شیائومی برند Mi را از نام محصولات خود به‌طور رسمی حذف کرد

کمپانی شیائومی محصولات خود را در خارج از بازار چین با برند Mi به فروش می‌رساند؛ اما از این پس تولیدات غول چینی بدون عبارت Mi روانه بازار خواهند شد. انجمن XDA Developers برای نخستین بار به این خبر اشاره کرد و سپس سخنگوی شیائومی نیز رسما آن‌را تائید نمود.

بر این اساس با آغاز 3 ماهه سوم سال 2021 سری محصولات Mi صرفا با عنوان شیائومی عرضه خواهند شد؛ الگویی که از ابتدا تا کنون در بازار چین اجرا شده است.

اسمارت‌فون میکس 4 و تبلت‌ سری پد 5 نخستین دستگاه‌های شیائومی با الگوی نامگذاری جدید به‌شمار می‌روند. این گجت‌ها پیش‌تر در روز 10 آگوست (19 مرداد ماه) معرفی شدند.

پیش از برگزاری این رویداد گمانه‌زنی‌هایی پیرامون در رابطه با تغییر احتمالی نام تجاری مطرح شد. با این‌حال تائید حدس و گمان‌ها از جانب کمپانی 14 روز زمان برد. بنابراین برند Mi از این پس دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.

متن کامل بیانیه مطبوعاتی کمپانی بدین شرح است:

“این تغییر موجب یکپارچه‌سازی برند ما در سطح جهانی شده و شکاف ادراکی میان نام تجاری و محصولات کمپانی را از بین خواهد برد. اعمال این تغییر در تمامی مناطق احتمالا مدتی زمان خواهد برد.

با رونمایی از هویت جدید برند، 2 سری مجزا از محصولات کمپانی تحت نام تجاری جدید قرار خواهند گرفت. محصولات شیائومی نشان‌دهنده اوج فناوری بوده و تجربه‌ای فوق‌العاده را برای کاربران رقم می‌زنند. محصولات ردمی نوآوری‌های بزرگ را با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر در دسترس مخاطبان جوان‌تر قرار می‌دهند.

این تمایز در لوگوهای به‌روزرسانی شده ما نیز انعکاس یافته است. بدین‌ترتیب هر 2 شکل لوگوی شیائومی و ردمی زیرمجموعه لوگوی اصلی برند محسوب می‌شوند. نامگذاری قراردادی سری محصولات شیائومی و ردمی به‌تدریج روی اکوسیستم و محصولات حوزه اینترنت اشیاء کمپانی اعمال خواهد شد.”

شیائومی میکس 4

مدیرعامل شیائومی پیش‌تر تائید کرد که فروشگاه‌های فیزیکی Mi Store از این پس Xiaomi Store نامگذاری خواهند شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این اعلامیه در جریان رویداد روز 15 سپتامبر (24 شهریور ماه) به‌طور رسمی رسانه‌ای خواهد شد. در جریان این مراسم احتمالا شاهد رونمایی از اسمارت‌فون‌های سری 11T با قابلیت شارژ سریع 120 واتی، تراشه‌های پرچم‌دار و نمایشگرهای 120 هرتزی خواهیم بود.

2 در مورد “شیائومی برند Mi را از نام محصولات خود به‌طور رسمی حذف کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH