مقایسه و بررسی ال‌جی L70 با سامسونگ گلکسی وین (Win): سپید رویان!

L70 VS Win

همیشه تا نامی از کمپانی‌های سازنده تلفن همراه به گوش‌تان می‌خورد، بلافاصله چهره پرچمدار آن کمپانی در ذهنتان تداعی می‌شود، اما اکثر افراد به دلیل قیمت بالای این محصولات سطح بالا، ممکن است تنها در خواب و خیال این مدل‌ها را ببینند و بیشتر به سراغ نمونه‌های ارزان قیمت‌تر و به اصطلاح میان رده روی می‌آورند. ما نیز تصمیم گرفتیم تا دو مدل خوب از سامسونگ و ال‌جی به ترتیب با نام‌های گلکسی وین (Win) و L70 که علاوه بر مشخصات، قیمت بسیار نزدیکی نیز دارند، برای شما مقایسه کنیم. به همین دلیل رقابتی را در 8 راند ترتیب دادیم و از دو طرفدار پرو پا قرص با نام‌های سامی و جی سونگ دعوت به عمل آوردیم تا هر کدام در پایان هر بخش نظرات خودشان را در رابطه با گوشی مورد علاقه شان بگویند. پس با آی‌تی‌رسان و این رقابت سخت و نفس‌گیر همراه باشید.

راند اول: ظاهر و طراحی

در نگاه از رو به رو شباهت‌های زیادی میان این دو اسمارت فون خوش قیمت است. بیشتر نمای جلویی را نمایشگرها فرا گرفته اند و در زیر آن‌ها هر دو از دکمه‌های فیزیکی بهره‌منداند، با این تفاوت که در گلکسی وین دکمه نسبتا عریض و معروف خانه سامسونگ در مرکز جا خوش کرده و در اطراف آن دو دکمه لمسی قرار گرفته‌ که با باز کردن قفل صفحه نمایش، آن‌ها نیز رو نمایانده و خودی نشان می‌دهند اما در ال 70 در بخش زیرین صفحه، 4 دکمه فیزیکی را می‌بینید که هر یک وظیفه خاص خود را به خوبی انجام می‌دهند، اما خبری از بک لایت برای این دکمه‌ها نیست و به سبب کوچک بونشان ممکن است در محیط های تاریک تا حدودی با مشکل مواجه شوید!

L70 VS GalaxyWin

در بالای صفحه نمایش لوگوی دو کمپانی هم وطن نقش بسته و در هر دو گوشی در سمت راست لوگو، دوربین دوم و مجموعه‌ای از سنسور ها مشاهده می‌شود. با توجه به 2 دهم اینچ بزرگ تر بودن گلکسی وین، شاید بتوان ابعاد این مدل را که نسبت به رقیب حدودا 6 میلی متر بزرگ تر است، توجیه کرد اما دلیل موجهی برای اینکه چرا گلکسی وین در حدود 20 گرم از ال 70 سنگین تر است، نیست!

L70 VS Win (8)

اگر گوشی‌ها را به پشت بچرخوانید باز هم موارد مشابه زیادی را می‌یابید. دوربین در بالای آن‌ها جا خوش کرده و در هر دو مدل تک فلاش دوربین در سمت چپ لنز قرار گرفته است. حتی لوگوی دو کمپانی نیز با کمی ارفاق در یک محل قرار گرفته‌اند اما سامسونگ شاید به دلیل تقارن بیشتر، اسپیکر گلکسی وین را در سمت راست لنز قرار داده است در حالیکه ال‌جی در سوگولی خود اسپیکر را به پایین بخش پشتی گوشی و در سمت راست منتقل کرده است!

L70 VS Win (4)

در اطراف این دو مدل انواع و اقسام کلید‌ها و پورت‌ها یافت می‌شود و باید اشاره کنیم که در این قسمت نیز موارد مشابه بیش از هر چیز توجه شما را به خود جلب می‌کند! در هر دو گوشی جک 3.5 میلی متری هدفون در بالا، کلید پاور که کار قفل صفحه نمایش نیز به عهده آن است در سمت راست، کلید های یکپارچه صدا در سمت چپ و در آخر پورت میکرو یو اس بی در پایین این دو مبارز ما جای خوش کرده‌اند.

L70 VS Win (3)

L70 VS Win (2)

کیفیت ساخت هر دو مدل در یک سطح بوده اما سطح پشتی بدنه ال 70 به دلیل نقش و نگارهای ریزی که در خود جای داده، دلچسب‌تر از گلکسی وین است (ناگفته نماند که وین هم نقاط بسیار ریزی در تن و بدنش جای داده که به سختی قابل رویت است) و همین امر موجب شده تا این مدل با دستان شما زود‌تر دوست شده و به این راحتی ها از دستتان بر زمین نیفتد و به همین خاطر دل و روده‌اش پخش بر زمین نخواهد شد!

به دلیل سایز مناسب، این دو مبارز ما به خوبی در دست جای می‌گیرند، اما اگر بخواهیم خودمانی‌تر بگوییم ال 70 به دلیل سبک‌تر بودنش، خوش دست‌تر از گلکسی وین سامسونگ است!

L70 VS Win (6)

L70 VS Win (7)

سامی: واقعا ال‌جی پیش خود چه فکری کرده که در یک اسمارت فون با چنین دکمه‌های ریزی که تعداشان نیز سر به فلک می‌کشد (!) بک لایت قرار نداده؟ پس اگر بخواهیم در تاریکی با گوشی خود کار کنیم، می بایست چه خاکی بر سر بریزیم؟ در شب هرچه به زیر صفحه می‌نگریم چیزی را نمی‌یابیم و همینطور به صورت رندوم یک سری دکمه‌ها را می‌فشاریم تا شاید به خواسته خود برسیم! چرا مسئولین رسیدگی نمی‌کنند؟

جی سونگ: از نظر ما همان قدر که پول بدهید آش می‌خورید، به همین دلیل قرار نیست که با پرداخت چنین مبالغی از تمامی امکانات ال‌جی به صورت کامل بهره مند شوید! در نتیجه پرچمدارهایمان چنین مشکلی ندارند اما اینکه چرا محصولات سامسونگ از سطح پایین‌ترین مدل تا گل سر سبد آن یعنی گلکسی اس5 از لحاظ طراحی مشکل دارند، سوالی است که سال‌ها ذهن کارشناسان را درگیر کرده و هنوز هم جوابی منطقی به گوشمان نخورده است!

راند دوم: نمایشگر

هنگام استفاده از یک گوشی، بیش‌ترین بخشی که با آن سرو کار دارید بی شک همین نمایشگر است! پس غیر منطقی است که به آن اهمیت ندهید. گلکسی وین با یک نمایشگر 4.7 اینچی به اندازه 2 دهم اینچ از ال 70 که نمایشگری 4.5 اینچی دارد، بزرگ‌تر است. پس در همین جا یک پوئن مثبت را برای نماینده سامسونگ در نظر می‌گیریم. از آنجایی که در مقابل میزان رزولوشن هر دو مدل با اعداد 800 در 480 رو به رو می‌شویم پس این طبیعی است که ال 70 با نمایشگر کوچکتر دانسیته بالاتری نسبت به گلکسی وین داشته باشد (207 در برابر 199).

WIn VS L70

تا اینجای کار همه چیز تقریبا برابر پیش می رود تا اینکه به نوع پنل به کار رفته در این مدل‌ها می‌رسیم و ال 70 به سبب استفاده از پنل ips نسبت به TFT به کار رفته در گلکسی وین، در نگاه از زوایا رنگ پریده به نظر نمی‌رسد! واقعیت این است که با 4 تا عدد و رقم نمی‌توان گفت که کدام مدل بهتر از دیگری است، به همین دلیل این دو را در کنار یکدیگر قرار دادیم و چند عکس یادگاری گرفتیم تا با چشمان خودتان کیفیت بهتر را تشخیص دهید! ( مدل سمت راست گلکسی وین و مدل سمت چپ ال 70 قصه ماست!)

Win VS L70 display (1)

Win VS L70 display (2)

Win VS L70 display (3)

Win VS L70 display (4)

سامی: تجربه به من نشان داده که در این دوره زمانه هرچه صفحه بزرگ‌تر باشد، مخاطب بیشتری داشته و در کل بهتر است! در نتیجه هیچ کس نباید آن 2 دهم اینچ بزرگ تر بودن گلکسی وین را نادیده بگیرد! در ثانی به عقیده بنده گلکسی وین در نگاه از رو به رو تا حد زیادی رنگ‌ها را طبیعی‌تر نشان می‌دهد حتی در آن تصویر بالون از زاویه هم وین عملکرد بهتری دارد!

جی سونگ: جناب سامی! شما دانسیته بیشتر، پنل IPS و نگاه از زوایا را رها کرده‌اید و تنها به 2 دهم اینچ بزرگ تر بودن گلکس وین می‌نازید؟ به نظر من که چه در نگاه از زوایا و چه در نگاه از رو به رو ال‌جی بهتر کار کرده، شاید شما عینک‌تان را با خود نیاورده‌اید!

راند سوم: سخت افزار

در این مرحله به مقایسه مغز متفکر این دو بچه غول می‌رسیم. هر دو از چیپست اسنپدراگون 200 ساخته کوالکام استفاده می‌کنند اما ال 70 با دو هسته Cortex-A7 و گلکسی وین با چهار هسته Cortex-A5 وارد این نبرد شده‌اند. از طرفی واحد گرافیکی آنها نیز کاملا متفاوت بوده و ال 70 از آدرنو 302 بهره مند است در حالی که سامسونگ برای گلکسی وین، آدرنو 203 را برگزیده است. همه این‌ها در حالی است که فرکانس کاری هسته‌ها در هر دو مدل بر روی 1.2 تنظیم شده و یک گیگابایت رم نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. برای اینکه از مسائل تئوری فاصله بگیریم، این دو مدل را وارد آزمایشگاه خود کردیم تا ببینیم چه چیزی در چنته دارند.

در مرحله اول به بنچمارک پی رسیدیم که در آن هرچه سرعت گوشی در محاسبه عدد پی بیشتر باشد، عدد کمتری به دست خواهد آمد. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، در این مرحله ال 70 با اختلاف نسبتا زیادی (466 در مقابل 534) گلکسی وین را پشت سر گذاشته است که با توجه به معماری جدیدتر هسته‌ها برای این گوشی، امری طبیعی است.

L70 VS Win (21)

سپس به سراغ برنامه AnTuTu آمدیم که بر خلاف اسم عجیب و غریبش می‌تواند مراحل بسیار زیادی را بر روی گوشی تست کرده و یک امتیاز کلی به آن اعطا کند. در این قسمت باز هم ال 70 با کسب امتیاز 12831 توانست گلکسی وین با امتیاز 11492 را پشت سر بگذارد تا شاید نشان دهد که همه چیز به تعداد هسته‌ها وابسته نیست!

L70 VS Win (19)

از آنجایی که گلکسی کمی نسبت به عملکرد این برنامه معترض بود، تصمیم گرفتیم تا از برنامه Quadrant Professional استفاده کنیم تا عملکرد گوشی را در 4 مرحله به صورت مجزا مورد بررسی قرار داده و به نمایش بگذاریم! نمودار های زیر خود گویای همه چیز است!

LG L70 VS Galaxy win bench (3)

LG L70 VS Galaxy win bench (2)

LG L70 VS Galaxy win bench (1)

LG L70 VS Galaxy win bench (4)

گرچه که واحدهای گرافیکی این دو کاملا متفاوت بوده اما وضوح تصویر هر دو برابر است بنابراین در مرحله آخر از Bonsai استفاده کردیم تا عملکرد واحد گرافیکی را بسنجد! کسب امتیاز 1636 برای ال 70 در برابر تنها 967 امتیازی که به گلکسی وین تعلق گرفت، چندان دور از انتظار هم نبود و نشان از واحد گرافیکی قدرتمندتر محصول ال‌جی دارد.

L70 VS Win (20)

سامی: به نظر من که چنین بنچ مارک‌ها و برنامه هایی فقط جنبه تبلیغاتی دارند! با این حال من حتی در تعدادی از بخش‌ها امتیازات بیشتری را نسبت به رقیبم کسب کردم! هر چه باشد من 4 هسته در تن و بدنم دارم در حالی که ال 70 یک مدل 2 هسته‌ای است.

جی سونگ: ببینید که چه مدلی از چه کمپانی‌ای پای تقلب را به ماجرا باز کرده است! همه چیز گویا و واضح است و نیازی به تعریف و تمجید از ال 70 نمی‌بینم. شما فکر کردید چون 4 هسته قرار داده‌اید دیگر شاخ غول را شکسته‌اید و همه چیز تمام است؟ مهم تکنولوژی هسته‌ها و واحد گرافیکی است که یک سر و گردن بالاترم!

راند چهارم: نرم افزار

هر دو مدل از سیستم عامل محبوب و پر طرفدار این روزهای بازار یعنی اندروید بهره می‌برند البته ال 70 به سبب سن کمترش نسبت به رقیب از نسخه 4.4 استفاده کرده در حالیکه گلکسی وین 4.1 را برای خود برگزیده است. هر دو تفاوت های نسبتا زیادی را در این بخش دارند و شاید تنها شباهتشان این باشد که نسبت به نسخه اصلی اندروید متفاوت اند! در هر دو مدل می‌توانید تا حد زیادی صفحه جدید را ایجاد کرده و بر روی آن تا دلتان می‌خواهد برنامه و ویجت قرار دهید! هر دو مدل بر خلاف برخی کمپانی‌ها یک منوی اصلی نیز در اختیارتان قرار می‌دهند با این تفاوت که اگر برای نخستین بار وارد منوی ال 70 شوید، گویا وارد منوی یک فبلت با سایز 6 اینچی شده‌اید! برنامه‌ها در 6 ردیف و 5 ستون قرار گرفته‌اند که البته می‌توانید با تغییر در تنظیمات پیش فرض تعداد آنها را در ردیف‌ها و ستون‌ها به اندازه یک واحد کم کنید! اما در گلکسی وین تعداد برنامه‌های موجود در یک صفحه از منو، پا را از 20 فراتر نمی‌نهد شاید به خاطر اینکه سامسونگ نمره 20 را برای این چینش آیکون‌ها در نظر گرفته است. در کل رابط کاربری تنها موردی است که در صورت نپسندیدن آن، می‌توانید با نصب یک لانچر به کل آن را زیر و رو کنید. پس نباید مشکل چندانی با این بخش داشته باشید.

نمایی از رابط کاربری ال 70:

L70 Vs Win UI (2)

نمایی از رابط کاربری گلکسی وین:

L70 Vs Win UI (1)

سامی: به نظر من که رابط کاربری سامسونگ بسیار زیباتر از رابط خشک و کارتونی ال‌جی است! برای نخستین باری که یک گوشی ال‌جی را در دست گرفتم، احساس کردم که با یک گوشی مخصوص کودکان طرف هستم از بس که رابطش کارتونی بود. سامسونگ با امکانات زیاد و پر زرق وبرق خودش کاری کرده تا شما از نصب لانچرهای متفاوت بی‌نیاز شوید.

جی سونگ: به عقیده بنده اندروید از نسخه چهارم به بعد امکانات خوبی را در اختیار ملت قرار داده در نتیجه ما آن گونه که شما رابط اندروید را زیرو رو می‌کنید، چندان میلی به تغییرات زیاد نداریم! به علاوه همین رابط نوید این را می‌دهد که شانس بیشتری برای آپدیت به نسخه بالاتر داشته باشند.

راند پنجم: دوربین

در این بخش شباهت این دو مدل به اوج خود می‌رسد و هر دو از یک دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه تک فلش ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند! از آنجایی که علاقه زیادی به مسایل تئوری نداریم، بلافاصله تصاویر شکار شده توسط این دو مدل را به نمایش می‌گذاریم تا خودتان کیفیت برتر را تشخیص دهید!

LG L70 VS Win  (1)

LG L70 VS Win  (2)

LG L70 VS Win  (4)

LG L70 VS Win  (3)

20140617_135739

20140617_135652

LG L70 VS Win  (6)
با فلاش
LG L70 VS Win  (5)
با فلاش

پس از عکس به سراغ فیلم برداری رفتیم تا ببینیم در این بخش عملکرد این دو مدل در چه حدی است، متاسفانه هیچ کدام توانایی فیلم‌برداری در حالت اچ‌دی را ندارند و این امر برای L70 که واحد گرافیکی قوی‌تری دارد، عجیب‌تر به نظر می‌رسد! در کلیپ 1 دقیقه‌ای که با این دو گرفتیم، حجم کلیپ مربوطه برای گلکسی وین در حدود 67 مگابایت و برای ال 70 به میزان 52 مگابایت شد که نشان از ثبت جزئیات بالاتر برای گلکسی وین دارد. گرچه که هیچکدام از این دو برای فیلم برداری مناسب نیستند اما تصاویر در گلکسی وین نسبت به رقیبش کمی بهتر بود.

سامی: آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است! بدون هیچ شکی تصاویر گرفته شده با گلکسی وین بهتر و برتر از ال 70 است. میزان نویز در محیط های کم نور پایین‌تر است و از طرفی صدا نیز هنگام فیلم برداری به خوبی ضبط می‌شود!

جی سونگ: به نظر من که ال 70 نسبت به قیمتش دوربین قابل قبولی را ارایه می‌دهد! شما در آن تصویر گل که در تاریکی گرفته شده اگر دقت کنید میزان روشنایی بیشتر است و همه جا مثل روز روشن شده در حالی که تصویر مربوط به گلکسی وین تنها سوژه مورد نظر را دقیق ثبت کرده و باقی قسمت‌های عکس مرده به نظر می‌رسد!

راند ششم: پخش چند رسانه‌ای

در این قسمت بدون شک کیفیت تصویر و سایز نمایشگر به همراه اسپیکر‌ها برنده میدان را مشخص می‌کنند! از لحاظ سایز، گلکسی وین، 2 دهم اینچ بزرگ‌تر بوده در نتیجه یک پوئن مثبت را برای آن در نظر می‌گیریم از طرفی زاویه دید ال 70 بهتر از رقیب بوده و به همین خاطر تماشای ویدیو بسیار دلچسب‌تر است، به خصوص اگر گروهی به تماشای ویدیو بنشینید. از لحاظ صدا هر دو کیفیت خوب و قابل قبولی را ارایه می‌دهند اما گلسی وین صدای بلند‌تری را به گوشتان می‌رساند از طرفی محل قرار گیری اسپیکر نیز در بالای دستگاه است که موجب شده نسبت به ال 70 که در پایین قرار گرفته، کمتر جلوی دست و بال‌تان را بگیرد! به طور پیش فرض ال 70 کدک‌های بیشتری را در دل خود گنجانده اما در مشاهده محتوای فول‌اچ‌دی با مشکل مواجه است! از طرفی گلکسی وین حتی هنگام تماشای ویدیوهای اچ‌دی نیز کمی با مشکل مواجه‌تان خواهد کرد که برای یک مدل با چنین قیمتی کمی دور از انتظار بود!

l 70 vs Win

سامی: هر چه فکرش را می‌کنم می‌بینم که سایز بزرگ‌تر صفحه خیلی از زاویه دید مهم‌تر است! آخر چه کسی در این دوره زمانه که ال سی‌دی‌های 60-70 اینچی وارد میدان شده‌اند، به تماشای تصویر آن هم به صورت گروهی در یک نمایشگر 4.5 اینچی می‌نشیند؟ حتی صدای بلندتری هم تولید می‌کند؛ دیگر از جان یک گوشی 500-600 تومنی چه می‌خواهید؟

جی سونگ: عزیزانم در اینجا باز هم کم آوردن سامی را شاهد هستیم! سامی جان کیفیت بهتر صفحه، زاویه دید بهتر، توانایی پخش فیلم‌های با کیفیت‌تر و هزار و یک آپشن دیگر را نادیده گرفته و تنها به سایز بزرگ‌ترش می نازد، بنابراین از صحبت هایش بر می‌آید که تنها می‌خواهد نواقص خود را بپوشاند!

راند هفتم: سایر امکانات

از لحاظ امکانات ارتباطی، برتری کمی با ال 70 است، چرا که از نسخه 4 بلوتوث پشتیبانی کرده در حالیکه گلکسی وین از نسخه 3 بهره مند است. البته شباهت‌های زیادی نیز دارند به عنوان مثال هر دو دو سیم کارته هستند !حافظه داخلی ال 70 تنها 4 گیگابایت بوده که حتی کمتر از 2 گیگا بایت آن در دسترس شماست در حالی که گلکسی وین با حافظه داخلی 8 گیگاباتی وارد میدان شده و نکته جالب اینکه تنها 1.5 گیگابایت آن در دسترس است! البته هر دو مدل تا 32 گیگابایت از حافظه جانبی پشتیبانی کرده و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. ال 70 از جمله گوشی‌های ساخت ال‌جی است که قابلیت KNOCK Code را داراست و می‌توانید با زدن دو بار بر روی صفحه، قفل نمایشگر را باز کنید و اگر در صفحه اصلی باشید با زدن دوبار پشت سرهم، آن را قفل کنید!

L70 VS Win (5)

سامی: کمبود حافظه موردی نیست که باعث سر شکستگی ما شود چون با یک کارت حافظه می‌توانید به راحتی آن را افزایش دهید، از طرفی این چند گیگ حافظه‌ای که اشغال شده نیز مربوط به امکانات پر کاربرد سامسونگ است که وین را از خیلی از چیز های دیگر بی‌نیاز کرده است.

جی سونگ: همان قابلیت باز کردن قفل صفحه با زدن دوبار پشت سر هم بر روی صفحه به اندازه تمامی قابلیت‌های گلکسی وین ارزش دارد! فکرش را بکنید دیگر نیازی نیست که مدام از دکمه پاور استفاده کنید و نگران از کار افتادن آن باشید!

راند هشتم: باتری

ال 70 از یک باتری 2100 میلی آمپر ساعتی بهره مند است که به میزان 100 میلی آمپر از رقیب بیشتر است. هر دو در یک استفاده معمولی تا 2 روز همراهی‌تان می‌کنند اما اگر با گوشی خود به میزان نسبتا زیادی عکس‌برداری کنید، ال 70 خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید دست از همراهی‌تان بر خواهد داشت. برای شارژ کردن چنین باتری‌هایی در هر دو مدل به حدودا 1 ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز دارید. بر خلاف اکثر اسمارت فون های امروزی، دسترسی به باتری در هر دو مدل به راحتی امکان پذیر است.

l70 vs win battrey

سامی: به شخصه در این مدت که از گلکسی وین استفاده می‌کردم، شارژدهی آن هنگام وب گردی برایم جالب بود! به طوری که با یک ساعت وب‌گردی میزان آن از 100 به 89 رسید که به عقیده خودم برای این مدل قابل قبول است!

جی سونگ: در هنگام تماشای ویدیو ال 70 خیلی از گلکسی وین برتر است به طوری که با دیدن یک ویدیو با کیفیت اچ‌دی در حالیکه میزان نور صفحه بر روی حد متوسط تنظیم شده بود و از طرفی صدا نیز در همین اندازه قرار داشت، با گذشت 2 ساعت تنها 19 درصد از شارژ این مدل کاسته شد که نشان می‌دهد برای تماشای ویدیو مدل ایده‌آلی به نظر می‌رسد!

L70 VS Win (22)
از راست به چپ: گلکسی وین – ال 70 – اکسپریا ای وان – ال 40 (مقایسه بعدی هم لو رفت!!)

سخن پایانی

گرچه گلکسی وین کمی قدیمی‌تر از مدل تازه متولد شده ال 70 است اما پا به پای آن جلو آمده و نشان داده که رقیب سرسختی برای این مدل است. ال 70 در بازار با قیمتی در حدود 550 هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که گلکسی وین در حدود 650 هزار تومان در بازار یافت می‌شود اما اینکه کدام مدل نسبت به قیمت ارزش بیشتری دارد و می‌تواند نیاز شما را ارضا کند، موردی است که تنها هنگام خرید توسط مشتری جلب توجه می‌کند!

16 در مورد “مقایسه و بررسی ال‌جی L70 با سامسونگ گلکسی وین (Win): سپید رویان!”

  1. من مدل دو سیمش رو دارم خیلی توش 125 نرم افزار و بازی نصب کردم اصلا هنگ نمیکنه و لگ نمیزنه و بنچمارک گوشیم شده 14323 و تازه دوربینش 5 هست و خیلی هم از گوشی های دوربین پنچ سامسونگ و سونی و نوکیا بهتره و نور صفحه اش هم دو برابر صفحه tft های سامسونگ است و بگم با هر گوشی 600 سامسونگ مقایسه کردم خیلی دوربین ال 70 بهتر بود تازه تو شب عکس میگیره انگار روزه و تنها با نصب نرم افزار lg cam pro میتونید مشکل دوربین فیلم برداریش رو حل کنید
    اینم بگم که با گوشیم بازی کنم توی ده دقیقه دو درصد مصرف میکنه در حالی که گلکسی وین هفت درصد مصرف میکند و تازه اصلا هم داغ نمیکنه مداوم هم ت 6 ساعت اینترنت 3g شارژ خود رو نگه میداره و تازه مدل دو سیمش از تک سیم بهتره چون واسه تعویض سیم کارت فقط یه دکمه رو میزنی

  2. همون طور که می بینید واقعا ال70 بهتره.
    اون چهارتا کمه ای هم که میگید، تو یک سیم کارتش که سه تا داره بهتر شده و اینم بگم که ال70 اصلا هنگ و کندی تو کارش نیست که بخاطر رابط کاربری بهینه و هماهنگشه.
    من الان چهار ماهه که دارمش همه جور هم ازش کار کشیدم و از انتخابم هم خیلی خیلی راضیم!

  3. کیفیت صدای مکالمه این گوشی ال جی خیلی بم هست تنظیمات خاصی داره؟ و اینکه خیلی هم زود داغ میشه حتی با چند دقیقه وبگردی با کروم طبیعی هست؟

  4. این الجی گوشی خوش دستی نیست لبه های گوشی مثل تیغ میرن توی گوش پشتش هم برجستگی هایی داره نه تنها باعث لیزنخوردنش نمیشه بلکه چون دست خودش مرطوبه و عرق میکنه باعث لیزخوردن هم میشه اگر صیقلی و مات بود بهتر میشد درکل گوشی خوبیه همه این مشکلات با یه کیف چرمی یا جلد ژله ای حل میشه
    اگر کمتر 4.5اینج مثلا 4یا 3.5 بود خوش دستتر میشد
    دوربین 5نیست حداکثر 3میتونه باشه توی شب فقط برفک و نویز میگیره عملاً فلشش با نور خوبش کارایی نداره چون دوربین در حد مطلوبی نیست
    حافظه نصب نرم افزاری هم 1/5گیگ که با روت درست میشه
    سال دیگه هم قیمتش میشه حدود 300 مثل سایر گوشی های الجی دچار افت میشه

    1. لبه های گوشی مثل تیغ میرن توی گوش؟؟؟!!!
      برجستگی های پشتشم اتفاقا یکی از اصلی ترین مزایاشه که اصلا اصلا اثر انگشت نمیگیره.
      خلاصه از طراحی و کیفیت ساخت این گوشی نگید که فوق العادست…

  5. خسته نباشین همه چی این مقایسه تکمیل بود
    به نظرم ال جی اگر روی حافظه و دوربین این گوشی بیشتر کار میکرد بهتر بود ولی همینش هم خوبه و کار راه اندازه
    من که اصلن برام مهم نیست زاویه دید عالی و زیاد باشه چون اگه عالی باشه اون وقت در یه مکان عمومی نمیشه پیامک داد و هرکاری با گوشی انجام بشه همه میبینن! درمورد تماشای گروهی ویدئو هم آخه مگه چندبار گروهی ویدئو تماشا میکنیم؟! پس زاویه دید برای گوشی موبایل زیاد مهم نیست همین که خودت ببینی کافیه سینمای خانگی که نمیخوایم بخریم گوشی میخوایم بخریم درکل گوشی خوبیه چون توی میان رده هست و ما کم حقوقا میتونیم بخریمش

  6. جالا ک چیز جالب از بنچمارک گوشی ال جی ال 40 بگم…تو انتوتو اورد 13294!بالاتر از اس 2 هر چی روش ریختم بازی مثل مرد بالا اورده یکم هم گیر نداشته رویایی با این قیمت…

  7. جالبه که L70 با اینکه قیمتش حدود 100 تومن پاینتره ولی تو بیشتر موارد از win سرتره ، به نظر من که اگه کسی بخواد یکی از دوتا گوشی رو بخره ، قطعا L70 انتخاب بهتری هست .

    1. دادا تو تازیخ ساختشو بیخیال .ببین الجی چیه که 150 .160 تومان از گوشی های گرون تر از خودش مقایسه میشه نه مثله وین پایین تر بنظر من تو این مقایسه وین بد جوری کم اورد و خیلی از عیب هایی که برا الجی مطرح کردن تو مدل تک سیمش حل میشه والااااااا

  8. واقعاL70گوشی خوبی هست.ولی مدل یک سیمکارتش بهتره چون قیمت پایین تری داره وباتری هم خیلی خوب نگه میداره ومشکلات دکمه ی های سخت افزاری که اینجابهشون اشاره به خاطرشکل متفاوتش نداره.ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH