کلیه دستگاه‌های سری گلکسی A سامسونگ در سال آینده مجهز به قابلیت OIS خواهند بود

امسال شرکت سامسونگ به‌کارگیری قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی تصاویر (OIS) روی دوربین اصلی تعداد انگشت‌شماری از دستگاه‌های میان‌رده سری گلکسی A خود موسوم به گلکسی A52 و گلکسی A72 را آغاز کرد. با این‌‌حال اوضاع در سال آینده متفاوت خواهد بود.

بر اساس یک گزارش جدید و تائید نشده از کشور کره، سامسونگ به احتمال فراوان قابلیت OIS را به دوربین اصلی کلیه مدل‌های سری گلکسی A عرضه شده در سال 2022 اضافه خواهد کرد. این پدیده به‌معنای استفاده گسترده و بی‌سابقه از قابلیتی است که پیش از این صرفا در مدل‌های پرچم‌دار (و تعداد انگشت‌شماری از گجت‌های اقتصادی رقیب آن‌ها) قابل دسترس بوده است.

در صورت انجام چنین اقدامی توسط سامسونگ، غول کره‌ای یک مشخصه متمایزکننده مهم برای رقابت بهتر گوشی‌های میان‌رده خود با تولیدات شیائومی را در اختیار خواهد داشت. دستگاه‌های ساخت کمپانی چینی معمولا در مقایسه با تولیدات سامسونگ از قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تری برخوردار هستند؛ اما با وجود قابلیت OIS، هندست‌های سامسونگ احتمالا در زمینه کیفیت تصویر دوربین خصوصا عکاسی شبانه حرف اول را خواهند زد.

اکنون 2 پرسش بی‌پاسخ مطرح شده در ذهن این است که چه تعداد از کاربران با مشخصه OIS و دلیل اهمیت آن آشنایی دارند و چه تعداد از کاربران به‌دلیل وجود این ویژگی در یک هندست، آن‌را به سایر مدل‌ها ترجیح می‌دهند؟ به‌نظر می‌رسد که به منظور یافتن پاسخ این پرسش‌ها ناچارا بایستی تا سال آینده منظر بمانیم.

همچنین گزارش فوق خاطرنشان می‌کند که دوربین با قابلیت OIS در مقایسه با نمونه معمولی حدودا 15 درصد گران‌تر است. بعلاوه افزودن مشخصه OIS به گوشی موجب افزایش تقریبا 3 درصدی قیمت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن خواهد شد.

2 در مورد “کلیه دستگاه‌های سری گلکسی A سامسونگ در سال آینده مجهز به قابلیت OIS خواهند بود”

  1. امیرکیوان گوهری

    سلام دوست عزیز. OIS مکانیزمی است که برای تثبیت تصویر ضبط شده از تغییر مسیر نور به حسگر استفاده می‌کند. بدین منطور حسگر ژیروسکوپ گوشی با تشخیص لرزش دست کاربر، سیگنالهایی را برای جابجایی المان های لنز ارسال می کند. این مشخصه هنگام تصویربرداری در نور کم و عکس‌برداری از سوژه های نزدیک بسیار مفید خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH