ارزهای دیجیتال و آشنایی با رمزارزها

از ابتدای تاریخ دارایی‌ افراد دچار تغییرات زیادی شده است. امروزه آن قدر علم پیشرفت کرده است که پول‌های افراد در حال تبدیل از حالت فیزیکی به حالت مجازی هستند. هرچند هنوز هم پول‌های فیزیکی در دنیا وجود دارند و البته کاربردهای فراوانی نیز دارند.

از همین چند جمله‌ی کوتاه احتمالا حدس بزنید که منظور ما از پول‌های غیر فیزیکی و مجازی رمزارز ها هستند. جالب است بدانید بسیاری از افراد حتی با خرید ارز دیجیتال اقدام به سرمایه گذاری می کنند؛ یعنی فراتر از بحث اینکه رمز ارزها به عنوان دارایی جهت خرید و فروش کالا، خدمات و… استفاده می شوند با خرید و فروش خود آن ها نیز می توانید سرمایه گذاری های میلیونی و پر سود نیز انجام دهید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا بیشتر راجع به ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی آن ها صحبت کنیم.

مشهورترین ارز دیجیتال چیست؟

پدربزرگ و جد رمز ارزها بیت کوین (BTC) نام دارد. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹ میلادی اختراع شد. مخترع این رمزارز فردی با نام ساتوشی ناکاموتو است که هیچ اطلاعی از هویت او نیز در دسترس نیست. جالب است بدانید بسیاری از افراد ساتوشی ناکاموتو را یک گروه می دانند. در کل تئوری‌های گوناگونی حول شخصیت مخترع بیت کوین موجود است که البته در بحث ما اهمیت چندانی نیز ندارند. موضوعی که اهمیت دارد سیاست‌هایی است که ساتوشی برای بیت کوین در نظر گرفته است و ویژگی‌های منحصر به فردی که این ارز دیجیتال دارد.

ویژگی‌های Bitcoin

  • ارزی غیر متمرکز
  • امنیت بالا
  • حضور بر بستر بلاک چین
  • قابلیت استخراج و ماین شدن
  • ناشناس باقی ماندن هویت دو طرف معامله
  • و…

همانطور که در موارد بالا مشاهده می‌کنید، از ویژگی ای با نام غیر متمرکز بودن نام برده شده است. برای درک این موضوع اجازه دهید تا مثالی را برای شما بزنیم. پول‌های فیزیکی مانند دلار، یورو، ریال و… همگی متمرکز محسوب می‌شوند؛ چرا که وابسته به دولت‌ها و بانک مرکزی کشورها هستند. در نتیجه تولید و توزیع آن‌‌ها متمرکز به دولت ها است. اما رمز ارزهایی مانند بیت کوین غیرمتمرکز محسوب می‌شوند یعنی هیچگاه وابسته به دولت‌ها نبودند، نیستند و نخواهند بود. البته رمز ارزهایی نیز مانند XRP یا همان ریپل وجود دارند که متمرکز هستند.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر بخواهید بر روی رمز ارزها و ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید باید راه مطمئن و معتبری را درجهت خرید و فروش آن‌ها پیدا کنید. راه‌های گوناگونی در این راستا وجود دارد. یکی از مطمئن ترین آن‌ها استفاده از صرافی ارز دیجیتال معتبر مانند اوکی اکسچنج است. همچنین اگر وارد وب سایت coinmarketcap شوید لیست صرافی‌های خارجی محبوب و معتبری مانند بایننس را مشاهده می‌کنید. اما نکته ای که در اینجا باید مدنظر خود قرار دهید آن است که این صرافی ورود و استفاده ایرانیان را ممنوع کرده است و اگر شما در این صرافی با روش‌هایی مانند استفاده از VPN سرمایه گذاری کنید، ریسک بلوکه شدن اموالتان به شدت بالا خواهد بود. گرچه به تازگی برای خرید رمز ارز مجبور هستید که احراز هویت انجام دهید که این موضوع عملا تیر خلاصی بود به استفاده ایرانیان از این صرافی. بنابراین بهترین انتخابی که برای شما وجود دارد استفاده از یک صرافی داخلی معتبر مانند اوکی اکسچنج است. برای این منظور وارد وب سایت اوکی اکسچنج به نشانی ok-ex.io شوید و پس از اینکه ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دادید به راحتی با رفتن به قسمت خرید و فروش سریع هر رمزارزی که می خواهید از بیت کوین، اتریوم و دوج کوین گرفته تا شیبا اینو، دات، کاردانو، سولانا و… را خریداری کنید. پس از آنکه به سود مناسب و هدف خود رسیدید، در هر زمانی که بخواهید به صورت آنی در همان بخش تبادل سریع قادر به فروش بیت کوین یا دیگر رمز ارزهای خود خواهید بود.

تحلیل نمودار تکنیکال رمز ارزها

نکته ای که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که پیش از فروش و خرید بیت کوین Bitcoin یا هر رمز ارز دیگری حتما نمودار آن را مورد بررسی قرار دهید. اجازه بدهید تا با استفاده از مثالی خدمت شما این موضوع را شرح دهیم. فرض کنید می‌خواهید بیت کوین بخرید یا بفروشید، برای این منظور به طور کلی دو راه پیش رو دارید یکی اینکه با دوستان و آشنایان با تجربه‌تان در حوزه رمز ارزها مشورت کنید. دوم اینکه خودتان با استفاده از نمودار تکنیکال BTC، قیمت لحظه ای بیت کوین را بررسی کنید. سپس با استفاده از اندیکاتورهایی مانند RSI، ابر ایچیموکو، مکدی و… قیمت بیت کوین در روزهای آینده را پیش بینی کنید و زمان مناسب فروش یا خرید بیت کوین را تخمین بزنید.

سخن پایانی

اشخاص بسیار زیادی بوده‌اند که با سرمایه گذاری، فروش و خرید ارز دیجیتال به سودهای کلان رسیده اند؛ رمز موفقیت آن‌ها این بوده است که به دور از احساس و طمع در بازار کریپتوکارنسی سرمایه‌گذاری کردند و البته کاملا منطقی و با تحلیل وارد این بازار شدند. هیچگاه تنها به صرف اینکه دوست شما در این بازار موفق شده است وارد این حوزه نشوید. به جای آن ببینید استراتژی او چگونه بوده است یا چطور تحلیل انجام می داده است که به پیروزی در این حوزه رسیده است. با رعایت این نکاتی که در این مقاله خدمت شما گفتیم مطمئنا شما هم قادر هستید تا به سودهای هیجان انگیز برسید؛ امیدواریم که موفق و پرسود باشید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH