عیسی زارع پور، به عنوان وزیر ارتباطات معرفی شد

ساعاتی پیش اعلام شد که با اتمام رسیدگی به وضعیت صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس، زارع پور از نمایندگان مردم رای اعتماد دریافت کرد.

زارع پور روز یکشنبه در صحن علنی مجلس برنامه‌های خود برای تصدی چهارساله در وزارت ارتباطات را به نمایندگان مردم شرح داد، او در برنامه‌های خود به حکمرانی فضای مجازی، تکمیل شبکه ملی اطلاعات، رشد 30 پله‌ای ایران در شاخص کمیت و کیفیت خدمات الکترونیکی، افزایش سهم فناوری اطلاعات از اقتصاد کشور و رشد و توسعه صنعت فضایی سخن گفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 256 رای موافق، 17 رای مخالف و 10 رای ممتنع به عیسی زارع پور، با انتخاب وی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری
اطلاعات  موافقت کردند. عیسی پور از جمله وزرای پیشنهادی بود که با رای مخالف معدود و با موافقت اکثریت نمایندگان مجلس به عنوان وزیر دولت سیزدهم معرفی شد.

عیسی زارع پور متولد 1359 در کرمانشاه، دارای مدرک دکترای رشته علوم و مهندسی کامپیوتر گرایش شبکه‌های رایانه‌ای از دانشگاه نیوساوت ولز کشور استرالیا است، این دانشگاه در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.  او در سال 2014 به عنوان مبتکر برتر سال این دانشگاه انتخاب و طرح پژوهشی او در همان سال نیز برترین طرح IT دانشگاه شد.

عیسی زارع پور در بیست و شش سالگی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را راه‌اندازی کرد و به عنوان رییس آن انتخاب شد، این مرکز یکی از اولین نهاد‌‌های حاکمیتی فعال در حوزه فضای مجازی محسوب می‌شود. در سال 89 از او به عنوان یکی از مدیران نمونه وزارت ارشاد تقدیر شد.

او پیش از انتخاب به عنوان وزیر ارتباطات، رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بود و ابراهیم رییسی ریس جمهور منتخب مردم، در قوه قضاییه به طور مستقیم بر عملکرد زارع پور نظارت داشت. او در دوره خدمت خود در قوه قضاییه سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی همچون برنامه عدالت همراه را راه‌اندازی کرد و عملکرد قابل تحسینی داشت.

2 در مورد “عیسی زارع پور، به عنوان وزیر ارتباطات معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH