چگونه اپلیکیشن‌های iOS را بر روی گوشی اندروید خود اجرا کنیم؟

کاربران گوشی‌های هوشمند امروزی یا در جبهه اندروید قرار دارند یا iOS. حال شاید برای شما پیش بیاید که گوشی اندروید داشته باشید و در آن لحظه بخواهید که یکی از اپلیکیشن‌های iOS را بر روی آن اجرا کنید.

جهت انجام چنین کاری باید از شبیه‌سازها کمک بگیرید، اما پیش از ادامه دادن بهتر است که دو نکته را در نظر داشته باشید، یکی اینکه بسیاری از اپلیکیشن‌ها بدین طریق درست کار نمی‌کنند و همچنین بسیاری از چنین شبیه‌سازهای نیز در حال حاضر پشتیبانی فعالی ندارند. در ادامه به معرفی راه‌کارهای اجرای برنامه های آیفون در اندروید می‌پردازیم.

Appetize.io (مبتنی بر مرورگر وب)

یکی از ساده‌ترین روش‌ها جهت اجرای اپلیکیشن‌های آیفون بر روی گوشی‌های اندرویدی (آن هم بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشنی)، استفاده از Appetize.io در مرورگر گوشی است. این شبیه‌ساز آنلاین، یک محیط مشابه iOS را بر روی دستگاه شما اجرا کرده که ظاهر و حسی کاملا مشابه سیستم‌عامل iOS دارد. جهت استفاده از Appetize.io، گام‌های زیر را طی کنید:

  1. مرورگر گوشی اندروید خود را باز کرده و سپس به وب‌سایت Appetize.io بروید.
  2. پس از بارگذاری وب‌سایت، صفحه‌ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده می‌شود. بر روی کلید “Click to Play” ضربه بزنید.اجرای برنامه های آیفون در اندروید
  3. در ادامه وارد محیط iOS می‌شوید و در ادامه می‌توانید هر اپلیکیشنی را که در اینجا قرار داشته باشد، اجرا کنید. جهت اجرای اپلیکیشن iOS خود، باید آن را بر روی این شبیه‌ساز آنلاین، آپلود کنید.اجرای برنامه های آیفون در اندروید

نکته‌ای که در رابطه با Appetize.io وجود دارد، این است که لازم نیست که نگران سازگاری آن با دستگاه اندرویدی خود باشید. البته باید این را نیز بگوییم که این این شبیه‌ساز همیشه به‌صورت فوری از اپلیکیشن‌های جدید iOS پشتیبانی نمی‌کند. این شبیه‌ساز بیشتر برای توسعه‌دهندگانی مناسب است که می‌خواهند اپلیکیشن خود را بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف تست کنند. به هر حال دانلود اپلیکیشن‌ها از اپ استور اپل به این سادگی‌ها نیست.

اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز iOS برای اندروید

چندین اپلیکیشن شبیه‌ساز iOS وجود دارند که با نصب آن‌ها بر روی گوشی اندروید خود می‌توانید به اجرای اپلیکیشن‌های iOS بپردازید. از معروف‌ترین این نرم‌افزارها می‌توان به Cider و iEMU اشاره کرد. متأسفانه باید بگوییم که در حال حاضر از هیچ‌کدام از این شبیه‌سازها پشتیبانی نشده و بنابراین به احتمال زیاد، اپلیکیشن‌های جدید iOS بر روی آن‌ها اجرا نخواهند شد. جهت اجرای این شبیه‌سازها بر روی دستگاه اندرویدی خود، گام‌های زیر را طی کنید:

  1. باید حداقل 512 مگابایت حافظه رم در دسترس داشته باشید.
  2. نسخه اندروید دستگاه شما باید حداقل 2.3 باشد.
  3. فضای ذخیره‌سازی موردنیاز برای iEMU، حدود 60 مگابایت و برای Cider نیز 12 مگابایت است. البته به این موارد باید فضای موردنیاز اپلیکیشن‌های iOS نصب شده را نیز اضافه کنید.

شبیه‌ساز iEMU

  1. شبیه‌ساز iEMU یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. با مراجعه به این آدرس می‌توانید این شبیه‌ساز را دانلود و نصب کنید.
  2. اپلیکیشن دانلود شده را نصب کنید. احتمالا در ادامه با پیغامی مواجه خواهید شد که به شما می‌گوید که باید امکان نصب اپلیکیشن‌ها از طریق منابع ناشناخته را فعال کنید.
  3. در ادامه باید مستقیما به منوی تنظیمات منتقل شوید. در غیر این صورت باید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید. در زیر، گام‌های انجام این کار در اندروید 11 را در اختیار شما قرار می‌دهیم:
  4. به منوی تنظیمات گوشی اندروید خود بروید. “Application Manage” را لمس کنید و سپس “Special Access” را انتخاب نمایید.اجرای برنامه های آیفون در اندروید
  5. “Install Unknown Apps” را برگزینید.
  6. جهت صدور دسترسی، “iEMU” را انتخاب کنید.
  7. در ادامه به محلی که فایل apk شبیه‎‌ساز iEMU در آن ذخیره شده رفته و سپس شبیه‌ساز را نصب کنید.
  8. پس از نصب iEMU، اپلیکیشن‌های نصب شده را چک کنید. اپلیکیشنی به نام AIO Downloader را خواهید دید (دومین اپلیکیشن در اسکرین‌شات‌ زیر). آن را لمس کنید.
این مطلب را نیز بخوانید: معرفی بهترین شبیه‌سازهای آیفون برای ویندوز 10 و مک

این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های iOS را دانلود کرده و سپس آن‌ها را اجرا کنید. در اینجا ما اپلیکیشن iMusic را دانلود کرده‌ایم. شما نیز می‌توانید هر اپلیکیشنی را که خواستید، دانلود کنید.

تنها نکته منفی در رابطه با این اپلیکیشن این است که فقط از فایل‌های zip. و ipas. پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن Cider

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های اجرای برنامه های آیفون در اندروید، Cider است. این اپلیکیشن توسط گروهی از دانشجویان توسعه داده شده که ادعا می‌کردند هم اندروید و هم iOS بر روی سخت‌افزاری مبتنی بر معماری ARM اجرا می‌شوند. این اپلیکیشن هنوز هم در مرحله تحقیقات پیشرفته خود قرار دارد، اما با این حال به‌خوبی کار می‌کند. Cider در قیاس با iEMU یک عیب دارد و آن پشتیبانی نکردن از GPS، بلوتوث و سایر سرویس‌های تعیین موقعیت مکانی است.

  1. اولین گام جهت استفاده از این شبیه‌ساز، دانلود فایل apk از آدرس https://www.cyanogenmods.org/downloads/cider-apk/ و سپس نصب آن است.
  2. پس از نصب، شبیه‌ساز را اجرا کنید. اکنون شبیه‌ساز برای شما به اجرا درآمده و بدین ترتیب می‌توانید به دانلود و اجرای اپلیکیشن‌های iOS خود بپردازید. مثلا در تصویر زیر ما اپلیکیشن پیام‌رسانی iOS را دانلود و اجرا کرده که کارکردی همانند نسخه آیفونی آن دارند.

iOSEmus

iOSEmus نسبت به دو شبیه‌ساز دیگر، جدیدتر است. آخرین نسخه این نرم‌افزار در سال 2017 منتشر شده است. همانند سایرین، iOSEmus را نیز باید از طریق فایل apk آن اجرا کنید. این شبیه‌ساز طراحی شده تا با اکثر اپلیکیشن‌های iOS محبوب، سازگاری داشته باشد که البته شاید این قضیه در رابطه با اپلیکیشن‌هایی که اخیرا منتشر شده‌اند، صدق نکند.

اجرای برنامه های آیفون در اندروید

یکی از ویژگی‌های کاربرپسند این نرم‌افزار این است که تمامی امکانات این شبیه‌ساز، رایگان هستند، حتی اپلیکیشن‌های پولی iOS، هر چند که باید با تعداد زیادی از تبلیغات کنار بیایید. iOSEmus بی‌نقص نیست، اما اجرای اپلیکیشن‌های iOS بر روی دستگاه‌های اندرویدی را نسبتا ساده کرده است.

پرسش‌های متداول

1. آیا می‌توانم iOS کامل را بر روی اندروید تجربه کنم؟

خیر. شبیه‌سازهای اندروید نمی‌توانند کاری کنند که دستگاه شما عملکردی همانند یک دستگاه‌ iOS داشته باشد. تنها راه تجربه تمامی قابلیت‌های iOS، خرید یک گوشی آیفون است!

2. چرا اجرای برخی از اپلیکیشن‌های iOS با مشکل مواجه می‌شود؟

اندروید و iOS تا حد زیادی با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل است که توسعه‌دهندگان برای هرکدام از این پلتفرم‌ها به‌صورت جداگانه اپلیکیشن طراحی می‌کنند. به دلیل تفاوت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تفریبا غیرممکن است که اپلیکیشن‌های iOS عملکرد یکسانی بر روی دستگاه‌های اندرویدی داشته باشند و بالعکس.

3. آیا گزینه‌های دیگری هم وجود دارند؟

اگر به یک اپلیکیشن iOS علاقه داشته، اما گوشی اندرویدی دارید و بنابراین نمی‌توانید که اپلیکیشن iOS خود را به‌خوبی اجرا کنید، آنگاه شاید بد نباشد که یک گوشی آیفون قدیمی (حداکثر با 5 سال قدمت) خریداری کنید. این گوشی‌های در قیاس با مدل‌های امروزی، قیمت بسیار کمتری دارند. به‌عنوان نمونه، قیمت آیفون 6S از حدود 100 دلار آغاز شده و این در حالی است که از iOS 14 نیز پشتیبانی می‌کند. اگر یک آیفون آنلاک شده تهیه کنید، آنگاه به اپراتور مخابراتی احتیاجی نخواهید داشت، اما همچنان می‌توانید که از وای‌فای استفاده کنید.

سخن پایانی

در بالا به روش‌های اجرای برنامه های آیفون در اندروید پرداختیم. بدین ترتیب اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های iOS را بر روی گوشی اندروید خود اجرا کنید. نکته‌ای که بایستی در این رابطه در نظر داشته باشید این است که شبیه‌سازهای معرفی شده در بالا، از تمامی اپلیکیشن‌های iOS پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین در این رابطه ناچار هستید که به آزمون و خطا بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH