به بازار موجب کاهش سهم سامسونگ شده است. این شرکت‌ها در زمینه تولید پنل‌های اولد به مهارت کافی دست یافته و محصولات آن‌ها به شکل فزآینده‌ای از سوی کمپانی‌های شیائومی، اوپو، ویوو، ریلمی، iQOO و سایر برندها خریداری می‌شوند. کل سهم تولیدکنندگان چینی نمایشگرهای اولد از مرز 24.2 درصد فراتر رفت؛ در حالی‌که این رقم طی دوره 3 ماهه قبلی برابر با 15.6 درصد بود.

در این میان BOE برترین تولیدکننده چینی نمایشگرهای اولد در جهان محسوب می‌شود. این شرکت طی دوره 3 ماهه گذشته موفق به تولید 14.28 میلیون واحد پنل اولد شد که این رقم در مقایسه با دوره 3 ماهه قبل از آن 36 درصد بیش‌تر است. کمپانی Visionox با فروش 9.8 میلیون واحد پنل در جایگاه دوم قرار گرفت.

سهم تقریبا 25 درصدی سامسونگ از بازار حافظه‌های SSD طی 3 ماهه دوم سال 2021

فروش حافظه‌های SSD در 3 ماهه دوم سال جاری در مقایسه با دوره 3 ماهه نخست کاهش یافت. کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی به‌دلیل کمبود برخی قطعات خاص در افت فروش SSDها تا حدی تاثیرگذار بود. از جنبه کمی عرضه حافظه‌های SSD در مقایسه با هارد دیسک‌ها حدودا 47 درصد بیش‌تر بود. با این‌حال ظرفیت هارد دیسک‌های فروخته شده در مقایسه با SSDها 411 درصد بیش‌تر بود. در این مدت سامسونگ کماکان جایگاه خود به‌عنوان برترین عرضه‌کننده حافظه‌های SSD در جهان را حفظ کرد. کمپانی‌های وسترن دیجیتال و Kioxia نیز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی TrendFocus تعداد کل حافظه‌های SSD فروخته شده در جهان طی 3 ماهه دوم سال 2021 برابر با 99.6 میلیون واحد بوده است. این رقم در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی معادل 99.438 میلیون دستگاه بود. مجموع ظرفیت درایوهای فروخته شده در 3 ماهه دوم امسال برابر با 68.63 اگزابایت بود که در مقایسه با دوره 3 ماهه قبل رشد 10.7 درصدی را نشان می‌دهد. برای مقایسه جالب است بدانید که در 3 ماهه دوم سال 2021 کمپانی‌های وسترن دیجیتال، سیگیت و توشیبا مجموعا موفق به فروش 67.6 میلیون دستگاه هارد درایو با ظرفیت کلی 350.7 اگزابایت شدند. از 99.6 میلیون دستگاه حافظه SSD فروخته شده طی 3 ماهه دوم امسال 86.86 میلیون واحد آن‌ها جزو مدل‌های مصرفی بودند. این رقم در مقایسه با دوره 3 ماهه نخست سال 2021 حدودا 1.7 درصد بیش‌تر است. به گفته تحلیل‌گران موسسه IDC مجموع فروش کامپیوترهای شخصی طی 3 ماهه دوم سال جاری میلادی برابر با 83.614 میلیون دستگاه بود؛ رقمی که در مقایسه با فروش 83.981 میلیون دستگاهی کامپیوترهای جدید طی 3 ماهه نخست سال اندکی کمتر است.

سامسونگ کماکان عنوان بزرگترین تامین‌کننده حافظه‌های SSD در جهان را خود اختصاص داده است. اگرچه این موضوع تعجب‌آور نیست؛ زیرا غول کره‌ای بزرگترین تولیدکننده حافظه‌های فلش 3D NAND در جهان محسوب می‌شود و درایوهای SSD نیز بر پایه همین حافظه‌ها تولید خواهند شد. تولیدکننده کره‌ای در 3 ماهه دوم سال 2021 موفق به فروش 24.3 میلیون واحد SSD شد و سهم 24.4 درصدی از کل بازار را کسب کرد. از جنبه ظرفیت نیز حجم حافظه‌های سامسونگی فروخته شده برابر با 23.93 اگزابایت یا 34.9 درصد از کل ظرفیت حافظه‌های فروخته شده بود. حجم کل درایوهای فروخته شده توسط نزدیکترین رقیب سامسونگ یعنی وسترن دیجیتال تقریبا 2 برابر کمتر بوده است.

1 در مورد “سهم سامسونگ از بازار پنل‌های اولد به پایین‌ترین سطح در تاریخ فعالیت این شرکت رسید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH