مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو با طراحی منحصر‌به‌فرد معرفی شد

همانطور که طرفدارارن مایکروسافت و سری لپ‌تاپ/تبلت‌های سرفیس انتظار داشتند، نسل جدید سرفیس بوک امشب معرفی شد. مایکروسافت در مراسم امشب خود نسل جدید سرفیس بوک‌ را با ترکیبی از سرفیس استودیو و با نام جدید سرفیس لپ‌تاپ استودیو معرفی کرد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو از نظر طراحی به ویژه در بخش لولا تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل خودش کرده است و می‌توان گفت دیگر از لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر جدا شونده و قابل تبدیل به تبلت خبری نیست زیرا ما کاملا با یک محصول متفاوت و جدید طرف هستیم.

سرفیس بوک 3 حدود یک سال و نیم پیش معرفی شد و اصلی‌ترین ویژگی آن قابلیت جدا شدن نمایشگر از بنده لپ‌تاپ بود، به این ترتیب که نمایشگر به عنوان یک تبلت جداگانه قابل استفاده بود. اما سرفیس لپ‌تاپ استودیو در حالی که تنها یک لپ‌تاپ معمولی به نظر می‌رسد به دلیل حالت خاص لولای خود به تبلت تبدیل می‌شود.

در واقع بزرگ‌ترین ویژگی سرفیس لپ‌تاپ استودیو طراحی خاص لولا‌های تاشو آن است. در این مدل یک پنل نسبتا پهن از پشت به مانیتور متصل است، در زیر آن یک لولای تاشو وجود دارد که باعث می‌شود مانیتور مانند دیگر لپ‌تاپ‌ها به صورت کتابی به بدنه اصلی متصل شود، در عین حال مانیتور از جای خود جدا شده و با حرکت لولا بر روی کیبورد قرار می‌گیرد تا بدنه و مانیتور یکپارچه شده و به نوعی لپ‌تاپ سرفیس لپ‌تاپ استودیو به یک تبلت ضخیم و سنگین تبدیل شود.

زیر این لپ‌تاپ یک پنل ضخیم وجود دارد که در واقع محل فن و خروج هوای گرم است اما این لایه یک کاربرد دیگر نیز دارد، در قسمت جلوی این سرفیس لپ‌تاپ استودیو به فاصله چند سانتی‌متر فضایی خالی است که می‌توان قلم استایلوس را به صورت مگنتی در آن فضا قرار داد و البته قلم در هنگام اتصال به لپ‌تاپ به صورت وایرلس شارژ می‌شود.

این لپ‌تا از نمایشگر 14.4 اینچی بهره می‌برد و دارای 4 اسپکر قدرتمند بوده که به کمک فناوری dolby Atmos صدا را با کیفیت بسیار بالا پخش می‌کنند. در بالای این مانیتور یک دوربین 10 مگاپیکسلی دیده می‌شود که به گفته مدیران مایکروسافت، با اتصال به پردازنده گرافیکی و کمک هوش مصنوعی، وضعیت صورت و چهره را بهبود داده و سایه، رنگ، کنتراست و جزئیات صفحه را به نوعی تنظیم می‌کند که بهترین حالت چهره در تصویر مشخص باشد. این دوربین همچنین قابلیت تعقیب صورت را دارد و در صورت تکان خودن فرد، صورت او را دنبال خواهد کرد.

این لپ‌تاپ در دو نسخه i5 و i7 نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل به بازار می‌آید. نسخه i5 به تراشه مدل 11300H مجهز شده، این مدل یک کیلو و 700 گرم وزن دارد. به ادعای ماسکروسافت باتری این مدل تا حداکثر 19 ساعت شارژ دهی داد و همچنین یک شارژر 60 واتی درون جعبه آن قرار داد. همچنین در این مدل از تراشه گرافیکی مجتمع Intel Iris Xe بهره می‌برد.

در عین حال نسخه i7 به تراشه مدل 11370H استفاده می‌کند، این مدل یک کیلو و 800 گرم وزن دارد و مایکروسافت در آن کارت گرافیک جداگانه انویدیا GeForce RTX3050 Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 استفاده کرده است. باتری این مدل حداکثر تا 18 ساعت پاسخگوست و درون جعبه آن شارژر 95 واتی قرار دارد.

هر دو نسخه این لپ‌تاپ دو درگاه USB 4.0 با پشتیبانی از ثاندربولت 4 دارند، همچنین جک 3.5 میلی‌متری هدفون و سرفیس کانکت نیز در هر دو مدل دیده می‌شود.

در ادامه مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو را مشاهده خواهید کرد:

مشخصات
سرفیس لپ‌تاپ استودیو
نمایشگر
14.4 اینچ با رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از قلم لمسی
پردازنده
Core H35 i5-11300H

Core H35 i7-11370H

گرافیک

 i5 : Intel Iris Xe مدل

 i7 : NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti مدل   

مقدار رم
16 یا 32 گیگابایت
حافظه داخلی
256، 512 گیگابایت و 1 و 2 ترابایت SSD
درگاه‌ها
دو درگاه USB 4.0 با پشتیبانی از ثاندربولت 4، جک 3.5 میلی‌متری و سرفیس کانکت
ارتباطات
وای‌فای 6، بلوتوث 5.1 
باتری
مدل i5 شارژدهی 19 ساعت با شارژر 60 واتی

مدل i7 شارژدهی 18 ساعت با شارژر 95 واتی

 

 

1 در مورد “مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو با طراحی منحصر‌به‌فرد معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH