نحوه انتخاب لپ‌تاپ مناسب برای بازی

لپ تاپ گیمینگ به شما قدرت و انعطاف انجام جدیدترین بازی‌ها، در هر کجا که هستید را می‌دهد و علاوه بر آن تنوع بسیار زیادی از سبک‌‌ها و مشخصات را دارد؛ از نوت بوک‌های جمع و جور با قیمت ارزان و کارت گرافیک متوسط، تا صفحه نمایش‌های با روشنایی RGB پر زرق و برق را می‌توانید برای خرید لپ تاپ گیمینگ انتخاب کنید.

با وجود گزینه‌های بسیار زیاد برای انتخاب، ما کار سختی را انجام دادیم و انتخاب را برای شما آسان‌تر کردیم. پس از آزمایش گسترده بر روی ویژگی‌های برتر لپ تاپ‌های مخصوص بازی در بازار، ما سه نمونه عالی را انتخاب کرده‌ایم که ارزش پولی که پرداخت می‌کنید را دارد.

اما پیش از معرفی و بررسی این سه مورد، کمی با ویژگی‌های مخصوص لپ تاپ گیمینگ شما را آشنا می‌کنیم.

مشخصات لپ تاپ‌های گیمینگ

عملکرد و مشخصات:

از مهمترین ویژگی‌هایی که باید در هر لپ تاپ گیمینگ به آن توجه کنید، پردازنده (CPU) است که وظایف کلی را انجام می‌دهد و کارت گرافیک آن (GPU) که ​​تصاویری پیشرفته را ارائه می‌دهد، تا بازی‌ها به درستی اجرا شوند. لپ تاپ‌های گیمینگ معمولا دارای چند ترکیب مختلف CPU و GPU هستند؛ به این صورت که پردازنده Intel یا AMD و کارت گرافیک AMD یا Nvidia در آن‌ها استفاده می‌شود.

قطعات AMD نسبت به نسخه‌های اینتل و انویدیا بسیار رقابتی شده است؛ بنابراین انتخاب بین این دو، تا حد زیادی به تفاوت‌های کوچک در عملکرد برمی‌گردد. بسیاری از بازی‌ها برای کارت‌های گرافیک Nvidia یا AMD بهینه شده‌اند تا از جلوه‌های بصری ویژه‌ای استفاده کنند؛ بنابراین قبل از انتخاب و خرید لپ تاپ برای بازی، عناوین بهینه شده هر سازنده را همراه با ما بررسی کنید.

یک سیستم سطح خوب برای بازی‌های 1080p معمولاً ترکیبی از:

پردازنده Intel Core i5 AMD Ryzen 5
گرافیک

Nvidia RTX 3060

AMD RX 5700 XT

 

لپ تاپ‌های گیمینگ متوسط ​​برای عملکرد بهتر 1080p یا رزولوشن بالاتر 1440p معمولا ترکیبی از:

گرافیک Nvidia RTX 3070 AMD Radeon RX 6700M

 

و اگر می‌خواهید بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید، به دنبال ترکیبی از:

پردازنده Intel Core i7/i9 AMD Ryzen 9
گرافیک Nvidia RTX 3080 AMD 6800M

باشید. توجه داشته باشید که ترکیب پیشنهادی که در جدول ذکر کرده‌ایم به صورت ستونی قابل اجرا است.

رزولوشن در مقابل نرخ تازه سازی:

وقتی صحبت از صفحه نمایش به میان می‌آید، دو ویژگی مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید؛ وضوح و نرخ تازه سازی. اکثر لپ تاپ‌های مخصوص بازی با رزولوشن 1080p شروع می‌شوند و نرخ تازه سازی به شما می‌گوید که چگونه صفحه نمایش می‌تواند به سرعت تجدید شود. نرخ‌های تازه سازی بین 144 هرتز تا 165 هرتز برای لپ تاپ‌های بازی شروع می‌شود و در برخی از مدل‌ها تا 360 هرتز افزایش می‌یابد.

اگر می‌خواهید بازی‌های شما تا حد امکان جذاب و دقیق به نظر برسند، انتخاب یک صفحه نمایش 1440p یا 4k بهترین انتخاب است. لپ تاپ‌های گیمینگ با صفحه نمایش 4k کمی کمیاب و بسیار گران هستند، بنابراین ما 1440p را پیشنهاد می‌دهیم که تصاویری غنی را با قیمت مناسب برای شما به ارمغان می‌آورد. اما اگر شما یک گیمر رقابتی هستید که دقت بیش از هر چیز دیگری برایتان اهمیت دارد، بهتر است از یک صفحه نمایش 1080p استفاده کنید.

اندازه صفحه نمایش و قابلیت حمل:

لپ تاپ‌های بازی به طور کلی بزرگتر و حجیم‌تر از مدل‌های معمولی هستند. بیشتر لپ تاپ های مخصوص بازی در محدوده 15 اینچی هستند که قدرت متوسط و قابلیت حمل را دارند. کسانی که قصد دارند بیشتر بازی‌های خود را در خانه انجام دهند، باید از لپ تاپ‌های گیمینگ 17 اینچی انتخاب کنند که بزرگترین صفحه نمایش ممکن و اجزای قدرتمندی را ارائه می‌دهند اما به راحتی قابل حمل نیست.

بعد از بررسی مشخصات اصلی که از لپ تاپ گیمینگ انتظار داریم، به سراغ دو مدل از دو برند محبوب و شناخته شده در طراحی و تولید لپ تاپ می‌رویم که آزمایش شده‌اند.

1. لپ تاپ گیمینگ ایسوس  ROG Strix ZEPHYRUS G15

بهترین لپ تاپ گیمینگ

مدت زمان طولانی ROG Zephyrus G14 ایسوس بهترین لپ تاپ گیمینگ معرفی می‌شد. زمانی که یک مدل تقریباً همه چیز را درست انجام می‌دهد، معمولا این ترس به وجود می‌آید که “آیا بعد از آن، باز هم شاهد مورد موفق دیگری خواهیم بود؟” که البته ایسوس توانست این ترس را با عرضه نسخه بزرگتر و بسیار بهتر G14 برطرف کند و بار دیگر موفقیت چشمگیر خود را تکرار کند.

ایسوس Zephyrus G15، یکی از سبک‌ترین لپ تاپ‌های بازی 15 اینچی است که می‌توانید خریداری کنید. تراشه استفاده شده در این لپ تاپ از تراشه‌های برتر موبایل AMD و Nvidia استفاده می‌کند و دارای صفحه نمایش سریع 165 هرتز QHD (1440p) است. این اجزا با هم می‌توانند حتی سخت‌ترین عناوین AAA را در وضوح QHD اداره کنند و این پنل دارای بازتولید رنگ عالی است، بنابراین بازی‌ها را با کیفیت عالی و بی‌نظیری بازی می‌کنید.

اما همانطور که گفتیم این لپ تاپ فقط برای بازی مناسب نیست؛ تقریباً هر چیز دیگری در مورد G15 عالی است. برای صدا از شش بلندگو که دارای باس قوی است استفاده شده، صفحه کلید و صفحه لمسی کلیک رضایت بخشی دارد و باتری می‌تواند هشت ساعت و نیم فوق العاده دوام بیاورد. البته تمامی موارد ذکر شده در این مدل، باعث شده تا قیمت لپ تاپ ایسوس G15 نزدیک به 40 میلیون باشد و البته که ارزش این قیمت را دارد.

 

2.لپ تاپ گیمینگ  lenovo ideapad legion 5 RYZEN 7

یک شوالیه از دنیای لنوو

بازی‌های مورد علاقه خود را با لپ تاپ گرافیکی Lenovo 15.6 “Legion 5 بازی کنید و از کیفیت بازی لذت ببرید. صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS با رزولوشن فول اچ دی 1920 در 1080 و نرخ تازه سازی 165 هرتز است تا بتوانید بازی‌ها را با کیفیت 1080P و نرخ فریم بالا انجام دهید.

به لطف کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce RTX 3060 با 6 گیگابایت GDDR6 VRAM و پردازنده هشت هسته‌ای AMD Ryzen 7 5800H 3.2 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم 3200 مگاهرتز DDR4 و SSD 512 گیگابایت M.2 PCIe، می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌ها را با زمان بارگذاری سریع اجرا کنید. همچنین می‌توانید از طریق HDMI 2.1 به یک نمایشگر خارجی، خروجی دهید. این لپ تاپ گیمینگ با قیمتی نزدیک به 30 میلیون علاوه بر گیم، برای طراحان گرافیکی و دانشجویان این رشته نیز مناسب است.

در آخر برای بررسی انواع لپ تاپ گیمینگ و خرید لپ تاپ می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “نحوه انتخاب لپ‌تاپ مناسب برای بازی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH