سامسونگ گلکسی زد فولد 3 در برابر سقوط نسبت به گلکسی S21 اولترا مقاوم‌تر است!

امروزه اجرای تست‌های سقوط روی گجت‌های مختلف به پدیده‌ای نسبتا معمول در میان کمپانی‌های تولیدکننده گلس‌های مقاوم تبدیل شده و این شرکت‌ها بر اساس نتایج تست‌، شیوه به‌کارگیری شاسی فلزی در میان 2 صفحه شیشه‌ای را فرا می‌گیرند. اما عملکرد یک گوشی تاشو نظیر سامسونگ گلکسی زد فولد 3 5G در این تست به چه شکل خواهد بود؟

شاسی مورد استفاده در گلکسی زد فولد 3 از جنس آلومینیوم مقاوم مخصوص سامسونگ تولید شده است. این ماده در مقایسه با آلومینیوم سری 7000 که به‌طور معمول برای ساخت اسمارت‌فون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ 10 درصد مستحکم‌تر است. قسمت‌های خارجی نیز با روکشی از جنس گوریلا گلس Victus پوشانده شده است.

هنگام قرارگیری گلکسی زد فولد 3 در وضعیت بسته و اجرای تست سقوط، عملکرد دستگاه به لطف ساختار خارجی فلزی و شیشه‌ای آن بسیار مشابه با یک هندست معمولی است. اما در صورت سقوط گوشی در وضعیت باز شده (در این‌حالت نمایشگر تاشو به سمت داخل قرار می‌گیرد) چه اتفاقی روی خواهد داد؟

لایه محافظ PET جدید روی نمایشگر گلکسی زد فولد 3 در مقایسه با نمونه موجود در گلکسی زد فولد 2 تقریبا 80 درصد مقاومت بالاتری دارد. اما آیا این مشخصه برای حفاظت از گوشی کفایت خواهد کرد؟ برای یافتن پاسخ کافیست این ویدیو را تماشا کنید.

در حد فاصل لبه‌های برجسته اطراف نمایشگر و محافظ از پیش نصب شده روی صفحه‌نمایش، پنل داخلی عملکردی به‌مراتب بهتر از حد انتظار از خود نشان داد. اما چنان‌چه گوشی از دست شما رها شده و به‌صورت نیمه‌بسته به زمین اصابت کند؛ چه اتفاقی روی خواهد داد؟ به‌نظر می‌رسد که در این‌حالت نیز مشکل حادی پیش نخواهد آمد.

تست سقوط توسط تیمی موسوم به PhoneBuff اجرا شد و به گفته آن‌ها گلکسی زد فولد 3 احتمالا از دوام بالاتری نسبت به گلکسی S21 اولترا برخوردار است. با این‌حال کاربران کماکان بایستی یک محافظ نمایشگر را بر روی کاور صفحه‌نمایش قرار داده و در خصوص خریداری کیس محافظ برای هندست خود نیز به‌طور جدی فکر کنند.

اگرچه گلکسی زد فولد 3 پس از انجام تمامی تست‌های سقوط کماکان کار می‌کرد؛ اما شکل ظاهری آن دچار آسیب‌هایی جدی شد. این صدمات در صورت استفاده از کیس محافظ تا حدود زیادی قابل پیشگیری هستند. همواره بایستی به خاطر داشت که تعویض نمایشگر اقدامی پرهزینه خواهد بود. بعلاوه برخی کیس‌ها از ساختار لولایی‌شکل نیز محافظت می‌کنند؛ قسمتی که ظاهرا آسیب‌پذیرتر از سایر بخش‌های گوشی است. آسیب‌پذیری بیش‌تر لولا احتمالا از طراحی گوشی و نحوه توزیع وزن در آن ناشی می‌شود.

2 در مورد “سامسونگ گلکسی زد فولد 3 در برابر سقوط نسبت به گلکسی S21 اولترا مقاوم‌تر است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH