سامسونگ پتنت مربوط به اسمارت‌فون تاشو گلکسی نوت را ثبت کرد

یک خبرچین توئیتری با نام Ice Universe اخیرا اخبار دریافتی خود از یک منبع زنجیره تامین را منتشر کرده است. به گفته وی ظاهرا شرکت سامسونگ سرگرم توسعه یک دستگاه گلکسی نوت جدید است. غول کره‌ای تصمیم گرفت تا اسمارت‌فون گلکسی نوت خود را در سال جاری عرضه نکرده و در عوض روی عرضه مدل‌های تاشو گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 تمرکز کند. همچنین سامسونگ موفق به تمدید نماد تجاری گلکسی نوت خود در کره‌جنوبی نشد.

پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد که سری گلکسی نوت احتمالا به صورت یک مدل تاشو به بازار بازخواهد گشت

وبسایت LetsGoDigital احتمالا به این نتیجه رسیده که سامسونگ قصد دارد روی توسعه سری گلکسی نوت کار کند.کارشناسان این وبسایت موفق به شناسایی یک پتنت تحت‌عنوان “اسمارت‌فون تاشو گلکسی فلکس نوت” شده‌اند. طراحی این پتنت اگرچه مشابه گلکسی زد فولد 3 است؛ اما دستگاه مذکور فاقد نمایشگر خارجی بوده و از یک نمایشگر تاشونده به خارج بهره می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد که با حذف نمایشگر خارجی، قیمت‌گذاری محصول کاهش یافته و بی‌تردید فرآیند ساخت دستگاه نیز تسهیل خواهد شد.

اگرچه این هندست فاقد نمایشگر خارجی است؛ اما صفحه‌نمایش در قسمت جلویی قرار گرفته و فضای کافی برای نمایش پیام‌ها را فراهم می‌کند. این دستگاه مجهز به یک قلم S Pen بوده و استایلوس داخل حفره تعبیه شده در قسمت پشتی گوشی قرار می‌گیرد. این قلم با استفاده از نمایشگر تاشو محافظت می‌شود. پیکره‌بندی دوربین دوگانه درون 2 حفره کروی‌شکل در قسمت پشتی گوشی برای کلیه سناریوهای عکاسی به‌کار گرفته می‌شود.

بر اساس پتنت ثبت شده توسط سامسونگ، هندست تاشو گلکسی نوت احتمالا بدین شکل خواهد بود

ثبت یک پتنت به تنهایی بدان معنا نیست که گوشی گلکسی زد نوت یقینا به تولید انبوه خواهد رسید. با این‌حال چنان‌چه شما جزو طرفداران سری گلکسی نوت هستید؛ در این‌صورت کماکان می‌توانید به رویاپردازی خود ادامه دهید. در واقع سامسونگ پتنت مبتنی بر این سبک طراحی را نخستین بار در آوریل سال 2020 به ثبت رساند. به گفته وبسایت SamMobile، سامسونگ در ماه اکتبر سال گذشته نیز پتنت مشابهی را در کشور چین به ثبت رسانده است.

سری گلکسی نوت برای نخستین بار در اکتبر سال 2011 عرضه شد. این هندست برای نخستین بار از نمایشگری با اندازه بیش از 5 اینچ استفاده کرد. در آن مقطع زمانی، نمایشگر 5.3 اینچی اسمارت‌فون گلکسی نوت به نوبه خود کاملا غول‌پیکر به‌نظر می‌رسید. این اسمارت‌فون مجهز به یک استایلوس دیجیتالی موسوم به S Pen بود. طی سالیان اخیر سری گلکسی نوت با وجود نمایشگرهای بزرگ و نرم‌افزار بهینه‌سازی شده با صفحه‌نمایش غول‌پیکر و قلم S Pen به شهرت رسیده است.

سال گذشته شرکت سامسونگ 2 اسمارت‌فون‌ گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا را روانه بازار کرد. گلکسی نوت 20 اولترا مجهز به یک نمایشگر داینامیک آمولد 6.9 اینچی با رزولوشن 1440×3088 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتزی و نسبت ابعاد 19.3:9 بود. ورژن آمریکایی این هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس بوده و پیکره‌بندی پایه آن شامل 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است.

سامسونگ چندین پتنت دیگر را در رابطه با اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر رول شونده ثبت کرده است

سامسونگ با عرضه سری هندست‌های تاشو جدید خود شامل گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 به موفقیت چشمگیری دست یافته است. تمایل سامسونگ برای گسترش این خانواده کاملا منطقی به‌نظر رسیده و برند گلکسی نوت نیز از شهرت مطلوبی برخوردار است. همچنین کمپانی کره‌ای پتنت‌های مرتبط با هندست‌های رول شونده را به ثبت رسانده است. نمایشگرهای رول شونده این گجت‌ها در صورت تمایل کاربران قابل گسترش هستند. پتنت ثبت شده در سال 2019 نشان‌دهنده نمایشگر رول شونده قابل گسترش در راستای محور عمودی بود؛ در حالی‌که یک پتنت دیگر نشان‌دهنده نمایشگری با قابلیت گسترش در راستای افقی است.

یکی دیگر از قالب‌های طراحی تاشو که شرکت سامسونگ احتمالا مشغول بررسی آن است؛ از صفحه‌نمایش کشویی استفاده می‌کند. این فرمت طراحی در پتنت ثبت شده توسط سامسونگ در اواخر سال 2018 به معرض نمایش گذاشته شده است. در ماه مه گذشته شرکت سامسونگ از نمونه اولیه یک نمایشگر آمولد 7.2 اینچی با قابلیت تا شدن به سمت داخل و خارج در فرم S شکل رونمایی کرد. سامسونگ نام S-Flex را برای برخی نمادهای تجاری خود به ثبت رسانده است.

در حالی‌که امسال شاهد عرضه هیچ یک از مدل‌های سری گلکسی نوت به بازار نخواهیم بود؛ اما یک شایعه دیگر نشان می‌دهد که سامسونگ در صدد عرضه یک مدل پرچم‌دار سالیانه بوده و این هندست هر ساله از میان سری گلکسی S و گلکسی نوت انتخاب می‌شود. در صورت صحت این شایعه به‌نظر می‌رسد که در سال آینده یک هندست گلکسی نوت جایگزین سری گلکسی S22 شده و خانواده گلکسی S در سال 2023 بار دیگر به بازار بازخواهد گشت. پیش از این شایعات و اطلاعات فراوانی در خصوص سری گلکسی S22 منتشر شده است؛ موضوعی که موجب شکل‌گیری تردیدهای جدی در خصوص نظریه فوق خواهد شد.

 

2 در مورد “سامسونگ پتنت مربوط به اسمارت‌فون تاشو گلکسی نوت را ثبت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH