معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا

فضا یکی از موضوع‌های پرمخاطب در ژانر کتاب‌های علمی-تخیلی است. در این مقاله از آی‌تی‌رسان 10 تا از بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا را معرفی می‌کنیم.

مریخی اثر اندی وییر

اولین کتاب از لیست بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا، مریخی نام دارد. مارک واتی تبدیل به اولین فضانوردی می‌شود که توانسته روی مریخ قدم بگذارد. حالا او اطمینان دارد که اولین انسانی‌ست که روی مریخ می‌میرد.کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا همه چیز خوب است تا زمانی که یک طوفان شن باعث جداشدن مارک از دیگر خدمه می‌شوند. آنها که گمان‌می‌کنند مارک مرده، مجبور به ترک سیاره می‌شوند. اما مارک زنده است و بدون تجهیزات و منابع در مریخ تنها مانده. او هیچ وسیله‌ای برای ارتباط با زمین ندارد و حتی اگر هم داشت، تا رسیدن تیم نجات زمان زیادی نیاز است که عمر او کفاف نمی‌دهد.

 

راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها اثر داگلاس آدامز

چند ثانیه قبل از این که کره زمین و تمامی ساکنان آن برای ساخت آزادراه از بین برود، آرتور دنت توسط دوستش نجات پیدا می‌کند و از سیاره خارج می‌شود. در ادامه این دو دوست یک سفر فضایی هیجان‌انگیز را شروع می‌کنند. آنها هر بار مهمان یک سفینه فضایی با میزبان‌های مختلف می‌شوند و در مسیر اتفاقات مختلف را تجربه می‌کنند. از این کتاب دنباله‌های دیگری هم چاپ شده که همگی از بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا هستند.

 

تل ماسه اثر فرانک هربرت

حوادث این کتاب در سیاره بیابانی به نام آراکیس اتفاق می‌افتد. داستان این کتاب در مورد پسری به نام پل اتریدس، ملقب به موآدیب است. او از یک خانواده بزرگ و شناخته شده آمده و به دنبال تحقق بخشیدن به یک رویای دیرینه است. کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا تل ماسه داستانی حماسی، ماجراجویانه، عرفانی و همچنین در مورد محیط زیست است. این کتاب توانسته جوایز متعددی را کسب کند. بر اساس این کتاب علمی-تخیلی در مورد فضا، فیلمی هم ساخته شده که باید در ماه‌های پیش رو منتظر اکران آن باشیم.

 

جنگ پیرمرد اثر جان اسکالزی

روز تولد 75 سالگی جان پری، یک روز متفاوت است. در این روز، او ابتدا از مزار همسر مرحومش دیدن کرد و سپس به ارتش ملحق شد. در ادامه یک خبر خوب داریم و یک خبر بد. خوب اینکه بشریت بالاخره توانست وارد فضای میان‌ستاره‌ای شود. و خبر بد این است که در این منطقه سیاره‌های کمی مناسب سکونت هستند و فضایی‌های زیادی برای مالکیت بر آنها مبارزه می‌کنند. این جنگ خونین، بسیار دورتر از زمین برای سال‌ها ادامه داشته و اکنون نوبت به زمین رسیده. اکنون زمان این رسیده که انسان‌ها در برابر بیگانگانی که قصد تصرف زمین را دارند مبارزه کنند.

ربات آدم‌کُش، وضعیت قرمز اثر مارتا ولز

در آینده پژوهش‌های فضائی توسط ربات‌ها انجام می‌شود. شرکت‌های فناوری ربات‌های هوشمندی را طراحی می‌کنند که در معموریت‌های فضایی بکار گرفته شود. ولی در شرایطی که قرارداد ساخت این ربات‌ها به ارزان‌ترین شرکت‌ها واگذار می‌شود، نمی‌شود انتظار ایمنی بالایی را داشت.کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا در یک سیاره دور، یکی از این ربات‌ها برنامه خود را تغییر می‌دهد و خود را ربات قاتل معرفی می‌کند. او از تمام انسان‌ها متنفر است و فقط می‌خواهد زمان زیادی را تنها باشد تا بتواند خود را بشناسد و درک کند که کیست. از خواندن این کتاب علمی-تخیلی در مورد فضا، و دنباله‌های آن غافل نشوید.

 

بنیاد اثر آیزاک آسیموف

به مدت 12000 سال امپراتوری کهکشانی به بهترین شکل در فضا برقرار بوده. حالا که مرگ امپراطور نزدیک است، نشانه‌های جنگ، وحشی‌گری و جهل را می‌شود در آینده دید. هری سلدون، خالق علم انقلابی روانشناسی از معدود افرادی‌ست که این آینده تاریک را می‌بیند و پیش‌بینی می‌کند جنگ پیش‌ رو 3000 سال طول خواهد کشید. او تعدادی از مطرح‌ترین دانشمندان را گرد هم می‌آورد تا بنیادی را تشکیل دهد که تنها امید برای نسل‌های آینده است.

 

حکایت‌های مریخی اثر ری بردبری

انسان‌ها به امید ساخت سیاره‌ای بهتر از زمین به مریخ سفر می‌کنند. آنها قصد دارند سازه‌های قدیمی مریخی‌ها را خراب‌کنند و ساختمان‌های جدید خود را بسازند، آنها را توسعه دهند و زندگی تازه‌ای در مریخ شروع کنند. با این حال آنسان‌هایی که برای فتح مریخ آمده بودند، خود غرق در باور‌ها و خیالات پوچ می‌شوند‌. از سوی دیگر مریخی‌های بومی این سیاره از حضور انسان‌ها بر روی مریخ خوشحال نیستند و قصد دورکردن آنها را دارند. در ادامهحواثی اتفاق می‌افتد که این اثر را به یکی از بهترین کتاب‌های علمی-تخیلیدر مورد فضا تبدیل می‌کند.

 

عدل الحاقی اثر آن لکی

سرباز برک، در یک سیاره یخی دورافتاده در حال انجام ماموریت خود است. او یکی از سربازان سابق کشتی عظیمی‌ست که سربازان خدمت‌گذار اپراتوری کهکشان را حمل می‌کند. در پی یک توطئه، برک در قالب یک انسان ضعیف در این سیاره یخی تنها رها می‌شود. کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا در این هنگام، ذهن او پر از سوالات بی‌جواب می‌شود و عطش انتقام وجودش را فرا می‌گیرد. در ادامه حقایق جالبی برملا می‌شود که این اثر را به یکی از بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا تبدیل می‌کند.

 

۲۰۰۱: یک اودیسه ی فضایی اثر آرتور سی کلارک

ادیسه فضایی روایت سفری‌ست که نظیر آن ندیده‌اید. سفری که از دشت ساوانا در آفریقا شروع می‌شود و تا حلقه زحل پیش می‌رود. این داستان در مورد جستجوی بشریت در فضا و واکنش متقابل کهشان به این اکتشافات است. یک هوش مصنوعی پیشرفته کنترل سفینه فضایی که خدمه محقق در آن قرار دارند را بر عهده دارد. این ابررایانه به کار گرفته شده تا در اکتشافات به بشریت کمک کند. با این حال ناگهان در نقطه مقابل آنها قرار می‌گیرد و به یک تهدید تبدیل می‌شود. این اثر یکی از بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا است که بر اساس آن فیلمی هم ساخته شده.

 

سه جرم کیهانی اثر سیکسین لیو

آخرین اثر از لیست بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا، سه جرم کیهانی نام دارد. در پی وقوع انقلاب فرهنگی در چین، یک گروه نظامی مخفی سیگنال‌هایی را برای ارتباط با بیگانگان به فضا ارسال می‌کند. این سیگنال‌ها به دست گروهی از فضایی‌ها می‌رسد که در آستانه نابودی قرار دارند و تصمیم می‌گیرند به کره زمین حمله کنند. در همین حال بر روی زمین کمپ‌های نظامی با اهداف مختلف شکل می‌گیرند. عده‌ای باور دارند که می‌توان به بیگانگان خوش‌‌آمد گفت و به توافق رسید. عده‌ای دیگر هم برنامه‌ای برای دفاع و مبارزه با بیگانگان آماده می‌کنند.

3 در مورد “معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH