معرفی 8 تا از بهترین فیلم‌ها در مورد بقا و زنده‌ماندن در شرایط سخت

تلاش و کوشش برای زنده‌ماندن و بقا زمانی معنا پیدا می‌کنند که ما در شرایط سخت و جان‌فرسایی باشیم. گاهی آدمی‌ برای حفظ جان خود مجبور است با طبیعت، جامعه یا انسان دیگری به مبارزه بپردازد. در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی 8 تا از بهترین فیلم‌ها در مورد بقا زنده‌ماندن در شرایط سخت می‌پردازیم.

The Revenant (2015)

لیست بهترین فیلم‌ها در مورد مبارزه برای بقا را با The Revenant آغاز می‌کنیم. این شاهکار سینمایی بر اساس داستان واقعی زندگی شخصی به نام هیو گلس ساخته شده است.

لئوناردو دیکاپریو در این فیلم، نقش کارکتری را ایفا می‌کند که باید در مقابل جراحات شدید، سرما و یخ‌زدگی مقاومت کند و زنده بماند. حتی برای شکار خرس با یک گروه همراه می‌شود.

بهترین فیلم‌ها در مورد بقا، The Revenant

در مسیر، او مورد حمله یک خرس گریزلی قرار می‌گیرد و به طور جدی آسیب می‌بیند. دو نفر از اعضای گروه او را تنها رها می‌کنند تا بمیرد و نفر سوم پسر گلس را در مقابل چشمانش می‌کشد. عطش انتقام باعث می‌شود این پدر داغ‌دیده با زخم‌ها، یخ‌بندان و دشمن‌های فرانسوی و آمریکایی مقابله کند تا بتواند انتقام خود را از خائنین بگیرد.

Into The Wild (2007)

کریستوفر مک‌کندلس، یک دانشجوی نمونه و یک ورزشکار بود که بعد از دانشگاه تصمیم می‌گیرد یک ماجراجویی را تجربه کند. مک‌کندلس تمامی دارایی خود را به خیریه می‌بخشد و به تنهایی و بدون تجهیزات کافی وارد مناطق بکر آلاسکا می‌شود. در آنجا با افرادی آشنا می‌شود که پندهای مهمی به او می‌آموزند.

بهترین فیلم‌ها در مورد زنده‌ماندن در شرایط سخت

این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی مک‌کندلس ساخته شده که در دهه ۹۰ میلادی راهی سفری پر مخاطره شد. Into The Wild، اهمیت بالای خانواده و دوستان را در یافتن خوشبختی یادآوری می‌کند. با وجود پایان غم‌انگیز، این اثر یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد زنده‌ماندن در شرایط سخت است.

In the Heart of the Sea (2015)

این اثر یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد بقا و اقتباسی از کتابی به همین نام، به قلم ناتانیل فیلبریک است. این درام ماجراجویانه، داستان غرق‌شدن یک کشتی شکار نهنگ و پیامد‌های آن را بازگو می‌کند.

بهترین فیلم‌ها در مورد زنده‌ماندن در شرایط سخت،In the Heart of the Sea

بعد از حمله یک نهنگ عظیم‌الجثه به یک کشتی، خدمه مجبور می‌شوند‌ با آذوقه اندکی که دارند کشتی را ترک کنند و به قایق‌های نجات پناه ببرند. نهنگ بعد از این هم آنها را رها نمی‌کند و سرانجام بعد از آزار و صدمه‌های بسیاری که به بار می‌آورد، عقب‌نشینی می‌کند. خدمه کشتی هر روز ناامیدتر از قبل می‌شوند و آذوقه آنها رو به اتمام است.

127 Hours (2010) 

این فیلم بر اساس تجربه واقعی یک ورزشکار به نام آرون رالستون ساخته شده که 127 ساعت در بین صخره‌ها اسیر شده بود. جیمز فرانکو نقش رالستون را به خوبی در این اثر که یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد بقاست، ایفا کرده. در سال 2003، بعد از این که پاره سنگ عظیمی روی دست راست رالستون سقوط کرد، او مجبور شد پنج روز تمام برای بقا مبارزه کند.

او باید آذوقه‌ای که همراه خود داشت را جیره بندی می‌کرد و آبی که نوشیده بود را دوباره مصرف می‌کرد. رالستون در تمام این مدت با دوربینی که همراه خود داشت فیلمبرداری هم می‌کرد. در پایان روز پنجم، او موفق شد با قطع‌کردن دست خود به وسیله تجهیزات نامناسب، از زیر سخره فرار کند و جان خود را نجات دهد.

The Martian (2015)

این فیلم بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده که یکی از بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی در مورد فضا است. The Martian با بازی مت دیمون، روایتگر داستان یک فضانورد است. بعد از یک طوفان سهمگین در مریخ، اعضای گروه گمان می‌کنند او مرده و مریخ را بدون او ترک می‌کنند.

بهترین فیلم‌ها در مورد بقا

این فضانورد باید بدون آذوقه و تجهیزات کافی، راهی برای زنده‌ماندن بیابد. بعد از این که موفق می‌شود در مریخ شروع به کاشت سبزیجات کند، باید راهی برای ارتباط با زمینی‌ها پیدا کند. هوش و ذکاوت این فضانورد و تلاشش برای بقا، این اثر را به یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد زنده‌ماندن در شرایط سخت تبدیل کرده است.

The Way Back (2010)

این فیلم اقتباسی از کتابی‌ست که به قلم اسلاومیر راویچ نوشته شده. راویچ یکی از سربازان سابق ارتش لهستان بود که توانست از چنگال نیرو‌های شوروی فرار کند. او سپس داستان سرگذشت خود و فرار از نیروهای شوروی را در قالب یک کتاب به اشتراک گذاشت.

بهترین فیلم‌ها در مورد زنده‌ماندن در شرایط سخت

این فیلم در مورد یک افسر لهستانی به نام یانوش و هفت نفر دیگر است که از اردوگاه گولاگ گریخته و 6500 کیلومتر را با پای پیاده طی می‌کنند. در طی مسیر آنها با یک دختر یتیم لهستانی به نام ایرنا آشنا می‌شوند که او نیز در این راه سر سخت و طاقت‌فرسا با آنها همراه می‌شود. این اثر یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد بقا طی جنگ جهانی دوم است.

The Pursuit of Happyness (2006)

شاید این اثر یکی از واقعی‌ترین فیلم‌ها در مورد مبارزه برای بقا در جهان امروزی باشد. بقا در شرایطی که شما ورشکسته، بیکار و بیخانمان هستید، همچین بچه‌هایی دارید که باید از آنها مراقبت کنید.

این داستان امیدوارکننده و الهام‌بخش در مورد عشق یک پدر به پسرش و تلاشش برای آسایش اوست. ویل اسمیت در این شاهکار سینمایی نقش گاردنر را ایفا می‌کند که در شرایطی که عملا هیچ‌ چیز برایش باقی نمانده، امیدش را از دست نمی‌دهد.

Everest (2015)

بهترین فیلم‌ها در مورد زنده‌ماندن در شرایط سخت آنهایی هستند که بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند. اورست هم یکی از این شاهکار‌های سینمایی است. این فیلم با بازی جیسون کلارک و جک جیلنهال در مورد گروهی از کوهنوردان است که باید با سرمای سهمگین کوهستان مبارزه کنند و زنده بمانند.

2 در مورد “معرفی 8 تا از بهترین فیلم‌ها در مورد بقا و زنده‌ماندن در شرایط سخت”

  1. فیلمهای بسیار خوب دیگری مانند Cast away رو جا انداختید، این فیلم بی نظیره حتما ببینید اگه تا الان ندیدید…

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH