سیستم فیس آی‌دی آی‌فون 13 اپل قادر به تشخیص چهره افراد دارای ماسک خواهد بود

بر اساس یک گزارش جدید اکنون شرکت اپل مشغول تست یک آرایه جدید، بازنگری شده و باریکتر فیس آی‌دی برای اسمارت‌فون‌های آینده سری آی‌فون 13 است. همان‌طور که در تصویر زیر نمایش داده شده است؛ کارکنان اپل یک کیس مخصوص آی‌فون 12 را دریافت نموده‌اند. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید؛ این کیس دارای آرایه فیس آی‌دی نسل آینده در قسمت فوقانی است.

هنگامی‌که این کیس مخصوص به آی‌فون 12 یکی از کارمندان متصل شود؛ گوشی به منظور احراز هویت کاربر از آرایه تعبیه شده روی کیس استفاده خواهد کرد. موضوع جالب‌توجه دقیقا در همین قسمت قرار دارد. ظاهرا شرکت اپل سرگرم تست داخلی این مشخصه در مقیاسی وسیع است. غول کوپرتینویی در عوض ارائه آی‌فون معرفی نشده به کارمندان منتخب خود چنین راهکاری را برگزیده است.

اپل از کارمندانش درخواست کرده تا مطابق روال معمول چهره خود را با سیستم فیس آی‌دی آی‌فون 13 ثبت نمایند؛ اما این‌بار هنگام آنلاک کردن گوشی از ماسک صورت یا عینک استفاده کنند.

ظاهرا کمپانی قصد دارد تا قابلیت عملکرد هنگام استفاده کاربران از ماسک یا ماسک و عینک به‌صورت همزمان را سیستم فیس آی‌دی خود اضافه کند (استفاده از ماسک در چنین مواقعی معمولا موجب بخارزدگی لنز عینک و مات شدن آن می‌شود).

اکنون تمامی آزمایشات با وجود عینک و ماسک روی صورت انجام نمی‌شوند؛ بلکه در بسیاری از مواقع تست‌ها بدون وجود عینک یا ماسک و یا در حضور یکی از آن‌ها اجرا می‌شوند. بر اساس شنیده‌ها این تست به‌صورت بسیار دقیق و عمیق انجام می‌شود و عینک‌های چشمی و ماسک‌ها با استایل‌های مختلف در چندین سناریوی متنوع درون فضاهای مسقف و غیرمسقف مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کارشناسان امیدوارند که این اقدامات بدان معنا باشند که سری آی‌فون 13 حتی هنگام استفاده کاربران از ماسک (با یا بدون عینک چشمی) نیز بدون تکیه بر اپل واچ برای فرآیند آنلاک قادر به احراز هویت کاربران باشند. البته استفاده از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر یکی دیگر از راهکارهای پیش روی اپل به‌شمار می‌رود؛ اما این ایده ظاهرا در ابتدا مدنظر اپل بوده و سپس به حال خود رها شده است.

سنسورهای تعبیه شده در آرایه فیس آی‌دی آی‌فون 13 در مقایسه با ورژن قدیمی‌تر دستخوش تغییر شده‌اند. اکنون سنسور دوربین در سمت چپ قرار دارد و قطعه گوشی نیز در قسمت فوقانی و نه میانی مستقر شده است. تمامی این اقدامات موجب باریکتر شدن ناچ در مدل‌های آینده آی‌فون خواهند شد.

بایستی به‌خاطر داشت که تصاویر مربوط به کیس، نمونه‌هایی زنده و واقعی به‌شمار نمی‌روند؛ بلکه این رندرها بر اساس تصاویر واقعی طراحی شده‌اند. در این مورد هدف ناشر حفظ هویت محرمانه منبع ارائه‌دهنده تصاویر بوده است؛ چرا که کیس‌های واقعی دارای علائم شناسایی هستند؛ مشخصه‌ای که از نشت اطلاعاتی از این‌دست جلوگیری می‌کند.

3 در مورد “سیستم فیس آی‌دی آی‌فون 13 اپل قادر به تشخیص چهره افراد دارای ماسک خواهد بود”

  1. آرین سرباز

    دوستان من 12 پرومکس دارم میگم بعد چند ماه استفاده از این گوشی نبود سنسور اثر انگشت واقعا سرویسم کرده!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH