کاربران آی‌پد مینی 6 اپل از عملکرد مواج نمایشگر تبلت خود گلایه دارند

شرکت اپل با رونمایی از تبلت آی‌پد مینی 6 در حدود 2 هفته قبل سرانجام سری آی‌پدهای جمع‌وجور خود را مورد بازنگری قرار داد. از آن زمان به بعد تحویل این تبلت به مشتریان علاقه‌مند آغاز شد. اما اکنون برخی کاربران آی‌پد مینی 2021 متوجه وجود مشکلی در نمایشگر تبلت خود شده‌اند.

بر اساس گزارشات ظاهرا کاربران با افکت پیمایش مواج (Jelly Scrolling) روی نمایشگر آی‌پد مینی جدید مواجه هستند. در این‌حالت به‌نظر می‌رسد که نرخ به‌روزرسانی قسمتی از نمایشگر تبلت در مقایسه با بخش دیگر سریع‌تر است. در نتیجه در قسمت میانی نمایشگر نوعی حالت مواج ایجاد می‌شود؛ همان حالتی که هنگام تکان دادن یک ظرف حاوی ژله مشاهده می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که این مشکل بیش از چند دستگاه انگشت‌شمار را تحت تاثیر قرار داده است؛ زیرا به گفته یکی از مخاطبان وبسایت 9to5Mac، هنگامی‌که آن‌ها برای تعویض آی‌پد مینی معیوب خود به فروشگاه اپل استور مراجعه کردند؛ متوجه شدند که کلیه دستگاه مرجوعی دچار همین مشکل هستند. این پدیده نشان می‌دهد که مشکل فوق صرفا به تعداد انگشت‌شماری از کاربران بدشانس محدود نیست.

در ادامه می‌توانید ویدیوی پیمایش در آی‌پد مینی جدید را مشاهده کنید.

 

“به منظور درک هرچه بهتر مشکل، ویدیوی مذکور به‌صورت آهسته و فریم به فریم نمایش داده شده است. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید؛ محتوای مربوط به قسمت سمت راست نمایشگر سریع‌تر از بخش سمت چپ جابه‌جا می‌شود. این مشکل در کاربری روزمره به ندرت قابل رویت است؛ اما وجود آن هر از گاهی نمود پیدا می‌کند. این وضعیت در حالت افقی کاملا برطرف می‌شود.” Dieter Bohn؛ 22 سپتامبر 2021

Dieter Bohn از وبسایت The Verge گزارش می‌دهد که تبلت وی نیز تحت تاثیر مشکل مشابهی قرار داشته و در همین راستا نامبرده ویدیویی را در توئیتر منتشر نموده است. هنوز مشخص نیست که آیا این مشکل دارای ماهیت سخت‌افزاری بوده یا از جنبه نرم‌افزاری برخوردار است. با این‌حال کارشناسان امیدوارند که این مشکل دارای ماهیت نرم‌افزاری باشد؛ چرا که این موضوع بدان معناست که اپل با انتشار یک پچ نرم‌افزاری قادر به اصلاح آن خواهد بود.

2 در مورد “کاربران آی‌پد مینی 6 اپل از عملکرد مواج نمایشگر تبلت خود گلایه دارند”

  1. یادم میاد دوستان اپل دوست میگفتن ایپد مینی بهترین محصول امسال اپله!!!!
    من دیگه حرفی ندارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH