آی‌فون 16 احتمالا نخستین مدل آی‌فون اپل مجهز به پورت USB-C به‌شمار می‌رود

شرکت اپل احتمالا در آینده‌‌ای نه چندان دور ناچار به استفاده از پورت USB-C خواهد بود. یکی از مقامات کمیسیون اروپا در گفتگو با نشریه Politico ادعا کرد که در روز پنج‌شنبه آینده 23 سپتامبر (1 مهر ماه) کمیسیون اروپا از یک پیشنهاد قانونی برای تعریف استاندارد شارژ مشترک در همه دستگاه‌های الکترونیکی رونمایی خواهد کرد.

البته این موضوع بر سایر تولیدکنندگان به غیر از اپل نیز تاثیرگذار خواهد بود. البته تنها کاری که شرکت‌ها بایستی انجام دهند این است که استانداردهای شارژ سریع خود را از طریق نرم‌افزارهای قابل تعامل هماهنگ نمایند. در مقابل اپل ناچار به کنار گذاشتن پورت لایتنینگ از آی‌فون‌های خود و جایگزینی درگاه استاندارد USB-C با آن است.

در این مورد کمیسیون اروپا با تصمیم اپل در سال 2020 مبنی بر حذف آداپتور شارژر از جعبه آی‌فون هیچ مشکلی نخواهد داشت. در واقع این نهاد اروپایی مایل است که تولیدکنندگان امکان استفاده از شارژرهای قدیمی‌تر را در اختیار کاربران خود قرار دهند. بدین‌ترتیب میزان تولید زباله‌های الکترونیکی کاهش خواهد یافت.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که اپل چه زمانی ناچار به جایگزینی پورت شارژ USB-C حداقل در اروپا خواهد بود؟ پیشنهاد ارائه شده در کمیسیون اروپا ابتدا بایستی برای مدت 1 سال به رای گذاشته شده و مورد پذیرش قرار گیرد. سپس دولت‌های ملی 1 سال دیگر فرصت دارند تا آن‌را به‌صورت قانونی تبدیل نمایند. خوشبختانه اتحادیه اروپا برای اعمال تغییرات 1 سال دیگر به تولیدکنندگان فرصت داده است؛ بنابراین آن‌ها بایستی شرایط خود را تا پایان سال 2023 تطبیق دهند. بنابراین سری آی‌فون 15 کماکان مجهز به پورت لایتنینگ خواهد بود؛ لذا آی‌فون 16 با پورت USB-C یا حتی با طراحی بدون هرگونه درگاه عرضه خواهد شد.

1 در مورد “آی‌فون 16 احتمالا نخستین مدل آی‌فون اپل مجهز به پورت USB-C به‌شمار می‌رود”

  1. دو روز نشده ایفون 13 اومده
    خود طراحای اپل هم از آیفون 16 خبر ندارند شما این اطلاعات رو از کجاتون در میارین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH