اسمارت‌فون سرفیس Duo 2 مایکروسافت با نمایشگر دوگانه رسما معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره شرکت مایکروسافت از اسمارت‌فون جدید خود موسوم به سرفیس Duo 2 رسما رونمایی کرد. این محصول دومین تلاش مایکروسافت در زمینه عرضه یک اسمارت‌فون اندرویدی با طراحی تاشو به‌شمار می‌رود. سرفیس Duo 2 طراحی شاخص مدل نسل اول را حفظ کرده و مشخصا بسیاری از انتقادات وارد شده به مدل قبلی را اصلاح نموده است. این‌بار مایکروسافت هندست جدید خود را به‌همراه یک ماژول دوربین متعارف، قابلیت اتصال به شبکه 5G، یک پردازنده جدید ونمایشگرهایی با اندازه بزرگتر روانه بازار خواهد کرد.

دسترسی به کلیه مشخصه‌های فوق در یک اسمارت‌فون گران‌قیمت کاملا مطلوب است. بر اساس اعلام مایکروسافت، سرفیس Duo 2 از روز 5 اکتبر (13 مهر ماه) با برچسب قیمتی 1499.99 دلاری قابل دسترس خواهد بود.

سرفیس Duo 2 همانند مدل نسل قبلی خود با رنگ‌آمیزی سفید عرضه شده و این‌بار کاربران به یک گزینه رنگی جدید یعنی مشکی نیز دسترسی خواهند داشت. این هندست مجهز به 2 نمایشگر اولد 5.8 اینچی با رزولوشن 1344×1892 پیکسل بوده و این نمایشگرها از طریق یک لولا به یکدیگر متصل می‌شوند. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا هندست خود را همانند یک کتاب باز کرده و آن‌را مانند یک چادر نگه دارند. این رویکرد با الگوی رویت شده در گوشی‌های تاشو سامسونگ کاملا متفاوت است. هندست‌های سامسونگ مجهز به یک نمایشگر غول‌پیکر با قابلیت تا شدن از قسمت میانی هستند. 2 نمایشگر سرفیس Duo 2 در کنار یکدیگر یک پنل 8.3 اینچی مورب را تشکیل می‌دهند. بعلاوه هر 2 نمایشگر از نرخ نوسازی سریع‌تر 90 هرتزی بهره می‌گیرند. انحنای اندک نمایشگر سرفیس Duo 2 امکان تماشای محتوای آن هنگام قرارگیری دستگاه در وضعیت بسته را فراهم می‌کند. زمان و اعلان‌های از دست رفته در این قسمت قابل رویت هستند. هر 2 نمایشگر از پوشش گوریلا گلس بهره می‌گیرند.

سرفیس Duo 2 کماکان از الگوی طراحی منحصربه‌فرد مورد استفاده در نسل اول بهره می‌گیرد

نیمی از بدنه دستگاه از پردازنده اسنپ‌دراگون 888 میزبانی می‌کند. عملکرد این تراشه در مقایسه با پردازنده اسنپ‌دراگون 855 به‌کارگیری شده در ورژن نسل اول جهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است. بعلاوه این دستگاه از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند؛ در حالی‌که نخستین نسل سرفیس Duo مجهز به مودم 4G بود. مایکروسافت ادعا می‌کند که سرفیس Duo 2 باریک‌ترین دستگاه 5G موجود در بازار محسوب می‌شود. NFC و شارژ بی‌سیم Qi سایر پیشرفت‌های سخت‌افزاری ورژن جدید سرفیس Duo را تشکیل می‌دهند. فقدان این 2 مشخصه در نخستین نسل سرفیس Duo کاملا مشهود و البته آزاردهنده بود. مایکروسافت ظرفیت باتری اسمارت‌فون جدید خود را رسما اعلام نکرده است؛ اما در عین‌حال ادعا می‌کند که باتری سرفیس Duo 2 در صورت استفاده معمول برای مدت 1 روز کامل شارژدهی خواهد داشت.

سرفیس Duo 2 مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی است

نخستین نسل سرفیس Duo مجهز به یک دوربین منفرد در گوشه فوقانی سمت راست نمایشگر بود. کیفیت این دوربین به بیان صادقانه بسیار ناامیدکننده بود و ماژول دوربین یکی از ضعیف‌ترین مشخصه‌های سخت‌افزاری هندست به‌شمار می‌رفت. اما این‌بار مایکروسافت از سیستم دوربین سه‌گانه مناسب در پنل پشتی سرفیس Duo 2 بهره گرفته است. این ماژول شامل سنسورهای استاندارد واید، اولتراواید و تله‌فوتو است. هر 3 دوربین دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی بوده و لنزهای عریض و تله‌فوتو نیز از قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی تصاویر (OIS) برخوردار هستند.

سرفیس Duo 2 همانند مدل نسل قبلی از ورودی قلم و استایلوس‌های سری سرفیس پن مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. کاربران به منظور حمل قلم جدید سرفیس اسلیم پن 2 به‌همراه سرفیس Duo 2 می‌توانند این قلم را به‌صورت مغناطیسی به قسمت خارجی اسمارت‌فون متصل نمایند.

سرفیس Duo 2 با قلم جدید سرفیس اسلیم پن 2 سازگاری خواهد داشت

البته بهره‌وری نقطه تمرکز اصلی در سری سرفیس Duo قلمداد می‌شود؛ زیرا در واقع 2 اسمارت‌فون استاندارد از طریق یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند. مایکروسافت امسال نیز رویه خود را تغییر نداده و ادعا می‌کند که به منظور اشتراک‌گذاری بهتر اطلاعات میان 2 نمایشگر و پخش یک برنامه واحد در سراسر آن‌ها بهینه‌سازی‌های بیش‌تری را اعمال کرده است. کمپانی ادعا می‌کند که 150 عنوان بازی شامل Asphalt Legends 9، Modern Combat 5 و Dungeon Hunter 5 برای اجرا روی سرفیس Duo 2 بهینه‌سازی شده‌اند؛ در نتیجه یکی از نمایشگرها به‌عنوان کنترلر و دیگری جهت نمایش محتوای بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما مایکروسافت در زمان معرفی نخستین نسل سرفیس Duo نیز چنین ادعاهایی را مطرح کرده بود؛ اما عملا از پشتیبانی نرم‌افزاری خبری نبود. دموی پخش شده توسط مایکروسافت چشمگیر به‌نظر می‌رسد؛ اما آن‌ها دفعه قبل نیز چنین اقدامی را انجام دادند. بنابراین تا زمان عرضه سرفیس Duo 2 و انجام نخستین آزمایشات روی آن بایستی نسبت به صحت ادعاهای مایکروسافت تا حدی مردد بود.

سرفیس Duo 2 در زمان عرضه سیستم‌عامل اندروید 11 را اجرا می‌کند؛ حتی اگر نخستین نسل سرفیس Duo کماکان از اندروید 10 استفاده کند. مایکروسافت زمان انتشار به‌روزرسانی اندروید 11 برای این اسمارت‌فون را هنوز اعلام نکرده است.

این مطلب در حال به‌روزرسانی است…

1 در مورد “اسمارت‌فون سرفیس Duo 2 مایکروسافت با نمایشگر دوگانه رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH