گزارشات کاربران به مشکل داغ‌ شدن شدید پیکسل 5a گوگل اشاره دارند

چند هفته قبل شرکت گوگل از اسمارت‌فون پیکسل 5a خود رسما رونمایی کرد. اکنون این مدل میان‌رده مشکلاتی را برای برخی کاربران خود رقم زده است. چندین مرجع بازبینی‌کننده و تست‌کننده گزارش می‌دهند که این هندست با مشکلات افزایش بیش از اندازه دما دست‌به‌گریبان است؛ مشکلی که اسمارت‌فون پیکسل 5 نیز در زمان عرضه با آن مواجه بود.

به‌نظر می‌رسد که این مشکل در غالب موارد هنگام ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم برثانیه آشکار می‌شود. بر اساس اعلام کاربران وبسایت CNET فیلم‌برداری با نرخ فریم بالاتر موجب می‌شود تا پیکسل 5a حتی حین ضبط ویدیو در یک محیط عادی نیز فرآیند فیلم‌برداری را متوقف نماید.

کارشناسان وبسایت Android Police نیز تنها 5 دقیقه پس از آغاز فیلم‌برداری 4K با اعلان هشدار روی اسمارت‌فون پیکسل 5a خود مواجه شدند. این مشکل توسط تسترهای وبسایت Hothardware نیز تائید شد. آن‌ها پس از 6 دقیقه ضبط ویدیویی 4K با سرعت 60 فریم برثانیه، اعلان افزایش بیش از اندازه دما را روی گوشی پیکسل 5a مشاهده کردند. این اتفاق در حالی روی داد که دمای محیط برابر با 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتی‌گراد) بود.

در عین‌حال وبسایت Android Central گزارش می‌دهد که با ثبت تنها چند عکس و ویدیوی کوتاه با رزولوشن 1080p سرعت عملکرد گوشی کاهش یافته و پیام افزایش بیش از حد دما ظرف مدت کمتر از نیم ساعت ظاهر می‌شود. این نشریه با گوگل تماس گرفت و اکنون غول جستجوگر سرگرم بررسی موضوع است.

علاوه بر ارزیاب‌ها برخی کاربران پیکسل 5a نیز با مراجعه به توئیتر مشکل داغ شدن بیش از اندازه هندست خود را گزارش کرده‌اند. یکی از کاربران ادعا می‌کند که پس از یک ساعت پخش ویدیوی زنده با رزولوشن 1080p، پیام هشدار افزایش دما روی نمایشگر گوشی ظاهر شده است؛ در حالی‌که سایر کاربران اکثرا هنگام استفاده از دوربین گوشی با اعلان هشدار مواجه شدند.

کارشناسان امیدوارند که این معضل یک باگ نرم‌افزاری بوده و با سخت‌افزار پیکسل 5a هیچ‌گونه ارتباطی نداشته باشد. گوگل به منظور درک علت بروز مشکل مشخصا سرگرم بررسی اپلیکیشن دوربین است. غول جستجوگر احتمالا در نهایت با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این باگ را اصلاح خواهد کرد.

3 در مورد “گزارشات کاربران به مشکل داغ‌ شدن شدید پیکسل 5a گوگل اشاره دارند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH