شرکت گوگل در صدد انتشار سیستم‌عامل اندروید 12.1 برای اسمارت‌فون‌های تاشو است

به لطف تلاش‌های کاربران انجمن XDA Developers اکنون می‌دانیم که شرکت گوگل پس از انتشار سیستم‌عامل اندروید 12 از نسخه 12.1 این پلتفرم رونمایی خواهد کرد. این سناریو برای نخستین بار پس از سال 2017 عملیاتی می‌شود. در آن زمان گوگل نسخه موقت اندروید 8.1 را منتشر کرد. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود که انتشار سیستم‌عامل اندروید 12.1 طی سال جاری عملی خواهد شد. با این‌حال هنوز مشخص نیست که چرا کمپانی احتمالا نیازمند عرضه زودهنگام فیرم‌ور به‌روزرسانی شده خود است. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که دلیل انتشار زودهنگام اندروید 12.1 توسط گوگل مشخص شده است. دلیل چنین تصمیمی عرضه 2 مدل دستگاه تاشو توسط غول جستجوگر است.

اسم رمز یکی از این هندست‌ها Jumbojack است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که این اطلاعات با شایعات پیشین مبنی بر عرضه دستگاه تاشو گوگل تا پایان سال جاری میلادی مطابقت دارد. این اسمارت‌فون احتمالا مجهز به یک پنل اولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. این واقعیت که گوگل در صدد عرضه یک اسمارت‌فون تاشو است؛ پیش‌تر در نسخه‌های بتای اندروید 12 مورد اشاره قرار گرفته بود. کارشناسان با بررسی دقیق دومین ورژن پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 12 موفق به شناسایی یک نوار وظیفه مخفی شدند. این قسمت احتمالا برای یک دستگاه تاشو طراحی شده است. همچنین در بررسی‌های دقیق تعدادی تراشه یافت شد که امکان انتقال به نمایشگر داخلی (پنل انعطاف‌‌پذیر) را فراهم می‌کند.

در حال حاضر کاملا روشن نیست که اندروید 12.1 از چه ویژگی‌ها و امکاناتی برخوردار خواهد بود. کارشناسان امیدوارند که در کد فیرم‌ور دوازدهمین نسخه از سیستم‌عامل اندروید گوگل به شواهد و نشانه‌های جالبی دست پیدا کنند.

نسخه پایدار سیستم‌عامل اندروید 12 در اوایل ماه اکتبر منتشر خواهد شد

اکنون مدت‌هاست که گوگل ورژن‌های بتا سیستم‌عامل اندروید 12 را منتشر می‌کند؛ اما نخستین ورژن رسمی و پایدار این پلتفرم هنوز منتشر نشده است. بر اساس آخرین اطلاعات به‌دست آمده، غول جستجوگر اخیرا پنجمین و آخرین نسخه بتای اندروید 12 را منتشر نموده است. فرآیند مونتاژ سیستم‌عامل به‌طور کامل به پایان رسیده و ظرف مدت چند هفته آتی قابل دسترس خواهد بود.

اگرچه هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در دست نیست؛ اما پورتال معروف XDA Developers اعلام کرد که نخستین ورژن پایدار اندروید 12 در روز 4 اکتبر (12 مهر ماه) منتشر خواهد شد. کد منبع سیستم‌عامل اندروید 12 توسط پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) میزبانی شده و احتمالا در اسمارت‌فون‌های پیکسل گوگل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تاریخ انتشار نهایی کماکان می‌تواند دستخوش تغییر شود. گوگل شخصا هیچ بیانیه خاصی را در این زمینه صادر نکرده است؛ اما با توجه به نسخه‌های قبلی، گوگل حتی در خصوص عرضه ورژن پایدار اندروید 12 اندکی تعلل به خرج داده است. این موضوع احتمالا از مشکلات سازمان‌دهی گردش کار در دوران شیوع بیماری کووید 19 ناشی می‌شود.

نسخه جدید اندروید برخلاف ورژن‌های پیشین به شکلی جدی مورد تجدیدنظر قرار گرفته است. بدین‌ترتیب رابط کاربری و سیستم امنیتی گوشی‌های هوشمند دستخوش تغییر خواهند شد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ ورژن بتای اندروید 12 هم‌اکنون برای اسمارت‌فون‌های پیکسل شرکت گوگل و برخی مدل‌های برندهای برتر  از جمله ایسوس، وان‌پلاس، سامسونگ، اوپو، ریلمی و شیائومی قابل دسترس است.

 

1 در مورد “شرکت گوگل در صدد انتشار سیستم‌عامل اندروید 12.1 برای اسمارت‌فون‌های تاشو است”

  1. از خیلی وقت پیش باید این کارو میکردن، هواویی و سامسونگ از دو سال پیش گوشی تاشو میسازن..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH