هواوی از تراشه‌های اسنپدراگون 778G و 898 بهره خواهد برد

کمپانی هواوی در اوخر ماه جولای سال جاری، از گوشی‌های هوشمند سری P50 رونمایی نمود. برخلاف نسل پیشین، سری جدید گوشی‌های هواوی، تنها به قابلیت اتصال 4G مجهز بوده و همچنین از یک تراشه‌ی ساخت شرکت کوالکام بهره خواهد برد. بر اساس اخبار منتشر شده و طبق اذعان منبعی آگاه، این شرکت چینی در آینده و در اکثر اسمارت‌فون‌های خود از چیپست‌های شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد.

طبق گزارشی که در حسابی به نام دیجیتال‌چت منتشر شده است، شرکت هواوی توانسته علاوه بر تراشه‌ی اسنپدراگون 888، به چیپست دیگری از شرکت کوالکام، با نام اسنپدراگون 778G و همچنین تراشه‌ای موسوم به SM8450 (شناخته شده با نام اسنپدراگون 898) دسترسی پیدا کند.

گفتنی است که همانند گوشی‌های هوشمند سری P50، سایر گوشی‌های ساخت هواوی که از این چیپست‌ها استفاده نمایند نیز فاقد قابلیت اتصال 5G خواهند بود. علت این مسئله نیز آن است که تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی، این کمپانی را ناچار به استفاده از تراشه‌های مخصوص 4G نموده است. متاسفانه منبع مذکور به این امر اشاره‌ای نکرده است که کدام یک از گوشی‌های هوشمند شرکت هواوی به دو تراشه‌ی مذکور مجهز خواهند شد.

با توجه به اختلال ایجاد شده در چرخه‌ رونمایی از تلفن‌های هوشمند این غول چینی دنیای فناوری، احتمالا نسخه 4G تراشه‌ اسنپدارگون 778G در گوشی‌های هوشمند هواوی سری نوا 9 استفاده خواهد شد. از سوی دیگر، گفته می‌شود نسخه‌ 4G تراشه‌ SM8450، که تاکنون روانه بازار نشده است، نیز به احتمال فروان قلب تپنده‌ اسمارت‌فون‌های سری میت 50 خواهد بود. شایان ذکر است که به علت تحریم‌های فوق‌الذکر، تاریخ رونمایی از سری میت 50 به تاخیر افتاده است.

گوشی هوشمند هواوی P50

در حال حاضر هیچ استدلال محکمی برای تایید این ادعا وجود ندارد. با این حال، از آنجا که تاکنون اکثر اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط دیجیتال‌چت دقیق بوده است، گمان می‌رود جزئیات جدیدی که توسط وی در رسانه‌ Weibo ارسال شده است نیز می‌تواند حقیقت داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که منبع فوق‌الذکر، استفاده از تراشه‌های شرکت مدیاتک در گوشی‌های هوشمند هواوی را نیز محتمل دانسته است. با این حال اخبار و شایعات این‌چنینی هنوز توسط کمپانی هواوی تایید نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH