نصب ویندوز 11 روی کامپیوترهای قدیمی موجب از کار افتادن قابلیت آپدیت آن می‌شود!

روز گذشته کمپانی مایکروسافت از اعمال تغییراتی در فهرست پردازنده‌های موردنیاز برای نصب سیستم‌عامل ویندوز 11 خبر داد. انتشار این خبر مایه خرسندی بود؛ زیرا کمپانی اساسا اعلام کرد که کاربران در صورت عدم دسترسی به پردازنده‌های مورد پشتیبانی کماکان می‌توانند ویندوز 11 را روی کامپیوترهای قدیمی‌تر خود نصب نمایند؛ اگرچه مایکروسافت کارکرد چنین اقدامی را تضمین نمی‌کند.

به بیان صادقانه این خبر یک تحول مثبت به‌نظر می‌رسید؛ اما ظاهرا مشکل دیگری پیش روی کاربران قرار دارد. نکته مهم اینکه عدم پشتیبانی کامپیوتر از ویندوز 11 (به‌دلیل استفاده از CPU ناسازگار یا بهره‌گیری از مشخصه TPM 1.2 در عوض TPM 2.0) بدان معناست که کاربران قادر به دریافت به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل نخواهند بود.

کاربران در صورت نصب موفقیت‌آمیز ویندوز 11 روی کامپیوتر ساپورت نشده خود کماکان قادر به استفاده از این سیستم‌عامل خواهند بود؛ اما این افراد بایستی دریافت آپدیت‌های جدید از طریق ابزار Windows Updates را به دست فراموشی بسپارند.

اگرچه برخی کاربران به بهانه استفاده از امکانات جدید، عدم امکان دریافت به‌روزرسانی‌ها را احتمالا چندان مهم قلمداد نمی‌کنند؛ اما بایستی به‌خاطر داشت که این آپدیت‌ها بسیاری از باگ‌ها و حفره‌های امنیتی خطرناک را برطرف نموده و از این منظر بسیار حائز اهمیت هستند. بنابراین محرومیت از دریافت آن‌ها به‌معنای عدم مصونیت کاربران در برابر این تهدیدات خواهد بود.

با این اوصاف صدور مجوز نصب ویندوز 11 روی دستگاه‌های پشتیبانی نشده احتمالا به منزله روشی جهت سنجش میزان ارزشمندی ارتقاء کامپیوتر برای استفاده از این سیستم‌عامل تلقی می‌شود. اما به هرحال کاربران در صورت عدم امکان ارتقاء رسمی کامپیوتر خود به ویندوز 11 بایستی توضیحات فوق را مدنظر قرار دهند.

1 در مورد “نصب ویندوز 11 روی کامپیوترهای قدیمی موجب از کار افتادن قابلیت آپدیت آن می‌شود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH