سامسونگ گلکسی A53 و گلکسی A73 مجهز به پردازنده گرافیکی AMD خواهند بود

واژه mRDNA هیچ ارتباطی با واکسن‌ها ندارد؛ اما پردازنده گرافیکی موبایلی جدید شرکت AMD با استفاده از این معماری تولید خواهد شد. اکنون شرکت سامسونگ در تدارک به‌کارگیری این GPU برای تراشه‌های موبایلی سری اگزینوس خود است. شرکت اپل با فناوری Imagination GPU خود همواره در تست‌های بنچمارک عملکرد درخشانی داشته است و سامسونگ با استفاده از GPU ساخت AMD در صدد ارتقاء توان رقابت‌پذیری خود با تولیدات غول کوپرتینویی است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه اگزینوس 2200 نخستین محصول همکاری شرکت‌های سامسونگ و AMD به‌شمار رفته و در اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 به‌کار گرفته خواهد شد. با این‌حال بر اساس گزارش منابع خبری آگاه از صنعت نیمه‌هادی در تایوان، گوشی‌های رده بالای سامسونگ تنها گجت‌های کمپانی مجهز به پردازنده گرافیکی AMD به‌شمار نخواهند رفت.

با توجه به سوابق اثبات شده در زمینه سخت‌افزار دستگاه‌های گلکسی سامسونگ می‌توان به این نکته پی برد که مدل‌های میان‌رده آینده سری A سامسونگ نیز از تراشه اگزینوس با پردازنده گرافیکی AMD استفاده خواهند کرد. در گزارش اخیر به نام این هندست‌ها اشاره نشده است؛ اما روی کلام احتمالا با پرفروش‌ترین مدل‌های سری گلکسی A موسوم به سری گلکسی A5X و گلکسی A7X خواهد بود. این گجت‌ها معمولا از نسبت قیمت به کارآیی بسیار مناسبی برخوردار هستند.

سامسونگ گلکسی A53 و گلکسی A73 از پردازنده‌هایی با مشخصات شگفت‌انگیز بهره خواهند برد

شرکت سامسونگ احتمالا طی سال جاری از اسمارت‌فون‌های گلکسی A53 و گلکسی A73 رونمایی خواهد کرد؛ چرا که غول کره‌ای معمولا اکثر مدل‌های سری گلکسی A خود را در حوالی ماه دسامبر معرفی می‌کند. با این‌حال امسال یک استثناء بود؛ چرا که گوشی گلکسی A72 در ماه مارس معرفی و طی ماه آوریل روانه بازار شد. بنابراین مشاهده کیفیت کارکرد تراشه اگزینوس مجهز به پردازنده گرافیکی AMD روی گوشی‌های میان‌رده جدید سری گلکسی A احتمالا تا پیش از معرفی خانواده گلکسی S22 در فصل زمستان و عرضه آن‌ها در بهار سال آینده امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع خبری ادعا می‌کند که تراشه اگزینوس مجهز به GPU ساخت AMD برای سری گلکسی A با مدل پرچم‌دار اگزینوس 2200 تفاوت خواهد داشت. تراشه اگزینوس 2200 احتمالا مجهز به 4 هسته CPU با فرکانس بسیار بالا خواهد بود؛ در حالی‌که چیپست ویژه سری گلکسی A از 2 هسته پردازشی پرسرعت بهره خواهد برد. با این وجود تراشه مذکور مجهز به سیستم گرافیکی mRDNA شرکت AMD بوده و نرخ افت کارآیی آن نیز کمتر از 10 درصد خواهد بود. چنین عملکردی برای پردازنده‌های اگزینوس کاملا بی‌سابقه است. در حال حاضر کارآیی تعدادی از پردازنده‌های سامسونگ پس از 3 نوبت اجرای تست بنچمارک حدودا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.

به منظور روشن شدن صحت و سقم شایعات مربوط به استفاده از تراشه AMD Exynos در سری گلکسی A کماکان بایستی منتظر بمانیم. اما از آنجا که امروزه تمامی شرکت‌ها به‌دلیل مشکلات ناشی از کمبود تراشه و اعمال تنظیمات سفارشی به سوی استفاده از نیمه‌هادی‌های اختصاصی خود گرایش پیدا کرده‌اند؛ لذا به‌کارگیری پردازنده گرافیکی AMD در سری میان‌رده سامسونگ همانند پرچم‌داران این شرکت چندان دور از ذهن نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH