معرفی چند فیلم در مورد تنها ماندن در طبیعت که باید ببینید

زندگی صنعتی و شهری این روزها آنقدر پرمشغله و سخت شده است که خیلی از ما گاهی تصمیم می‌گیریم هر چه که داریم رها کنیم و به طبیعت و جنگل پناه ببریم. با این حال زندگی طولانی مدت به تنهایی در جنگل راحت نیست و طبعا چالش‌های خود را دارد. فیلم‌های زیادی در مورد زندگی در طبیعت و به دور از تمدن ساخته شده‌اند که بسیاری از آنها بازخورد مثبتی از منتقدان دریافت کرده‌اند. در این مقاله از آی‌‌تی‌رسان به معرفی چند فیلم در مورد تنهاماندن در طبیعت می‌پردازیم.

Cast Away (2000)

یک مرد، یک جزیره و یک توپ والیبال. شاید «دورافتاده» بهترین فیلم در مورد تنهاماندن در طبیعت باشد که تا کنون ساخته شده. بازیگر محبوب، تام هنکس، نقش چاک نولاند را در این فیلم ایفا می‌کند. نولاند کارمند یک شرکت حمل و نقل هوایی‌ست که در یکی از این سفر‌ها، هواپیمای آنها سقوط می‌کند.

فیلم در مورد تنهاماندن در طبیعت

تمام سرنشینان هواپیما می‌میرند و تنها نولاند نجات پیدا می‌کند. حالا او باید در یک جزیره بکر و ناشناخته برای بقا مبارزه کن و خود را نجات دهد. تام هنکس برای ایفای نقش نولاند به عنوان یک کارمند مرفه، 22 کیلو به وزن خود اضافه کرد. بعد از این که نولاند وارد جزیره شد و شبیه به انسان‌های نخستین به ادامه زندگی پرداخت، هنکس مجبور‌ شد تمام آن وزن اضافی را کاهش دهد.

The Way (2010)

بعد از این که پدری پسر جوانش را هنگام فتح قله سانتیاگو از دست می‌دهد، تصمیم می‌گیرد خودش به قله سفر کند و جسد پسرش را بازگرداند. زمانی که او به قله می‌رسد با گروهی دیگر از کوه‌نوردان آشنا می‌شود که قصد فتح قله را دارند.

او تصمیم می‌گیرد با این گروه همراه شود تا مسیری را که پسرش در اتمام آن ناکام مانده بود را به اتمام برساند. این فیلم در مورد تنهاماندن در طبیعت، داستانی غم‌انگیز ولی زیبا را روایت می‌کند.

 

The Gray (2012)

«خاکستری» یک فیلم متفاوت در مورد تنهاماندن در طبیعت است. این فیلم یادآوری می‌کند طبیعت چقدر می‌تواند بی‌رحم و خشن باشد. لیام نیسون در این فیلم نقش مردی به نام آتوی را ایفا می‌کند. آتوی به تازگی همسر خود را از دست داده و درگیر مشکلات روحی شدید است.

فیلم در مورد تنهاماندن در طبیعت

او برای بازیابی دوباره خود تصمیم می‌گیرد که مدتی از شهر دور شود. آتوی به آلاسکا سفر می‌کند و در آنجا وظیفه شکار گرگ‌ها را برعهده می‌گیرد ولی همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. این فیلم می‌تواند در لیست بهترین فیلم‌ها در مورد بقا در شرایط سخت هم قرار بگیرد.

Walkabout (1971)

این فیلم ابتدا یک خانواده به ظاهر معمولی را به تصویر می‌کشد ولی کمی بعد مشخص می‌شود هیچ چیز در اینجا معمولی نیست. بعد از این که پدر خانواده دختر 14 ساله و پسر 6 ساله خود را برای گردش به خارج از شهر می‌برد، خودروی خود را آتش زده و با شلیک گلوله خود را می‌کشد. اینچنین می‌شود که این دو کودک در میان بیابان تنها و بی‌سرپناه می‌مانند تا این که با یک جوان بومی آشنا می‌شوند. تماشای این فیلم زیبا در مورد تنهاماندن در طبیعت را از دست ندهید.فیلم در مورد تنهاماندن در طبیعت

 

Swiss Family Robinson (1960)

برخلاف اکثر فیلم‌ها در مورد تنهاماندن در طبیعت، این فیلم داستان امیدوارکننده و شادی‌بخشی دارد. خانواده رابینسون در حالی که در یک جزیره دورافتاده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، ناامید نمی‌شوند و لحظات شادی در کنار هم می‌سازند.

 

 

1 در مورد “معرفی چند فیلم در مورد تنها ماندن در طبیعت که باید ببینید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH