ردمی K50 شیائومی در 15 دقیقه به صورت کامل از صفر تا 100 شارژ می‌شود

کمپانی شیائومی طی مدت 2 سال گذشته کاوش‌های بسیار گسترده‌ای را در زمینه فناوری شارژ سریع اجرا نموده است. در همین راستا غول چینی نه‌تنها برای نخستین بار از فناوری شارژ سریع 120 واتی در بستر سیم رونمایی کرد؛ بلکه با معرفی تکنولوژی شارژ بی‌سیم 100 واتی برتری خود در این عرصه را به رخ رقبا کشید.

اگرچه سیاست جدید فناوری شارژ بی‌سیم، توانایی‌های ایده اخیر شیائومی را محدود نموده و استفاده از توان بیش از 50 وات برای شارژ بی‌سیم را ممنوع اعلام می‌کند. با این وجود شیائومی کماکان بالاترین توان شارژ بی‌سیم در صنعت را در اختیار دارد.

اگرچه شیائومی کماکان به تحقیقات خود در زمینه فناوری‌های جدید ادامه می‌دهد؛ اما در عین‌حال تلاش می‌کند که فناوری شارژ سریع پرقدرت را به تعداد بیش‌تری از مدل‌های ارزان‌قیمت خود اضافه نماید. به‌عنوان مثال در حال حاضر برند ردمی از شارژ سریع 67 واتی استفاده می‌کند. این پدیده بهره‌مندی تعداد بیش‌تری از کاربران از فناوری شارژ سریع با توان بالا را امکان‌پذیر می‌کند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که ردمی به فناوری شارژ سریع 67 واتی بسنده نخواهد کرد.

گزارشات اخیر در خصوص سری ردمی K50 به پشتیبانی این هندست‌ها از شارژ سریع‌تر اشاره دارند. بر اساس اعلام یک شخص خبرچین با شناسه Digital Chat Station برند ردمی در صدد عرضه یک هندست با قابلیت شارژ سریع 120 واتی طی سال آینده است. با نگاهی به سری ردمی و اسمارت‌فون‌های این شرکت می‌توان دریافت که سری ردمی K50 محتمل‌ترین گزینه برای بهره‌مندی از چنین قابلیتی به‌شمار می‌رود. تاکنون در رابطه با سرعت شارژ ردمی K50 گزارشات متعددی منتشر شده است. برخی شایعات به فناوری شارژ سریع 67 واتی اشاره داشته و برخی دیگر از به‌کارگیری تکنولوژی شارژ 100 واتی حکایت دارند.

شیائومی به سوی فناوری شارژ 150 واتی حرکت خواهد کرد

برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که کمپانی شیائومی پس از عرضه فناوری شارژ سریع 120 واتی در خصوص ایده‌هایی با توان بالاتر ماجراجویی خواهد کرد. بر این اساس انتظار می‌رود که سرعت شارژ در بستر سیم به 150 وات برسد. در حال حاضر پیرامون نخستین اسمارت‌فون استفاده‌کننده از این فناوری هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست. با این وجود سری Mi 12 پرچم‌داران آینده شیائومی محسوب می‌شود. بنابراین هر یک از مدل‌های این سری می‌توانند از فناوری شارژ 150 واتی پشتیبانی نمایند.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که پیش‌تر و در ماه مه کمپانی شیائومی ورژن اصلاح شده سری Mi 11 (می 11 پرو) را عرضه کرد و موفق به شکستن 2 رکورد جهانی در زمینه شارژ سریع شد. در این میان توان شارژ در بستر سیم به 200 وات رسیده و شارژ کامل باتری تنها 8 دقیقه زمان خواهد برد. بدین‌ترتیب مدت زمان شارژ در بستر سیم برای نخستین بار به محدوده 10 دقیقه رسید.

در عین‌حال کمپانی به فناوری شارژ فوق سریع بی‌سیم با توان 120 وات نیز دست یافت. این فناوری امکان شارژ 100 درصدی باتری ظرف مدت 15 دقیقه را فراهم می‌کند. این رقم بیانگر بالاترین ظرفیت شارژ بی‌سیم در صنعت است؛ اما شیائومی بنا بر دلایلی قادر به تجاری‌سازی آن نیست.

اکنون همه افراد از قوانین جدید شارژ بی‌سیم در چین اطلاع دارند. بر اساس این مقررات، شارژ بی‌سیم با توان بالاتر از 50 وات به لحاظ ایمنی هیچ تضمین قابل‌توجهی نخواهد داشت. پس از طرح بحث‌های طولانی و با توجه به مسائل مربوط به تامین امنیت انسان، استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم با توان بیش از 50 وات ممنوع در چین اعلام شد.

در واقع شیائومی حتی قادر به تولید این تکنولوژی در چین نخواهد بود. با این وجود چنین قانونی در خارج از چین وجود ندارد. شاید کمپانی‌های تولیدکننده در خارج از خاک چین هنوز به این سطح از فناوری دست پیدا نکرده‌اند. بنابراین وضع قوانین بازدارنده برای تولیدکنندگانی که هنوز دست به اقدام خاصی نزده‌اند؛ اقدامی نامعقول قلمداد می‌شود.

2 در مورد “ردمی K50 شیائومی در 15 دقیقه به صورت کامل از صفر تا 100 شارژ می‌شود”

  1. به باتری هیچ آسیبی نمیزنه. این تصور جدیدا توسط بررسی کننده‌های موبایل مطرح شده که هیچ آزمون و خطایی در این خصوص انجام نداده‌اند و برای اثبات ادعاشون دانش این کار را هم ندارند.
    باتری که با شارژ مثلا ۱۵ واتی شارژ میشه ، با شارژر ۲۵ واتی و ۳۰ واتی *سریعتر* شارژ نمیشه. با همون سرعت ۱۵ وات شارژ میشه
    تولید کننده۰های باتری ، تکنولوژی باتری را جوری می‌سازند که ۲۰۰ وات قدرت شارژ دارند و هیچ آسیبی هم نمی‌بینند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH