معرفی بهترین اپلیکیشن‌های تست سرعت اینترنت در اندروید و iOS

در این مطلب بهترین برنامه ها و اپلیکیشن ها برای تست سرعت اینترنت در اندروید و iOS را به شما معرفی خواهیم کرد.

بررسی سرعت دانلود و آپلود در اینترنت یکی از کارهای ثابت برای افرادی است که همواره با اینترنت سر و کار دارند. قطع یا اتصال اینترنت، دور بودن از مودم وای‌فای و ضعف سیگنال سرویس ‌دهنده دیتا از جمله مواردی است که می‌تواند بر روی سرعت اینترنت تاثیر بگذارد.

به همین دلیل افرادی که با اینترنت سر و کار دارند مانند اینفلوئنسرها، مدیران کانال یا پیج‌های شبکه‌های اجتماعی، مدیران سایت‌های دانلود و دیگر افراد همواره به دنبال آن هستند تا سرعت نت خود را بررسی کنند و در صورت پایین بودن سرعت به دنبال راه حل آن باشند.

در مارکت‌های اندرویدی یا iOS اپلیکیشن های فراوانی برای تست سرعت اینترنت وجود دارد، البته این برنامه ها اطلاعات فراوانی به جز سرعت دانلود و آپلود به شما می‌دهند. اکثر برنامه ‌های تست سرعت اینترنت در کنار نمایش وضعیت سرعت دانلود، آپلود و پینگ، قابلیت‌های دیگری همچون بررسی میزان قدرت سیگنال وای‌فای و دیتا، پوشش منطقه‌ای دیتا از اپراتورهای مختلف، نشان دادن لحظه‌ای سرعت اینترنت در نوار وضعیت، اعلان تغییرات سرعت اینترنت و مواردی از این دست را دارند که برای کاربران بسیار مفید است.

از این رو نمی‌‎توان گفت که اپلیکیشن های تست سرعت اینترنت تنها برای نشان دادن سرعت دانلود و آپلود کاربرد دارند زیرا امکانات این دست از برنامه ها طی سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است.

به این ترتیب اگر به دنبال بررسی کامل وضعیت اینترنت از نظر سرعت، پینگ، قدرت سیگنال و مناطق تحت پوشش اینترنت دیتا هستید، با معرفی سه اپلیکیشن برتر تست سرعت اینترنت همراه آی‌تی‌رسان باشید:

اپلیکیشن Speedtest

حتما تاکنون از سایت Speedtest استفاده کرده‌اید، این سایت توسط تیم Ookla و به عنوان اصلی‌ترین مرجع برای تست سرعت اینترنت در جهان به حساب می‌آید. تیم Ookla در کشورهای مختلف دفتر نمایندگی دارد و با اپراتورهای بسیاری همکاری می‌کند، به همین دلیل این گروه به جز تست سرعت اینترنت، داده‌های فنی و تحلیلی مختلفی همچون رده‌بندی کشورهای جهان از نظر سرعت اینترنت ADSL و دیتای همراه را ارائه می‌دهد.

برنامه تست سرعت اینترنت

اپلیکیشن اسپید تست توسط همین گروه طراحی و تولید شده و با بیش از 100 میلیون دانلود در گوگل‌پلی، پرطرفدارترین برنامه تست سرعت اینترنت در اندروید به حساب می‌آید. این اپلیکیشن قابلیت‌های مختلفی همچون بررسی دقیق سرعت دانلود، آپلود و تاخیر اینترنت، بررسی سرعت اتصال 5G، نقشه‌های پوشش اپراتورهای تلفن همراه، نشان دهنده لحظه‌ای سرعت اینترنت و عیب‌یابی کاهش سرعت با قطع اینترنت دارد. اسپید تست امتیاز 4.3 را از کاربران دریافت کرده است.

اپلیکیشن SpeedTest Master

اسپید تست مستر یکی از سبک‌ترین و بهترین برنامه‌ های تست سرعت اینترنت برای اندروید و iOS است. این اپلیکیشن به سادگی و در کمتر از 30 ثانیه اطلاعات کاملی از سرعت دانلود، آپلود و پینگ اینترنت در اختیار شما قرار می‌دهد. البته با اسپید تست مستر می‌توانید میزان قدرت سیگنال و وضعیت اینترنت 4G ،5G و وای‌فای را بررسی کنید.

برنامه تست سرعت اینترنت

از مهم‌ترین امکانات این برنامه می‌توان به تست پینگ پیشرفته برای بررسی ثبات شبکه، بررسی قدرت سیگنال، نمایش لحظه‌ای سرعت اینترنت در نوار وضعیت، مدیریت استفاده از داده‌ها، نمودار تاریخچه وضعیت اینترنت شما و امکان مشکل یابی در زمان قطع اینترنت اشاره کرد. این برنامه بیش از 10 میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده و امتیاز بسیار خوب 4.9 را از کاربران دریافت کرده است.

برنامه تست سرعت اینترنت

برنامه تست سرعت اینترنت

اپلیکیشن Internet Speed Test

برنامه اینترنت اسپید تست توسط گروه V-Speed ساخته شده که یک تیم متخصص برای ساخت ابزارهای محاسبه سرعت اینترنت در اروپا به حساب می‌آیند. این تیم اپلیکیشن اینترنت اسپید تست را با طراحی زیبا و امکان تحلیل و تجزیه سرعت اینترنت عرضه کرده‌اند. اپلیکیشن اینترنت اسپید تست به امکاناتی همچون نمایش نقشه داخلی پوشش اینترنت تلفن همراه، بررسی سرعت دانلود، آپلود و تاخیر اینترنت در اتصال به شبکه 3G ،4G،5G و وای‌فای، اطلاعات کامل در خصوص اتصال (آدرس IP، شرکت ارائه دهنده، اپراتور سیمکارت)، نمایش تاریخچه سرعت اینترنت و قابلیت به اشتراک گذاشتن نتایج در شبکه‌های اینترنتی مجهز شده است.

برنامه تست سرعت اینترنت

این اپلیکیشن بیش از 10 میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده و امتیار مناسب 4.8 را به دست آورده است.

برنامه تست سرعت اینترنت

برنامه تست سرعت اینترنت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH