قابلیت اتصال ماهواره‌ای آی‌فون 13 اپل صرفا در بازارهای منتخب قابل دسترس خواهد بود

طی هفته گذشته مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل اعلام کرد که سری آی‌فون 13 این شرکت از قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای LEO پشتیبانی خواهد کرد. در ادامه مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در خصوص ویژگی‌ها و نحوه پیاده‌سازی این قابلیت جزئیات بیش‌تری را ارائه کرد. اکنون این خبرنگار در خبرنامه Power On خود پا را یک گام فراتر گذاشته و ادعا می‌کند که مشخصه اتصال ماهواره‌ای صرفا در برخی بازارهای منتخب قابل دسترس خواهد بود.

“ویژگی‌های اضطراری صرفا در مناطق فاقد پوشش تلفن‌همراه و صرفا در بازارهای منتخب عمل خواهند کرد. اپل در چشم‌انداز خود نهایتا قصد دارد تا برای ارسال داده به گوشی‌های آی‌فون تعدادی ماهواره اختصاصی را در فضا مستقر نماید. اما تا زمان راه‌اندازی این ایده احتمالا مدت زیادی باقی‌مانده است.” وی همچنین اعلام کرد که اپل امکان برقراری تماس در مناطق فاقد پوشش شبکه موبایل را در اختیار کاربران آی‌فون قرار نخواهد داد.

“برخی کاربران از من می‌پرسند که آیا عرضه این ویژگی جدید بدان معناست که آی‌فون آینده می‌تواند به‌عنوان یک گوشی ماهواره‌ای مورد استفاده قرار گرفته یا از قابلیت برقراری تماس در تمامی نقاط جهان و مناطق فاقد پوشش شبکه موبایلی برخوردار خواهد بود؟ پاسخ این سوال منفی است. چنین سناریویی نه در سال آینده و نه در آینده‌ای نزدیک عملی نخواهد شد.”

مارک گورمن توضیح می‌دهد که راه‌اندازی این مشخصه نیازمند سخت‌افزاری است که هنوز مهیا نشده است. بعلاوه این اقدام پرهزینه بوده و احتمالا موجب اعتراض اپراتورهای موبایلی طرف قرارداد اپل خواهد شد. براساس گزارش نشریه بلومبرگ طی هفته گذشته، شرکت اپل روی حداقل 2 رویکرد مختلف شامل ارسال پیام کوتاه اضطراری و ارسال سیگنال‌های اضطراری SOS هنگام وقوع بحران‌هایی نظیر سقوط هواپیما یا غرق شدن کشتی در مناطق دور افتاده کار می‌کند.

ظاهرا اپل پیام‌های متنی اضطراری را در برنامه Messages ادغام می‌کند. این اقدام به کاربران امکان می‌دهد تا در صورت عدم دریافت سیگنال‌های موبایلی به خدمات اضطراری دسترسی داشته و قادر به برقراری تماس با دوستان نزدیک خود باشند. بر اساس اعلام خبرگزاری بلومبرگ، پیام‌های اضطراری به‌صورت حباب‌های خاکستری ظاهر می‌شوند؛ در حالی‌که پیام‌های سنتی iMessage و SMSها با رنگ‌های آبی و سبز نمایش داده خواهند شد. در نهایت احتمالا از تماس‌های تلفنی نیز پشتیبانی خواهد شد. به گفته گزارش فوق، اتصال به ماهواره مستلزم حضور کاربر در فضاهای غیرمسقف خواهد بود. فرآیند دریافت سیگنال احتمالا تا 1 دقیقه زمان خواهد برد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل ضمن برگزاری یک رویداد رسانه‌ای در ماه سپتامبر از گوشی‌های سری آی‌فون 13 رسما رونمایی خواهد کرد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل در رویداد آینده خود به قابلیت اتصال ماهواره‌ای به‌صورت اجمالی اشاره خواهد کرد یا خیر.

1 در مورد “قابلیت اتصال ماهواره‌ای آی‌فون 13 اپل صرفا در بازارهای منتخب قابل دسترس خواهد بود”

  1. نوآوری جذابیه که اصلا تعجب نکردم اپل تو این زمینه پیشقدم شده. احتمالا تو کشور ما که اصلا نمیاد ولی انصافا ایده ی جذابیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH