اسمارت‌فون شیائومی 12 با دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

کمپانی شیائومی طی مدت 3 سال گذشته بارها از اشکال مختلف سنسورهای دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده کرده است. اسمارت‌فون‌های شیائومی Mi 11 و میکس 4 از جمله گجت‌های مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی محسوب می‌شوند. با این‌حال ماژول‌های فوق‌عریض و تله‌فوتو کماکان از سنسورهایی با رزولوشن نسبتا پایین بهره گرفته و رزولوشن آن‌ها در حد فاصل 8 تا 13 مگاپیکسل متغیر است.

بر اساس اعلام یک شخص خبرچین با شناسه Digital Chat Station سری شیائومی 12 (جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که کمپانی چینی برای نامگذاری محصولات خود دیگر از عبارت Mi استفاده نمی‌کند) از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که هندست مذکور مجهز به سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی خواهد بود.

بعلاوه آخرین اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که شیائومی 12 ظاهرا از لنز پریسکوپی با قابلیت بزرگنمایی 5 برابری استفاده خواهد کرد. بر اساس شنیده‌ها شیائومی روی یک ماژول پریسکوپی با قابلیت زوم 10 برابری کار می‌کند؛ اما فاصله کانونی این لنز فاقد قابلیت عملیاتی است. استفاده از لنز 5X در کنار سنسوری با رزولوشن بالاتر امکان دستیابی به قابلیت زوم روان و باکیفیت بالا در محدوده 5 تا 10 برابری را فراهم می‌کند.

شایعات پیشین از به‌کارگیری سنسور 200 مگاپیکسلی آینده شرکت سامسونگ حکایت داشتند؛ اما این حسگر احتمالا در اسمارت‌فون شیائومی 12 اولترا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. Digital Chat Station هشدار می‌دهد که کمپانی چینی کماکان در مرحله تائید طراحی سری 12 قرار دارد؛ بنابراین جزئیات مربوط به سخت‌افزار نهایی احتمالا متفاوت خواهد بود.

کمپانی رقیب شیائومی یعنی ZTE اخیرا از اسمارت‌فون اکسون 30 اولترا با دوربین سه‌گانه 64 مگاپیکسلی رونمایی کرد. اگرچه ماژول پریسکوپی به‌کارگیری شده در این هندست مجهز به یک سنسور 8 مگاپیکسلی است (دوربین 64 مگاپیکسلی سوم دارای یک لنز 35 میلی‌متری بوده و از حداقل میزان زوم اپتیکال پشتیبانی می‌کند). ترکیب لنزهای پریسکوپی و سنسورهایی با رزولوشن بالا پدیده‌ای نادر است. شیائومی می 11 اولترا مجهز به لنز پریسکوپی 48 مگاپیکسلی، سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و ماژول فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی است.

به هرحال انتظار می‌رود که شیائومی 12 از یک نمایشگر LTPO AMOLED با نرخ نوسازی تطبیقی در محدوده 1 تا 120 هرتز بهره‌برداری نماید. همچنین توان پردازشی این اسمارت‌فون توسط تراشه اسنپ‌دراگون 898 و حافظه رم LPDDR5X تامین خواهد شد.

پیکره‌بندی دوربین شیائومی می 11 اولترا از سنسورهای 50، 48 و 48 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند

1 در مورد “اسمارت‌فون شیائومی 12 با دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH