انتشار جهانی نسخه پیشرفته‌ رابط کاربری MIUI 12.5 برای برخی از اسمارت‌فون‌های شیائومی آغاز شد

در تاریخ 13 آگوست سال جاری، کمپانی شیائومی عرضه‌ی نسخه پیشرفته‌ی رابط کاربری MIUI 12.5 را برای گوشی‌های هوشمند واجد شرایط در چین آغاز کرد. طبق برنامه‌ریزی این شرکت چینی، اولین گروه از گوشی‌های هوشمند واجد شرایط به طور کامل این به‌روز‌رسانی را دریافت نمودند. امروز اتفاق دیگری نیز رخ داده و این شرکت اعلام کرده است که نسخه پیشرفته‌ی پوسته اندروید اختصاصی شیائومی به صورت جهانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دستگاه‌های اندرویدی زیر در سه‌ماهه پایانی سال 2021 این به‌روز‌رسانی را دریافت خواهند کرد:

  • Mi 11, Mi 11 Ultra, Mi 11I
  • Mi 11X pro, Mi 11X, Mi 10T Pro 5G
  • Mi 10T 5G, Mi 10 Pro 5G, Mi 10 5G

جالب توجه است که لیست نسخه‌های چینی که به‌روز‌رسانی مذکور را دریافت می‌کنند، طولانی‌تر از لیست بالا خواهد بود. گفتنی است برخی از نسخه‌های چینی دارای مدل‌های جهانی نیز هستند که در لیست بالا مشاهده نمی‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که احتمالا شاهد انتشار نسخه پیشرفته‌ی رابط کاربری شیائومی MIUI 12.5 برای تلفن‌های هوشمند بیشتری خواهیم بود.

همان‌طور که از نام این رابط کاربری پیداست، این رابط کاربری نسخه پیشرفته‌ی رابط کاربری MIUI 12.5 است که کمپانی شیائومی در ماه دسامبر از آن رونمایی نمود. این رابط کاربری با اصلاح و رفع صد‌ها خطا و عیب‌یابی اساسی رابط کاربری اختصاصی شیائومی پدید آمده و کاملا بهینه‌سازی شده است. رابط کاربری جدید شیائومی نسبت به نسخه اصلی از مصرف شارژ کمتری برخوردار است.

این رابط کاربری از قابلیتی تحت عنوان Atomic Memory بهره می‌برد که استفاده از حافظه‌ی رم را بهینه می‌نماید تا دستگاه قادر به اجرای برنامه‌های بیشتری در پس زمینه باشد. بهینه‌سازی دیگری نیز در رابط کاربری پیشرفته شیائومی صورت گرفته است که باعث کاهش مصرف CPU تا 15 درصد و کاهش مصرف برق تا 8 درصد در برخی از عملکرد‌ها خواهد شد.

قابلیتی دیگر تحت عنوان Liquid Storage در رابط کاربری فوق‌الذکر در نظر گرفته شده است که حافظه‌ی داخلی گوشی هوشمند را در وضعیت مطلوب نگاه داشته و روند استهلاک آن را کند می‌کند. طبق ادعای کمپانی شیائومی، عملکرد کاربری نسخه پیشرفته‌ی رابط کاربری اختصاصی این شرکت، پس از 36 ماه استفاده تنها 5 درصد کاهش خواهد یافت.

4 در مورد “انتشار جهانی نسخه پیشرفته‌ رابط کاربری MIUI 12.5 برای برخی از اسمارت‌فون‌های شیائومی آغاز شد”

  1. من تازه پوکو ایکس۳ پرو گرفتم هنوز اپدیت هارو دانلود نکردم امیدوارم این رابط کاربری جدید بیاد یه رنگ تازه ایی بده به پوسته شیائومی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH