هواوی پتنت مربوط به اسمارت‌فون رول شونده خود را ثبت کرد

بر اساس اعلام وبسایت LetsGoDigital شرکت هواوی موفق به ثبت پتنت یک اسمارت‌فون رول شونده مجهز به 3 حالت مختلف شده است. این هندست در یک حالت بسته و 2 وضعیت باز شده قابل استفاده است. در حالت باز شده اول اندازه نمایشگر 35 درصد افزایش پیدا می‌کند و با بیرون کشیدن بیش‌تر نمایشگر، اندازه صفحه‌نمایش گوشی در مقایسه با وضعیت بسته حداقل 70 درصد افزایش خواهد یافت. بدین‌ترتیب یک هندست 6.5 اینچی عملا به تبلت 11 اینچی تبدیل می‌شود.

هواوی پتنت مربوط به یک دستگاه رول شونده با قابلیت ارائه بازخوردهای لرزشی و افکت‌های صوتی را ثبت کرد

زیبایی استفاده از یک دستگاه رول شونده صرفا به وجود فضای نمایشی واقعی بیش‌تر محدود نیست (این مشخصه یک اسمارت‌فون با اندازه متوسط را به دستگاهی با نمایشگر بزرگ شبه تبلتی تبدیل می‌کند. با توجه به ماهیت رول شونده و بازشونده نمایشگر و عدم تا شدن آن در کلیه حالت‌های کاربردی، هیچ‌گونه چین و چروکی در محل تاشدگی صفحه‌نمایش ایجاد نخواهد شد.

یک طراح با نام مستعار Ts Designer تصاویر و ویدیویی از این محصول را منتشر کرده است. البته بایستی خاطرنشان کرد که رندرها بر اساس پتنت اخیرا ثبت شده طراحی شده‌اند. برای مشاهده ویدیوی مربوط به گجت مورد اشاره اینجا کلیک کنید.

ظاهرا هواوی تصمیم گرفته تا نمایشگر را در قسمت خارجی دستگاه قرار داده و آن‌را در برابر خراشیدگی و هرگونه عوامل تماسی که موجب آسیب‌دیدگی صفحه‌نمایش می‌شوند؛ به‌صورت بدون محافظ رها نماید. از سوی دیگر شرکت سامسونگ پتنت جدیدی موسوم به Galaxy Z Fold and Roll با نمایشگر تاشونده به داخل و قابلیت کشش را به ثبت رسانده است. بعلاوه غول کره‌ای حق استفاده از پتنت مربوط به دستگاهی با نام Samsung Galaxy Z Flip Slide را برای خود محفوظ اعلام کرد. این هندست به لحاظ ظاهری از شباهت بسیار زیادی با گوشی رول شونده هواوی برخوردار است.

اخیرا فردی با شناسه Technizo Concept تعدادی تصویر مفهومی را طراحی کرد. این تصاویر توسط وبسایت LetsGoDigital منتشر شدند. بر این اساس گلکسی زد اسلاید احتمالا از ظاهری بسیار نزدیک به طراحی رول شونده شرکت هواوی برخوردار خواهد بود؛ اما این محصول صرفا در 2 موقعیت باز و بسته قابل استفاده است. بنابراین کاربران به وضعیتی بینابین حالات کاملا باز شده و کاملا بسته شده دسترسی نخواهند داشت.

پیش از تعطیلی کامل کسب‌وکار اسمارت‌فونی شرکت ال‌جی، این برند کره‌ای مشغول توسعه یک گوشی رول شونده با نام الهام‌بخش LG Rollable بود. ال‌جی نهایتا تیزری از این محصول را منتشر کرد که نشان می‌داد نمایشگر دستگاه از اندازه شبه تبلتی 7.4 اینچی خود به اندازه کوچکتر شبه اسمارت‌فونی تبدیل می‌شود. بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند که پیش از خداحافظی ال‌‌جی با بازار اسمارت‌فون، دستگاه رول شونده این شرکت رسما عرضه شود. اما این گجت نهایتا برای عرضه به بازار آماده نشد؛ چرا که مشکلات مربوط به مکانیسم رول شونده و ابهامات در رابطه با دوام آن موجب شد تا LG Rollable به حاشیه رانده شود.

مشکل دوام برای مکانیسم رول شونده امری طبیعی است؛ زیرا هر چه میزان کشیدگی نمایشگر به سمت خارج بیش‌تر باشد؛ میزان مقاومت قسمت انتهایی آن کاهش پیدا می‌کند. هواوی به منظور اتصال محکم نمایشگر با بدنه گوشی قصد دارد تا از آهنرباهای مخصوصی استفاده کند.

عدم ایجاد چین و چروک‌های مزاحم که تجربه یک نمایشگر رول شونده روان را مختل می‌کنند؛ از جمله مزایای طراحی رول شونده به‌شمار می‌رود

یکی دیگر از مزایای به‌کارگیری طراحی رول شونده هواوی این است که دستگاه از به‌کارگیری دوربین جلویی یا دوربین سلفی مجزا بی‌نیاز خواهد شد. در این‌حالت یک نمایشگر بزرگ با حفره‌ای شامل 3 دوربین مختلف در قسمت پشتی هندست تعبیه خواهد شد.

هواوی پتنت مربوط به دستگاه رول شونده خود را ثبت کرد

این پتنت تحت‌عنوان “نمایشگر تاشو قابل کنترل با لرزش و افکت‌های صوتی” به سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی (WIPO) ارسال شد. تکنولوژی مورد استفاده در این پتنت به کاربران دستگاه رول شونده امکان خواهد داد تا با کمک ژست‌های حرکتی دست (هواوی این ژست را “Freehand Gesture Control” نامگذاری کرده است) یا استفاده از صفحه لمسی، نمایشگر را به سمت خارج بکشند.

همچنین اسلایدر مجازی تعبیه شده روی پنل می‌تواند به منظور افزایش یا کاهش اندازه نمایشگر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین به منظور آگاه نمودن کاربر از باز یا جمع شدن نمایشگر از بازخورد لرزشی همراه با افکت‌های صوتی استفاده خواهد شد. سرعت فرآیند بازگشایی یا جمع شدن نمایشگر با بالا نگه داشتن 2، 3، 4 یا حتی 5 انگشت قابل کنترل است. این اطلاعات از طریق یک دوربین به سنسور تنظیم‌کننده سرعت باز یا جمع شدن نمایشگر ارسال خواهد شد.

3 در مورد “هواوی پتنت مربوط به اسمارت‌فون رول شونده خود را ثبت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH