درآمد اسنپ و تپسی چقدر است؟ مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی!

درآمد اسنپ در تهران چقدر است؟ آیا می‌توان کار در اسنپ را به عنوان یک شغل ثابت در نظر گرفت؟ کار کارمندی بهتر است یا کار در اسنپ و تپ‌سی؟ تفاوت‌های این‌ها در چیست؟ ما در این مطلب جامع و کامل به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

سرویس‌های تاکسی اینترنتی بومی با الگوبرداری از اپلیکیشن بین‌المللی اوبر و سرویس‌های مشابه آن و البته حمایت سرمایه‌گذاران به نام داخلی و خارجی، توانستند ظرف مدت چند سال سیستم حمل و نقل و تاکسی‌رانی را در کشورمان متحول کنند.

سرویس‌هایی مانند اسنپ و تپسی با ارایه یک راهکار ساده و البته کاربردی، هزاران مسافر در سطح کلان‌شهر‌ها و حتی شهرهای کوچک را به رانندگان متصل می‌کنند و درصد خود را از سفرها برمی‌دارند. از طرفی مسافرین مجبور نیستند تا برای گرفتن تاکسی به سر خیابان یا یک محل پر عبور و مرور بروند و در آفتاب یا باران به امید عبور تاکسی بایستند و یا سر قیمت با آن‌ها چانه بزنند.

در سمت دیگر این ماجرا رانندگان تاکسی یا خودروهای شخصی هستند که آن‌ها نیز دیگر لازم نیست سر چهار راه بایستند و برای پیدا کردن مسافر فریاد بکشند، رانندگان حالا حق انتخاب دارند و می‌توانند از بین سفرهای درون شهری مختلف با مقاصد و قیمت‌های متفاوت، گزینه مورد نظر را انتخاب کنند، همچنین حالا با فراگیر شدن تاکسی‌های اینترنتی، وجود مسافر برای رانندگان در مقصد سفرها تقریبا قطعی است و هیچ خودرویی هنگام بازگشت به مبدا، خالی برنمی‌گردد و حداقل در شهرهای بزرگ، به صورت شبانه‌روزی مسافر هست.

شرایط خوب و سرویس‌دهی مناسب سرویس‌های تاکسی اینترنتی باعث شده تا همه تا حدودی راضی باشند، البته مسافران نسبت به قیمت بالای سفر و گاها شرایط نامناسب خودرو شکایت دارند، رانندگان نیز از پایین بودن قیمت سفر و خدمات سرویس‌ها و کمیسیون اسنپ و تپسی از هر سفر نیز شکایت می‌کنند.

اما در مجموع همه از این شرایط رضایت نسبی دارند و از این خدمات استفاده می‌کنند. به همین دلیل کار در تاکسی‌های اینترنتی رونق گرفته و با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شوید که با وجود هزینه‌های بالا اما درآمد کار در اسنپ و تپسی هم بسیار بالاست و این سوال برای بسیاری از کارمندان یا افراد حاضر در مشاغل دیگر به وجود آمده که آیا کار کردن در اسنپ و تپسی به صرفه نیست؟

این مطلب را نیز بخوانید: چرا تپسی یک تاکسی اینترنتی کامل نیست؟

در نگاه اول، کار در تاکسی های اینترنتی مزایای خاص خود را دارد. اول این که شما رئیس خودتان هستید. دوم اینکه زمان کاری منعطف دارید. همچنین کارتان نیاز به مدرک و درس خواندن ندارد و بدون سابقه کار می‌توانید از همین امروز مشغول به کار شوید! در واقع تنها کافی‌ست که یک گواهینامه و ماشین داشته باشید، ضمن اینکه درآمد این کار نیز بالاست و درآمد شما از میانگین حقوق کارمندی در کشور بیشتر است.

همه ما برای شروع به یک کار چند شاخصه مهم را در نظر می‌گیریم، اولین مورد درآمد آن است، در این اوضاع اقتصادی نا به سامان همه به دنبال درآمد بالا هستند زیرا برای گذران زندگی در یک سطح معمولی نیاز به درآمد بالایی دارید. مورد دوم شرایط و مزایای کار است، به طور طبیعی شرایط کاری مانند ساعت کار، داشتن مهارت، توانایی شخصی، داشتن بیمه و مزایای مختلف تاثیر بسزایی در انتخاب یک شغل دارد.

به جز این موارد، همه ما به آینده شغلی و ارتقاء موقعیت فعلی نیز فکر می‌کنیم، برای همین به دنبال مشاغلی می‌گردیم که جای پیشرفت داشته باشد و مهارت‌های ما را افزایش دهند. اسم و رسم شغل نیز در انتخاب آن اهمیت ویژه‌ای دارد، هر چند از قدیم گفته‌اند “کار که عار نیست” ولی همه ما به دنبال شغلی هستیم که جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!

با در نظر گرفتن این موارد، می‌خواهیم کمی در شغل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دقیق شویم و نگاهی موشکافانه به این کار نسبتا جدید و وابسته به دنیای فناوری داشته باشیم. در نهایت بدمان نمی‌آید کار در اسنپ و تپسی را با کار کارمندی مقایسه کنیم و به این نتیجه برسیم که درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است و آیا کار در تاکسی های اینترنتی ارزش و صرفه دارد یا خیر؟ با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

مقایسه درآمد و هزینه اسنپ و کار کارمندی

درآمد کار: تاکسی اینترنتی بسیار بیشتر است

همانطور که گفتیم، مهم‌ترین مساله درآمد است. شما برای ورود به هر کاری ابتدا باید درآمد آن را بسنجید. درآمد کار در اسنپ و تپسی نیز برای تهران و کلان‌شهر‌ها نسبت به کار در شهرهای کوچک کمی تفاوت دارد. ما برای این‌کار در سفرهای خود با رانندگان اسنپ و تپسی صحبت کردیم و میزان درآمد حدودی‌شان را جویا شدیم.

بر این اساس اگر بخواهیم به صورت ساعتی به کار در تاکسی‌های اینترنت نگاه کنیم، در تهران و شهر‌های بزرگ، فردی که بخواهد به طور متمرکز و جدی در تاکسی های اینترنتی کار کند، می‌تواند به طور میانگین در ساعت حدود 80 تا 150 هزار تومان درآمد داشته باشد. این موضوع را در نظر بگیرید که ما در رابطه با درآمد اسنپ و تپسی سخن می‌گوییم و این مورد با سود شما از کار متفاوت است. چرا که میزان سود به صورت کامل به نحوه کار کردن شما و هزینه‌های خودروی‌تان بستگی دارد که برای هر شخصی متفاوت است.

در حال حاضر و در تهران سفرهای معمولی و کوتاه با مسافت چند کیلومتری که شاید 10-15 دقیقه زمان ببرد، حدود 30 تا 70 هزار تومان قیمت دارد. اما میانگین سفر در تهران برای یک مسیر معمولی (نه نزدیک و نه خیلی دور) حدود 60 تا 100 هزار تومان است. این قیمت‌ها در ساعت‌های پیک با افزایش بسیار چشم‌گیری مواجه خواهد شد و این موضوع به اطلاع کاربر می‌رسد که قیمت‌ها بیشتر از تعرفه تاکسی است.

راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز در شرایط عادی، می‌توانند طی یک ساعت 2 تا 3 سفر 40 تا 80 هزار تومانی انجام دهند. البته همه این موارد به طور میانگین محاسبه شده، می‌دانیم که در ساعاتی از روز خیابان‌ها خلوت‌تر و در ساعاتی شلوغ‌تر و پرترافیک‌تر هستند. در روزهای بارانی و یا برفی ترافیک سنگینی در معابر تهران و کلان‌شهرها به وجود می‌آید، همچنین موضوعات مختلف به تفاوت قیمت در مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک هم وجود دارد اما ما در این مقاله راه میانه را پیش گرفته‌ایم و میانگین درآمد را بر اساس گفته‌های رانندگان اسنپ و تپسی و تجربه شخصی در تهران بیان می‌کنیم.

با همین فرمول سفرهای طولانی‌تر در تهران حدود 90 تا بیش از 200 هزار تومان قیمت دارد که حدود 50 تا 80 دقیقه زمان می‌برند و با این وجود به همان میانگین ساعتی 80 تا 150 هزار تومان می‌رسیم.

از طرفی در شهرهای بزرگ مانند مشهد، تبریز، شیراز و… شاید شاهد کرایه‌های 90 یا 100 هزار تومانی نباشیم ولی به دلیل ترافیک کمتر و مسیرهای کوتاه‌تر، راننده می‌تواند در یک ساعت چند سفر با قیمت 30 تا 50 هزار تومان را انجام دهد و به حدود میانگین ساعتی 90 تا 150 هزار تومان برسد.

اما در شهر‌های کوچک‌تر هم مسافر کمتری وجود دارد و هم قیمت‌ها کمی کاهش پیدا می‌کنند، به عنوان مثال یک سفر 40 هزار تومانی در یک شهر بزرگ شاید در یک شهر کوچک 20 هزار تومان باشد، به این ترتیب میانگین درآمد اسنپ و تپسی در شهر‌های کوچک را حدود ساعتی 100 هزار تومان در نظر می‌گیریم.

طبق اعلام اسنپ، میانگین درآمد ماهانه رانندگان این شرکت در سال 1400، حدود 10 میلیون تومان بود. البته این میانگین شامل افرادی می‌شود که از چند ساعت تا یک روز کامل در اسنپ کار می‌کنند. به همین دلیل افرادی که قصد دارند به صورت کامل و حداقل 8 تا 9 ساعت در اسنپ فعالیت داشته باشند، حقوق ماهانه آن‌ها بیش از 10 میلیون تومان خواهد بود. همین میانگین درآمد در سال 1401 به 16 میلیون تومان برای افرادی که به صورت ثابت کار می‌کنند رسیده است.

البته اسنپ از ابتدای امسال دو سری کرایه‌های خود را افزایش داده و طبیعتا این میانگین باید به نزدیک 20 میلیون تومان رسیده باشد.

این موضوع با افزایش نرخ کرایه‌ها در سال‌های جدید بسیار بیشتر هم شده است. این موضوع به وضوح توسط مسافران قابل مشاهده بوده در حالی‌که اکثر افراد ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و به سراغ اسنپ و تپسی نروند!

 

طبق این موارد وضعیت درآمد رانندگان تاکسی اینترنتی در تهران و کلان‌شهرها بر اساس ساعت، روز و ماه به شکل زیر است:

درآمد ساعتی

درامد روزانه

درآمد ماهیانه

درامد سالانه

راننده تاکسی اینترنتی

80 تا 150 هزار تومان 640 هزار تا 1 میلیون و 200 هزار تومان 19 تا 36 میلیون تومان 228 تا 432 میلیون تومان

کارمند

20 تا 70 هزار تومان 160 تا 560 هزار تومان 5 تا 16 میلیون تومان 60 تا 192 میلیون تومان

به این ترتیب متوجه خواهید شد که کار در تاکسی های اینترنتی درآمد بسیار بیشتری از متوسط حقوق کارمندی دارد، بنابراین ما یک امتیاز مثبت برای کار در تاکسی های اینترنتی در نظر می‌گیریم. البته یادتان باشد که سود شما با درآمد کار در اسنپ و تپسی متفاوت است و قابل محاسبه به صورت عمومی نیست چرا که هزینه‌های هر شخص و خودرو متفاوت است.

هزینه‌های کار: کار کارمندی هزینه کمتری دارد

بر خلاف کار کارمندی که شاید تنها هزینه رفت و آمد را در بر داشته باشد، کار در تاکسی‌های اینترنتی هزینه‌های بسیار دارد. در ابتدا باید در نظر بگیرید که برای کار در اسنپ و تپسی باید یک خودرو مناسب داشته باشید، یعنی حداقل 150 میلیون تومان برای تهیه خودرو دست دو و در حالت عادی بیش از 300 میلیون تومان سرمایه اولیه برای تهیه خودرو نو لازم باشد.

مورد دوم به هزینه‌های خودرو باز می‌گردد، البته در این زمینه نمی‌توان یک قیمت را مشخص کرد زیرا هزینه مربوط به خودرو به عوامل بسیار متعددی همانند مدل، سال تولید، میزان ساعات کار به عنوان تاکسی اینترنتی، مصرف سوخت خودرو و حتی محلی که خودرو را برای تعمیر و سرویس می‌برید، وابسته است.

اما اگر باز هم بخواهیم به طور میانگین یک رقم حدودی بیان کنیم، برای یک راننده با خودرو نو و سرحال، حدود یک چهارم درآمد، خرج خودرو (سوخت، تعویض روغن، لنت و…) خواهد شد، همچنین یک خودرو با وضعیت مطلوب و کمی قدیمی، به علاوه هزینه‌های جانبی، ماهیانه حدود یک سوم درآمد کار در اسنپ و تپسی هزینه دارد.

البته برای کار در تاکسی اینترنتی هزینه رفت و آمد ندارید و مستقیم از دم خانه می‌توانید کار کنید ولی یک کارمند برای رفت و آمد به محل کار باید هزینه پرداخت کند، که البته ما از این هزینه صرف نظر خواهیم کرد.

به طور قطع هزینه‌های کار در تاکسی‌های اینترنتی از هزینه کار به صورت کارمندی بیشتر بوده و از این نظر کار کارمندی ارجحیت دارد.

درآمد پایدار: تقریبا شرایط برای هر دو برابر است

کار کردن در تاکسی های اینترنتی یا هر نوع شغل آزاد دیگر، درآمد ثابت و پایدار ندارد. یعنی درآمد شما یک روز خوب است و یک روز معمولی، البته تعداد مسافران تاکسی های اینترنتی در حال حاضر به مقداری هستند که شما بدون مسافر باقی نمانید و به حداقل درامد روزانه 600 هزار تا یک میلیون تومان برسید ولی به هر شکل اگر یک روز به هر دلیل سرکار نروید، درآمدی نخواهید داشت.

ضمن اینکه کار در تاکسی های اینترنتی وابسته به خودرو است و اگر خودرو خراب شود، تا زمان تعمیر آن خبری از درآمد نیست. البته باز هم تاکید می‌کنم بخش زیادی از میزان درآمد کار در تپسی و اسنپ ثابت است، زیرا شما مانند مغازه‌دارها یا بنگاه‌ها نیستید که یک یا چند روز به طور کامل مشتری نداشته باشید یا معامله‌ای نکنید، بلکه مسافر برای تاکسی های اینترنتی همیشه وجود دارد اما شاید در تعطیلات کمتر و در روزهای کاری بیشتر باشد.

در نقطه مقابل، کارمندان حقوق ثابت دارند و اگر یک یا چند روز سر کار نروند، حقوقشان را دریافت می‌کنند. البته کارمندان می‌توانند بر روی حقوقشان نیز حساب باز کنند و دستشان برای خرید کالا به صورت قسطی بیشتر باز است. اما درآمد کارمندی محدود است، همچنین شما باید نیازهای شرکت‌تان را برآورده کنید وگرنه جریمه خواهید شد اما در کار با تاکسی های اینترنتی اینگونه نیست، به طور کلی می‌توان گفت کار کارمندی محدودیت‌های بیشتری دارد.

شما ترجیح می‌دهید حقوق بیشتر اما نا پایدار داشته باشید یا حقوق کمتر اما پایدار؟ در این بخش هر دو شغل کارمندی و کار در تاکسی‌های اینترنتی ویژگی‌های مثبت و منفی تقریبا یکسانی دارند، به همین دلیل شرایط کار از منظر حقوق ثابت را برابر اعلام می‌کنیم.

شرایط و مزایای کاری

ساعت کاری: در تاکسی اینترنتی رئیس خودتان هستید

شرایط کاری در تاکسی‌های اینترنتی ساده است. اول این که شما ساعت کار منعطف دارید، می‌توانید در روز یا شب کار کنید، حتی می‌توانید این‌کار را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید، هر زمان که خواستید می‌توانید از کار دست بردارید و هر زمان که خواستید به کار بازگردید.

ساعت کاری منعطف یک ویژگی بسیار مهم محسوب می‌شود، زیرا دست شما را برای کار کردن باز می‌گذارد. زمانی که تاکسی اینترنتی هستید اگر به مشکلی برخوردید یا نیاز بود تا یه یک کار خانوادگی برسید، می‌توانید بدون دغدغه از کار دست بکشید. همچنین رفتن به تعطیلات و مسافرت نیز تماما در اختیار خودتان است، لازم نیست حتما آخر هفته‌ها یا در تعطیلات که جاده‌ها شلوغ است به مسافرت بروید. البته که زمان کار کردن شما مستقیم با درآمدتان در ارتباط است اما ساعت کاری منعطف در مواقع بسیاری به کمک شما می‌آید. موردی که برای کارمندان یک آرزوست!

درآمد تپسی اسنپ

در نقطه مقابل و کار کارمندی شما باید هر روز سر ساعت معین سر کار خود حاضر شوید، کار شما هیچ موقع ترک نمی‌شود، تفاوتی ندارد وضعیت هوا چگونه است یا اینکه حالتان خوب است یا خیر، در هر صورت باید سر کار حاضر شوید، البته می‌توانید برای کارهای اورژانسی مرخصی بگیرید اما مرخصی‌های شما نیز محدود است. به همین دلیل از این نظر کار در تاکسی‌های اینترنتی جذاب‌تر است چرا که رئیس خودتان هستید و به معنای واقعی کلمه، آقا بالاسر ندارید!

بیمه و مستمری: کار کارمندی وضعیت بهتری دارد

کار در تاکسی‌های اینترنتی فعلا شامل بیمه نمی‌شود. با توجه به این که در خصوص ساعت و روزهای کاری، هیچ تعهدی از راننده گرفته نمی‌شود، تعجبی هم ندارد که شامل بیمه نشود. اما اسنپ و تپسی می‌توانند بخشی از رانندگان ثابت خود را در صورت گرفتن تعهداتی بیمه کنند. حتی درآمد ثابت برای نیروهای خود در نظر بگیرند، اما به هر شکل این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

با این حال شما می‌توانید خودتان را بیمه کنید، که هزینه آن از بیمه کارمندی بیشتر است و نسبت به بیمه برخی ادارات دولتی هم خدمات کمتری دریافت می‌کنید. اما می‌‎توانید خود را بیمه کنید و مستمری بگیرید.

از طرفی اکثر کارمندان بیمه می‌شوند و 70 درصد مبلغ بیمه آن‌ها را کارفرما پرداخت می‌کند، به این ترتیب هزینه بیمه برای کارمندان بسیار کمتر است، ضمن این که رانندگان باید حتما خودرو خود را نیز بیمه کنند و هزینه آن را بپردازند. به این ترتیب در این بخش به کار کارمندی امتیاز مثبت می‌دهیم.

مزایا: کار کارمندی مزایای بیشتری دارد

در خصوص مزایا نمی‌توان به طور دقیق نظر داد. مزایای کار در تاکسی اینترنتی مشخص است، هر کدام از شرکت‌های اسنپ و تپسی در باشگاه رانندگان خود خدمات خوبی را می‌دهند. البته این شرایط و تخفیف‌ها به صورت رندوم ارائه می‌شود و نمی‌توان بر روی آن خیلی حساب باز کرد. به هر شکل این خدمات توسط بسیاری از رانندگان استفاده می‌شود. در ادامه برخی از این خدمات را می‌بینید:

  • تخفیف سرویس خودرو
  • تخفیف کارواش
  • تخفیف استفاده از خدمات درمانی و پزشکی
  • تخفیف استفاده از اماکن ورزشی
  • و…

همچنین اسنپ و تپسی و دیگر شرکت‌ها طرح‌های تشویقی دارند که رانندگان با رسیدن به اهداف این طرح‌ها، جوایز مالی متنوعی دریافت می‌کنند که به افزایش درآمد آن‌ها کمک خیلی زیادی می‌کند. برخی مواقع نیز متناسب با نحوه فعالیت افراد، پول بنزین پرداخت می‌شود.

درآمد تپسی اسنپ

اما مزایای کار کارمندی به شرکتی که در آن کار می‌کنید بستگی دارد، اگر یک کارمند در شرکتی بزرگ مشغول به کار باشد، می‌تواند از خدمات درمانی، ورزشی، تفریحی و غیره به صورت رایگان یا تخفیف‌دار استفاده کند. همچنین ارگان‌های دولتی خدمات خوبی به کارمندان خود می‌دهند، مثلا دریافت خانه سازمانی یا خرید اجناس به صورت قسطی بخشی از این مزایا هستند.

اما همانطور که گفتم مزایای کار کارمندی به شدت به شرکتی که در آن مشغول به کار هستید وابسته است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها هیچ مزایایی برای کارمندان خود در نظر نمی‌گیرند.

در این بخش هم می‌توان به نوعی نتیجه را مساوی اعلام کرد اما ما کفی مزایای کارمندی را سنگین‌تر می‌دانیم به همین دلیل امتیاز این بخش برای کارمندان است.

اعتبار شغل و رشد شخصی

وجهه شغل: کار کارمندی وجهه بسیار بهتری دارد

از این نظر باید گفت که کار کارمندی هر چقدر هم که سبک و ساده باشد، وجهه بهتری نسبت به کار در تاکسی‌های اینترنتی دارد. در نگاه مردم کار کارمندی اعتبار بیشتری دارد و حتی اگر کارمند دولت باشید، می‌توانید ضامن دیگران در امر وام گرفتن و تسهیلات بانکی شوید.

کار در اسنپ و تپسی به عنوان یک شغل آزاد و دم دستی به حساب می‌آید که به اعتبار شما اضافه نمی‌کند. به زبان ساده اگر راننده اسنپ باشید به راحتی به شما زن نمی‌دهند!! همچنین خود رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز کار خود را به عنوان یک شغل اصلی حساب نمی‌کنند؛ اکثر آن‌ها معتقدند که اسنپ و تپسی کار نیست و اکثرا دنبال کار بهتری هستند. نمی‌دانم این تفکر درست است یا غلط اما وجه کار کارمندی بسیار بیشتر است.

ورود به شغل: تاکسی اینترنتی مثل آب خوردن است

برای کار کارمندی باید مدرک و مهارت و در اکثر مواقع سابقه کار داشته باشید. در واقع حداقل چندسالی را باید به مهارت آموزی و تحصیلات بپردازید. همچنین کار کردن در شرکت‌های بزرگ نیاز به سابقه کار یا حتی پارتی‌بازی دارد. بنابراین برای کار کارمندی هرچند نیاز نیست سرمایه اولیه داشته باشید اما ورود به آن بسیار دشوار است.

درآمد تپسی اسنپ

از طرفی شما ظرف چند دقیقه و حتی به صورت کاملا غیرحضوری می‌توانید در اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی ثبت نام کرده و کار خود را آغاز کنید. این یک مزیت بسیار بزرگ است زیرا اگر خودرو داشته باشید، تنها چند دقیقه با کسب درآمد فاصله خواهید داشت. به همین دلیل است که کار در تاکسی‌های اینترنتی مزایای کمتری دارد و شامل بیمه نمی‌شود. در واقع راننده بدون دادن تعهد و حتی دیدار حضوری با مسئولین اسنپ و تپسی، می‌تواند کار خود را آغاز کند. از این نظر کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی تقریبا برای همه آزاد و بسیار آسان است.

پیشرفت و آینده شغلی: کار کارمندی آینده‌دار است

همانطور که گفتیم، ورود به کار کارمندی نیاز به دانش، مهارت و تحصیلات دارد. به همین دلیل است که طبیعتا آینده بهتری در کار کارمندی وجود دارد. فرد مهارت لازم برای کار را به دست می‌آورد و در حین کار نیز پیشرفت می‌کند و می‌تواند آینده بهتری برای خود رقم بزند. ضمن اینکه سابقه کار برای کارمندان به معنای حقوق بیشتر، منصب بالاتر و حضور در شرکت‌های بزرگ‌تر است.

درآمد تپسی اسنپ

کار در تاکسی‌های اینترنتی هیچ پیشرفت به خصوصی ندارد. نهایتا دست فرمان شما بهتر می‌شود و مسیرها را نیز بهتر یاد می‌گیرید! اول و آخر کار در تاکسی‌های اینترنتی، فقط رساندن افراد به مقصدشان است! به این ترتیب نمی‌توان پیشرفت یا آینده شغلی خاصی را برای رانندگان تاکسی اینترنتی تصور کرد. حتی اگر 10 سال هم راننده تاکسی اینترنتی باشید باز هم حقوق شما افزایش پیدا نمی‌کند و همچنان روزمزد خواهید بود. از این نظر کار کارمندی امتیاز برتری خواهد گرفت.

نتیجه گیری

کار کارمندی ویژگی‌های مثبتی نسبت به کار در تاکسی های اینترنتی دارد و از آن طرف درآمد تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی بسیار بیشتر است! با تمام این‌ها نتیجه گیری کلی با شماست. البته کلا کار در اسنپ و تپسی به عنوان شغل دوم و افرادی که به دنبال کار می‌گردند، توصیه می‌شود اما شاید درآمد بیشتر این کار نسبت به آینده آن قابل توجیه نباشد. به صورت کلی در جدول زیر نگاهی به هر دو می‌اندازیم و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم:

کار کارمندی

راننده تاکسی‌های اینترنتی

درامد ماهیانه

5 تا 16 میلیون تومان 19 تا 36 میلیون تومان (30 روز کار)

هزینه‌های جانبی ماهیانه

هزینه رفت‌ و آمد و ناهار (حدود 10 درصد درآمد) هزینه خودرو و خوراک (حدود یک سوم درآمد)

میزان سود شما

درآمد – هزینه‌های شخصی درآمد – هزینه‌های خودرو و راننده

درآمد پایدار

دارد ندارد

ساعت کاری

ثابت کاملا منعطف

بیمه و مستمری

دارد ندارد (خویش فرما)

مزایا

متناسب با اداره باشگاه رانندگان

وجهه شغل

مناسب وجهه ندارد

نحوه ورود به شغل

سخت و طاقت‌فرسا بسیار ساده و آسان

پیشرفت و آینده شغلی

آینده‌دار امکان پیشرفت وجود ندارد

 

نظر شما چیست؟ شما کار کارمندی را ترجیح می‌دهید یا کار در تاکسی‌های اینترنتی؟ به نظر شما درآمد بالای اسنپ و تپسی ارزش کار در این دو سرویس را افزایش می‌دهد؟ به نظر شما مزایای کار در کدام شغل بیشتر است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

636 در مورد “درآمد اسنپ و تپسی چقدر است؟ مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی!”

  1. در اسنپ و تپسی بر خلاف آژانس های قدیمی هیچ قاعده و اسلوبی وجود ندارد.
    تو آژانس ها هر کسی کولر میخواست ۲۵ درصد کرایه اش اضافه میشد.و کولر زدن زورکی نبود.از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح هم کرایه ها ۲۵ درصد اضافه میشد.
    روش نرخ گذاری هم در اسنپ و تپسی دیمی است.روزی بوده که از فلکه چایچی تا قصر فیروزه یک رو زده بود ۳۸ تومن .دقیقا تو همون زمان از همون مکان تا پونک رو زده بود ۵۲ تومن وقتی هم تذکر میدیم پشتیبانی میگن قیمت ها رو کامپیوتر میده و از سره خودشون وا میکنند و بی مسوولیتی دارند.بابا نرخ گذاری کاره کارشناسی میخواد یا راننده رو از کار کردن پشیمون میکنید یا مسافر رو نقره داغ .

    2
    6
  2. سلام و خدا قوت
    من خودم راننده ی پاره وقت اسنپ و تپسی هستم …..
    اول اینکه به نظرمن تو هر کاری باید هوش و ذکاوت به خرج داد
    مثلاسفر های ارسال شده را سریع و بادقت آنالیز کنید،بعضی وقتها مسیرهای کوتاه بازدهی بیشتری دارد و برعکس
    جاهایی که نزدیک مترو هست وتردد بالایی دارد برای جذب مسافر عالیه
    سعی کنید حتی المقدورغیراز سلام و خداحافظ مکالمه ای با مسافر نداشته باشید….حتی به نظر من مسافرهای روز ومخصوصا صبح خیلی بهتر از مسافرهای شب هستند….یکی از مهمترین مسائل هم تمیز بودن و خوش بو بودن وسیله می باشد

    2
    7
  3. سلام دوستان خوب، راستش من هم نظرات رو خوندم خیلی ها مینالیدن و طبق معمول غر میزدن از استهلاک و عدم احترام به شخصیت و هزینه بالا و غیره، یکی میگفت آژانس در قبل محل استراحت داشت و الان نداره و کمیسیون باید بدی و مخارج ماشین و در آخر اینکه چیزی تهش نمیمونه،
    من حدودا دهه فجر سال هفتاد نیمه وقت در آژانس مشغول شدم اینکه فوق دیپلم بودم و سرباز، ادامه دادم و سربازی تمام شد و سال هفتاد دو دوباره در همون آژانس درس خوندم بعد از شش سال دیپلم دوباره درس های دبیرستان و مجدد با دیپلم های شش سال از خودم کوچکتر و کنکور آزاد شرکت کردم و رشته مهندسی آزاد قبول شدم و مجددا از ابتدا ی دانشگاه شروع به پرس خوندن کردم با وجود فوق دیپلم، کل درسم رو پر آژانس و پشت فرمون خوندم تا سال هفتاد و هشت و فارغ التحصیل شدم- تا اینجا شد هیجده سال درس و هشت سال کار در آژانس ، سپس یک پژو ۴۰۵ خریدم و بصورت تشریفات کار کردم بیشتر شرکت های خارجی و سفارت ها و تشریفات و توریستی اصفهان و شیراز و … دو سال هم با پژو کار کردم، دهه فجر هشتاد اومدم بیرون- یعنی ده سال کار کردم با اتمام سربازی و چهار سال لیسانس، در انتهای کار با شرکت خارجی من تونستم در یک شرکت نفتی خارجی استخدام بشم و الان تقریبا بیست و یک سال و خورده ای هست دارم با همون شرکت کار میکنم و شکر خدا با آژانس و این شرکت به همه جا تا کنون شکر خدا و با تلاش رسیدم، خواستم بگم با هیجده سال درس و ده سال کار کردن آژانس اصلا ننالیدم و همیشه شکرگذار بودم – البته مسایلی دیگر هم بود در این بین که اینجا نمیتونم بگم چون زیاد وقت میگیره، اما مخلص کلام اینکه صحبت اطرافیان بابت عدم شخصیت کاری واقعا درد اوره ولی باید تحمل کرد، ده سال شب های جمعه و شنبه شیفت بودم چون مجرد هم بودم و بکوب کار میکردم چون هدف داشتم ، همه چهل یا پنجاه راننده همیشه مینالی‌دن اما من کار خودم رو میکردم، درآمد و مخارجم رو کنترل میکردم، الان اسنپ هم پر مسیر رفت و هم برگشت مسافر میزنن، در حالی که اون موقع مثلا از مطهری میرفتیم تهرانپارس و برگشت رو خالی میومدیم، بهر حال میخوام بگم پر این کار امکان پیشرفت بسیار زیاد هست اینکه با افراد مختلف آشنا میشید و ممکنه بتونید کار بهتری پیدا کنید، من در کل خیلی راضی بودم ولی با برنامه کار میکردم- مخلص کلام اینکه کار نشد نداره فقط خواهش میکنم غر نزنید
    اگر خواستید تجربه های زیادی دارم شاید بتونم در اختیارتون بزارم
    ارادتمند

    11
    18
  4. سلام علیکم
    ببینید اسنپ و کار تاکسی اینترنتی برای کسی که شغلی ندارد مهارت خاصی ندارد مجرد هست و خانه دارد و قانع است بد نیست روزی 200 تومن با کمترین استهلاک در میاد ولی این که یک عده میگن کارمندی بهتره شاید از نظر بیمه و بازنشستگی بهتر باشد ولی کارمندی هم به ارگان مربوطه بستگی دارد که شما کجا کار می کنید اگر شرکت برق یا اب یا کلا وزرات نیرو هستید درامدش خوب است ولی اگر بعضی ارگان ها مثل جهاد وزارت تعاون و غیره هستید درامدش با 5 سال سابقه کار 9 میلیون حکمش هست وخالصیش با کسور بیمه میشه 8 تومن تازه اگر متاهل هم باشی با این پول نمی تونی زندگی کنی به همین دلیل جوانها اکثرا ازدواج نمی کنند چون درامد ها کم است واجاره خانه ها بالا و خرج و خوراک زندگی کفاف نمی کند کارمندی فقط پشتوانه بیمه و بازنشستگی و اب باریکی دارد وگر نه زیاد دهان گیر نیست. امیدوام کمک ناچیزی کرده باشم

    2
    20
  5. من خودم چند وقته تجربه کار در اسنپ رو دارم و میخوام از تجربه خودم بگم ( در تهران )
    یه بخش خیلی کوچیکی از مردم ایران واقعا قصد اذیت دارن ، یه بخش خیلی کوچیک هم قصد اذیت ندارن ولی اذیت میکنن به صورت ناخود آگاه ( ممکنه نمره های 1 بگیرید ولی طبق بیشترین نمره ای که گرفتید خودتون رو قضاوت کنید )
    و بخش خیلی بزرگی از مسافران واقعا اذیت نمیکنن و خیلی احترام میزارن و خیلی خوب هستن
    پس به نظرم از این نظر مشکلی نداریم ، مشکل اصلی به نظرم ترافیک و کمیسیون نسبتا زیاد اسنپ هست
    درآمد اسنپ ساعتی تو این تاریخ که دارم نظرمو مینویسم حدودا به صورت میانگین 120 یا 110 تومان هست تو تهران ، اگر طرح تشویقی رو هم بگیرید حدودا 140 تومان هم میشه درآمد ساعتی ( تو بهترین شرایط )
    هزینه ماشین هم بعضی اوقات ممکنه خیلی زیاد بشه ( واشر سر سیلندر و دیسک و صفحه عوض کردن ) و اکثر اوقات هم هزینه های نسبتا کمی داره و در کل به نظرم برای ماشین 405 یا پراید هزینه یک چهارم درآمد میتونه باشه
    شما روزی 12 ساعت کار کنی و حدود یک تومن در بیاری و اگر بخوای هر روز کار کنی ، نهایتا با هزینه های خورد و خوراک و ماشین ماهی برات 25 تومن میمونه تو بهترین شرایط
    من خودم به رانندگی خیلی علاقه دارم
    اگر آدمی هستید که به رانندگی علاقه دارید و نیاز به درآمد دارید و اینکه نمیتونید شغل تخصصی یا سرمایه گذاری آزاد انجام بدید به نظرم کار در تاکسی اینترنتی شغل خوبی میتونه برای شما باشه
    ولی اگر آدمی هستید که نیاز به درآمد دارید و اینکه به رانندگی علاقه ندارید یا از نظر شخصیتی آدم خیلی حساسی هستید به نظرم واقعا تو این شغل وارد نشید که آخرش با یه مسافر بحثتون میشه و از اسنپ اخراجتون میکنن ( چون همیشه حق با مشتری هست ) یا اینکه خودتون رو نابود میکنید

    0
    26
  6. الان یه کارگر با روزی ده ساعت کار راحت دوازده تا پونزده میلیون حقوق میگیره ، سرویس از سر کوچه میبره و برش میگردونه، بیمه، سنوات، بن، عیدی و تعطلیشو داره ،هیچ سرمایه ای هم ازش وسط نیست
    اونوقت راننده اسنپ تو بهترین شرایط پونزده میلیون کار میکنه ، حداقل پنج میلیونش سوخت و استهلاکشه ، میمونه ده تومن، نه تعطیلی داره ، سرمایشم که ماشینشه وسطه، نه بیمه، نه عیدی، نه بن، نه سنواتی ، هزاران خطر هم هر ثانیه از بیخ گوشش رد میشه ، بعد روزنامها میشینن از درآمد اسنپی میگن، هر سایتی هم دیدین از درامد اسنپ تعریف تمجید کرد بدونین یه پولی از اسنپ بهش رسیده

    10
    53
  7. سلام وقت همگی بخیر،واقعیتش کار مسافر کشی با کارمندی اصلا قابل مقایسه نیست من خودم چند سال بیکارم دنبال کار میگردم حالا با ماشین کار میکنم ماشین ام زیاد خرج بر نمیداره اما کارمندی کجا مسافر کشی کجا ،همون بیمه کارمندی به همه مسافرکشی می ارزه

    14
    17
    1. سلام داداش من کارمند دولتم هر روز 7 ساعت و نیم سر کارم ولی 8 میلیون حکمم است و خالصیم 7 تومن اسنپ و 1880 درامدش بیشتر است اعصابت هم راحت تر است رئیس نداری بالای سرت ولی احترام مشتری را باید حفظ کنی

      8
      18
  8. اسنپ وتپسی فقط طرف مسافر رو می‌گیرند اگه یه شکایت الکی مسافر بزنه دیگه وا مصیبتا ولی مسافر درست ده دقیقه براش وقت گذاشتی رسیدی نزدیک مبدا میزنه کنسل حتی یک عذر خواهی هم نمیکنه مسافر داریم میزنه دو مسیر مسیر اول رو میری میگه وایستین کارم انجام بدم که بیاد مسیر دوم رو بری هرچی وایمیستی خبری نمیشه نگو آقا سرت کلاه گذاشته ومجانی مسیرش رو اومده ووقتی به پشتیبانی میگی بهت میگه منتظر باشید تا پیگیر شیم بعد دوروز بهت پیام میادکه طی تماس با مسافر وی گفته نه چنین چیزی نبوده راننده عزیز بیشتر دقت کنید

    4
    47
  9. بنام خدا
    در کل کار با ماشین ، شغل پر زحمت و بدن پشتوانه ای هست و از نظر جایگاه اجتماعی هم خیلی پایینه و کمتر با جماعت راننده با احترام رفتار میشه
    انشاءالله خدا برای همه بخصوص برای ما راننده ها بسازه و کمکمون کنه که به موقعیت قبلمون برگردیم ، چون چاره ای نیست فعلا مجبوریم بسازیم
    یاعلی

    3
    31
  10. پس اسنپ کار نکنیم کار کارمندی هم نیست پس چیکار کنیم سر بزاریم رو زمین بمیریم؟؟
    چیکار کنیم پس بگید؟

    3
    24
  11. آچار فرانسه

    سلام به دوستان عزیز بنده خودم یک مدتی رو با خودرو سمند تو اسنپ تجربه کردم و همیشه به خاطر خودم هم شده کولر روشن میکردم،سوای اینکه بعضی مسافر ها فرهنگ اسنپ رو ندارن (بلانسبت بعضی ها )شعور و معرفت هم ندارن چون بالای ۹۰ درصد نمره ۵ دادن و عده کمی هم رو چه حسابی ۱ داده بودن که واقعا مغزم سوت میکشید که ۱ داده باشن واسه من که هم خوش برخورد و هم ماشین مرتب و خنک بود،دیگه قضاوت با شما.و از لحاظ نرخ کرایه بعضی تایم ها مثلا عصرها بد نیست که اونم اگر ترافیک شهری مثل تهران گیر بیوفتین کلی زمان و انرژی از دست میدین و بعضی تایم ها نرخ کرایه ها واقعا واقعا توهین به راننده س که نمی‌دونم با چه متر و معیاری با این رشد تورم تعیین نرخ می‌کنند و تازه کمیسیون و ۹٪ هم کسر می‌کنند.ولی در مجموع خوب نیست و به قول دوستان برده داری مدرنه.من یک پیشنهاد واسه شرکت اسنپ دارم که هم راننده راضی باشه و هم مسافر مثل کشور های دیگه مثلا ترکیه تاکسیمتر داشته باشن که مبلغ ورودی ثابت هست مثلا ۱۵ هزار تومن و هر مسافتی طی بشه و زمان تلف شده تو ترافیک محاسبه میشه و در آخر نرخ تعیین بشه چون مسافر هم باعث میشه زمانی رو واسه سفر انتخاب ‌کنه که ترافیک کمی داشته باشه،داداش من شرکت اسنپ عزیز نرخ کرایه واسه ۱۱ شب به بعدباید بالاتر باشه درسته از سرِ اجبار (به تعداد)راننده اسنپ شبها هم فعال هستن و جاده ها خلوت ولی دلیل نمیشه کرایه ها تا اینقدر پایین باشه.

    1
    46
  12. سلام.باید شرکت اسنپ وتبسی شرایطی رافراهم نمایند جدا از درامد ونداشتن بیمه واستهلاک خودرو . شرکت فوق تدابیر بیندیشد که از نظر امنیت هر شخصی به راهتی بایک خط وگوشی مسروقه نتواند رانندگان تاکسی های اینترنتی رامورد سرقت ویا خفت گیری وغیره قرار دهند وحتی اتباع بیگانه به راحتی شرکت برای درامد خودش میتوانند به عنوان مسافر ثبت نام کنند

    2
    20
  13. کلا تاکسی اینترنتی به عنوان شغل ثابت خوب نیست.تو مسیر روزانه ات که میخوای خالی بری خوبه.غیر از این باشه همه جوره له میشی.
    آخرشم به غیر از ماشین و بدن داغون،باید هر چی درآوردی بری بدی به یه روانشناس تا برت گرونه به اون آدمی که قبل اسنپ بودی:)

    3
    51
  14. شهروند بی دفاع

    دوستان عزیز
    کار در تاکسی اینترنتی سخته،کار کارمندی هم کم درآمده بنده فارغ التحصیل دانشکده پرستاری دانشگاه شهید بهشتی هستم با 17 سال سابقه ساعتی 20 هزار تومن اضافه کار میگیرم.برای کسی که کار درمان نکرده تصورشم سخته که فکر کنه توی اون یک ساعت برای 20 هزار تومن چی میبینه و تحمل میکنه.قطع عضو،سکته،بیمار تصادفی،نوزاد مرده روی دست پدر و مادر،خانواده داغدار دو سال درگیری با کرونا،شیفتای شب طاقت فرسا و……اینارو بزارید کنار امر و نهی رییس و مدیر و مسئولی که بجای خسته نباشید گفتن به گزارش و اتیکت و لباست گیر میده ببینید چه شرایط بدی داریم.به قول معروف توش خودمونو کشته بیرونش دیگرانو.مزایای خوبی هم داریم! مثل حق مسکن 200،حق ایاب و ذهاب 200،حق اولاد 80،و… در ضمن خبری از مسکن سازمانی هم نیست.بهترین راه رفتن ازین سرزمین نفرین شده است.البته در صورت موندن بهترین راه انتخاب سپاه و بسیج و ازین مدل کارهاست که همه جوره ساپورت میشین.

    20
    41
    1. داداش دائی من ماهی ۹۰ میلیون میگیره از دوتا بیمارستان می دونم شما حقیقت میگید ولی حد اقلش کار شرافتمندانه شما آینده داره ولی آخه راننده اینترنتی هم شد شغل همش رنده کردن سرمایه خودتو باید بخوری

      3
      3
  15. این آمار مال کی هست من الان راننده تپسی هستم تو شهر تبریز سال ۱۴۰۲ تقریبا هر روز ۵ ساعت کار میکنم ساعت خنک روز از ساعت ۲۰ الی ۱ میانگین درآمد ۴۰۰_۵۰۰ هزارتومان تومان هست تقریباً واسه هر ساعت میانگین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اونم جدی نه خیلی استراحت میکنم و سفرهای خواصی رو انتخاب میکنم نه همشو اگر کسی روزانه جدی کار کنه و گاز هم داشته باشه روزانه حتماً ۱ میلیون درآمد داره یعنی ماهانه ۳۰ میلیون اونم بعد کسر هزینه کمیسیون و سوخت درآمدش واسه کسی که شغل اصلی رانندگی و انتخاب کنه درسته گرونه ولی میشه گفت خوبه

    22
    27
  16. میم صاد الف

    سلام
    خیلی جالبه که بعضی از دوستان انتظار دارن کرایه ها حداقل سه برابر بشن… یعنی اصلا به اون بیچاره ای که از سر ناچاری باید تاکسی بگیره فکر نمیکنن و فقط به فکر درآمد بیشتر برای خودشون هستن. هیچ فکر نمیکنن که افزایش کرایه، باعث افزایش بقیه خدمات هم میشه! منطقی ترین راه، کاهش کمیسیون دریافتی هستش. شما که باشگاه رانندگان دارین، اونجا اعتراض کنین که کمیسیون رو بکنن مثلا ده یا هفت درصد. هیچ وقت فکر و حساب کردین که چه درآمد عظیمی از دسترنج و زحمت شما راننده ها داره به جیب این سیستم واریز میشه؟ به نظرم بهتره به صاحب این سامانه ها فشار بیارین که کمیسیون کمتر و منصفانه تری بگیره.اینجوری درآمد خیلی بیشتر میشه. و لطفا هم نگید که این راه امکان نداره… اتفاقا راهش همینه.ولی ما عادت کردیم که همه چیز رو غیر ممکن ببینیم.
    با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه ی شما انسانهای شریف.

    7
    35
  17. تین در جواب کامنت دوستی اینجا گفتم جدا هم میگذارن دوباره تا اگر کسی قصد اسنپ کار کردن داره در اند واقعیش رو بدونه
    برای منی که در اصفهان هستم که قیمت هاش به نسبت کلان شهری مثل تهران پایین تره و البته ترافیک هم به همون نسبت کمتره میانگین مبالغ سفرها در یک ساعت بین ۶۰ تا ۶۵ تومان برام هست (۶ تا ۱۰ صبح کار میکنم و ۲ تا ۶ عصر) حدودا با کسر هزینه سوخت که حتی صدی ده! حساب کنی تو شهر نهایتا بشه ۲۰ لیتر تو هشت ساعت که میشه ۶۰ تومان و یعنی ساعتی ۷.۵ تومان و استهلاک هم ماهی به طور میانگین حتی یک و نیم میلیون خرج ماشین بشه میشه روزی پنجاه تومن و روی هشت ساعت میشه حدودا ۶.۵ تومان ساعتی، ۶.۵ به علاوه ۷.۵ میشه مجموعا ۱۴ تومان جمع سوخت و استهلاک ماشین در ساعت که از ۶۰ تا ۶۵ کم کنی، ۴۶ تا ۵۱ حداقل میشه سود خالص ساعتی و یعنی روزی هشت ساعت میشه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان سود خالص و در ماه بین ۱۰ تا ۱۲ تومن سود خالص(۳۰ روز کار)

    18
    8
  18. خوب برادر من ترافیک تهرانو با کرمان مقایسه نکن یه بار تو تهران مسافر ببری کلی ناراحتی اعصاب میگیری آلودگی هوا و ترافیک و هزینه های بالای زندگی فقط یه گوشه مشکلات تهرانه

    2
    27
  19. سلام اسنپ و تپسی درامد خالص پایینی دارند یعنی مخارج و هزینه رو کم کنی الان ساعتی ۳۰ تومان می‌ماند و بصرفه نیست بلکه از روی اجبار است که وقت یعنی عمر تلف میشه ماشین بشدت مستهلک و خراب میشه و آینده ای ندارد . فقط در صورتی خوب میشه که این کرایه ها ۳ برابر بشه . الان هم بیشتر کارگران و کارمندان چند ساعت کار میکنند

    15
    24
    1. سلام، شما یا خیلی دارید بد کار می‌کنید یا خدای نکرده دروغ ممکنه بگید که سود خالص براتون ساعتی ۳۰ تومان هست، برای منی که در اصفهان هستم که قیمت هاش به نسبت کلان شهری مثل تهران پایین تره و البته ترافیک هم به همون نسبت کمتره میانگین مبالغ سفرها در یک ساعت بین ۶۰ تا ۶۵ تومان برام هست (۶ تا ۱۰ صبح کار میکنم و ۲ تا ۶ عصر) حدودا با کسر هزینه سوخت که حتی صدی ده! حساب کنی تو شهر نهایتا بشه ۲۰ لیتر تو هشت ساعت که میشه ۶۰ تومان و یعنی ساعتی ۷.۵ تومان و استهلاک هم ماهی به طور میانگین حتی یک و نیم میلیون خرج ماشین بشه میشه روزی پنجاه تومن و روی هشت ساعت میشه حدودا ۶.۵ تومان ساعتی، ۶.۵ به علاوه ۷.۵ میشه مجموعا ۱۴ تومان جمع سوخت و استهلاک ماشین در ساعت که از ۶۰ تا ۶۵ کم کنی، ۴۶ تا ۵۱ حداقل میشه سود خالص ساعتی و یعنی روزی هشت ساعت میشه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان سود خالص و در ماه بین ۱۰ تا ۱۲ تومن سود خالص(۳۰ روز کار)، پس شما یا خیلی بد کار میکنی یا الکی میگی

      10
      8
  20. با سلام
    در ایران برای رضایت مردم 2 چیز رشد قیمتی پایینی داشته اولی قیمت نان و دومی کرایه اسنپ .
    در قیمت گذاری نان دولت سوبسید پرداخت میکند ولی در اسنپ راننده سوبسید پرداخت میکند تا فشار بر مسافر نباشد ،این یعتی ظلم به راننده .
    راننده اسنپ 2 خانواده را خرج میدهد اولی خانواده خود و دومی خرج ماشین از قبیل بیمه روغن بنزین لاستیک باطری و کمیسیون و غیره .
    بیمه تامین اجتمایی نداریم و جای استراحت و امکانات رفاهی نداریم ولی به خاطر یک اپلیکیشن 15 در صد کمیسیون میدهیم
    خلاصه که فقط سرمون گرمه و اعتراضمون به هیج جا نمیرسه.
    ممنون

    6
    55
  21. با سلام به دوستان عزیزم

    من ۲ سال اسنپ کار کردم یعنی صبح ساعت ۵ میرفتم تا ۱۰ شب‌استراحتم ۳ الی ۴ ساعت یا خونه یا ماشین بود.
    با ادمای زیادی اشنا شدم
    من ۱۰ سال شرکت کار کردم از هر ادم …. حرف شنیدم
    اما اسنپ اقایی خودت بودی
    شاید مسافرهای از خود راضی پیدا میشدن اما مهم نبود .

    اسنپ منو ادمی ساخت که برای خودم باشم و برای خودم کار کنم ..
    الانم تو کار خرید فروش هستم

    در کل اسنپ باید باید کار کنی

    12
    59
  22. سال ۹۷ از شرق تهران میرفتیم غرب با ۲۰۰۰۰ تومن .پژو ۴۰۵ بودش ۳۴ میلیون تومن.خوب الان همون پژو ۴۰۵ شده ۶۰۰ میلیون تومن به همون نسبت هم لوازم یدکیش گرون شده .ولی ایا همون کرایه هم ۱۸ برابر شده؟نه نشده همون کرایه شده ۸۵ هزار الی صد هزارتومن.یعنی ۵ برابر پس اقتصاد مریض خودشو نشون میده که نه مسافر راضیه و نه راننده محترم اسنپ و تپسی.و اصلا دیگه کار با ماشین صرف نمیکنه.

    3
    43
  23. سلام
    من تهران کار میکنم
    حدودا روزی ۱ میلیون تومن با ۱۰ ساعت کار خالص دارم البته بیشتر سفرهای اکوپلاس و قبول میکنم
    اما در کل این کار چندتا ایراد بزرگ داره که تو مقاله بهش اشاره کردین
    بزرگترین عیبش عدم احراز هویت از سمت مسافره و این برای امنیت راننده مشکل بزرگیه
    مشکل دیگه نداشتن وجهه اجتماعی هست
    و یه عیب دیگه هم همین سیستم امتیاز دهی به راننده و مسدود کردن های غیرمنصفانه
    یه دوستی میگفت رانندگی مثل قلک سوراخه
    چیزی نمیمونه
    این شغل کنار کارمندی خوبه که تو مسیر رفت و برگشت مسافر سوار کنی و استهلاک ماشین و دربیاری
    در غیر این صورت کار خوبی نیست
    کمر و گردن و پا و معده و کلیه آدم تحت فشاره زیادیه
    نه عیدی داره نه پاداش نه بیمه
    شما حقوق کارمند و اگه ۱۰ میلیون در نظر بگیری اسفند ماه دریافتی حدود ۴۰ میلیونی داره.این وسط کارمند حدودا ماهی ۲ میلیون هم بخاطر بیمه سود میکنه
    در کل تو این کار اسنپ خالص درآمد بیشتر از ۲۰ میلیون تومن تو بهترین شرایط ممکن با خودرو نسبتا خوب تو تهران نیست
    بدون بیمه
    بدون پاداش
    بدون عیدی
    و …

    7
    50
    1. داداش من کارمندم ولی اون مبلغی که گفتی رو اسفند ماه کارمندای کجا میگیرن دقیقا؟
      عیدی ای که به ما میدن آخر سال یک بیستم چیزی هست که گفتیا(اسفند ۱۴۰۱ ، ۲میلیون عیدی کارمندان بود)

      12
      10
  24. من چند روزیه شروع به کار اسنپ کردم توی شهر کوچک اولین نکته کمیسیون 20درصدی اسنپ
    مثلاً برای یک سفر 15 هزار تومنی 3هزار فقط کمیسیون میشه 12 هزار برا راننده میمونه که خرج بنزین و استهلاک رو کم کنی شاید 7 تومن سود کردی وقتت رو هم گذاشتی به عبارتی سرمایه از شماست کار کردن و هزینه هم با شما اونوقت از یه سفر 7 تومن سود من راننده میشه 3 تومن برا اسنپ
    کرایه آژانس الان شهرما 20تومنه اما اسنپ 12 تومن 13 تومن دیگه چی بشه 16 تومن
    دیروز 5ساعت کار کردم 240 ت که بعد از کسر کمیسیون شد 198 با کسر بنزین و استهلاک شاید برام 120 بمونه
    به نظرم در کل ارزش نداره وقت بزاری مگر اینکه مجبور باشی

    4
    37
    1. به مولا من بیکار ام ماشین صفر هم دارم ولی یه روز هم تو اینپ و تپسی مسخره کار نمیکنم مگه دیوانه ام ماشینم رو نابود کنم

      8
      39
  25. سلام خدمت همه عزیزان

    اینهمه شاکی هستید و ناراضی چرا کار میکنید، مگه اجبار کرده یا به زور گفته بیاید، همه ماشاالله اهل نظر و بیانن ولی توجه نمیکنن که هیچکس به اجبار کسی رو مجبور به انجام کاری نمیکنه

    من که صبح رفتنی یه سرویس میرم تا محل کارم برگشتم یه سرویس میام 280 تومن میندازه برام دمشم گرم که تنها نمیرم نمیام
    ما ایرانیا کلا به غر زدن علاقه داریم و به ناشکر بودن

    دوستان گلم اگر انقدر عذاب داره خب داداشم کار نکن دیگه این حرفها چیه، خودت با رضایت رفتی تایید کردی

    اینم داره مسافر میده پولشو میگیره شرایطشم بهت میگه موقع ثبت نام

    دم همتون گرم، تو تمام کارهاتون موفق باشید، یا حق

    66
    43
    1. سلام وقت شما بخیر و خوشی.
      من 25 ساله که در آژانس و الان در اسنپ کار میکنم …در آژانس 15 درصد کمیسیون میدادیم با جای استراحت و امکانات رفاهی ولی در اسنپ خیر در زمان آژانس قانون کشوری حاکم بود و در ساعت خارج از عرف یعنی 11 شب تا 6 صبح کرایها 20 تا 30 درصد بالاتر بود و کلا همه چی قانون مند بود و راننده از نحوه قیمت گذاری مطلع بود و خیلی مسائل دیگر که به نفع راننده بود چون این رانندس که با رضایت در خدمت مسافر باشد ولی الان آژانسها تعطیل شده اند اگر راننده اسنپ از روی ناچاری ثبت نام میکند و مشغول میشود دلیل بر رضایتش نیست بلکه برای مسافر کشی تنها یک راه مقابلش است و قدرت انتخاب دیگری ندارد و این را نیز اسنپ میداند که سوار بر گرده راننده شده.گفتنی زیاد است ولی در این کشور حق جماعت راننده داده نمیشه .عزت زیاد

      4
      43
  26. دوستی نظر داد که یه کمی به خودتون فشار بیارید با کمک البته میشه کار در تاکسی های اینترنتی شروع کنید بعد به جمع کردن، شغلی رو راه بندازید.. کار کردن با ماشین فرسایش داره شغل رانندگی سه تا معایب داره اول اینکه جانتان در خطره دوم مالتان و سوم شخصیت تان.. حالا بسته به شخصیت شخص خودتون داره که برید یا نرید تو اسنپ یا تپسی… در کل دوستان هیچ کاری سود خوب نداره بهتره ذهنتون رو درگیر نکنید من میگم مهم قانع شدنه دنبال زیاده خواهی نباشید زندگی کنید اونجوری که حال دلتون رو خوب کنه سلامت روح و روان و جسم یادتون نداره

    3
    54
  27. سلام وقت همگی بخیر ،والا این مطالبی که خوندم نمیدونم منبع قابل قبولی دارن یا خیر ولی بنده راننده همین تاکسی های اینترنتی هستم و در استان مرکزی فعالیت دارم ، کمیسیون اینجا ۲۰٪هستش ولی تهران ۱۵٪
    نرخ کرایه اینجا قابل مقایسه با تهران نیست ،اینجا از اینور شهر مسافرو ببری اونور شهر نهایتا ۳۰تومن کرایش بشه ساعت پیک ۳۵تومن ،هر سفر باید دست کم ۵مین الی ۱۰مین الاف بشی تا مسافرت از فلان طبقه تشریف بیاره سوار بشه حالا اگر سنو سالش بالا باشه که دیگه هیچی …
    درامد از ساعتی ۳۰الی ۵۰تومن بالاتر نیست
    اینو جدی میگم من حاضرم ماشینمو بدم ولی یه کار کارمندی با بازنشستگی و بقیه تسهیلاتی که داره بهم بدن، ۳۲سالمه از بیکاری و مجبوری اومدم تاکسی اینترنتی وگرنه خودرو هم مثل اتو و جاروبرقی و اب میوه گیری وسیله ای برای رفاه انسان هستش ولی به لطف مسئولین داخل ایران شده سرمایه منه جوون، شده شغل، شده منبع دزدی، اگر پرایدو بخوای از صفر تا صد خودت بخری جمع کنی، مثلا موتور ، بنده ، رنگ نقاشی، وسایل داخل خودرو نو ،حاضرم اینو اثبات کنم ،دیدم که میگم. نهایتا ۱۰۰میلیون بشه ولی در حال حاضر ۳۵۰م قیمت داره، ۲۵۰تومن مابقی واسطه میخوره، چرا؟؟ چون پول داره، پارتیو اشنا داره، ۵۰تا پراید بخره برای سند زدن مشکلی نداره، چونکه از خواص هستش، ولی منو شما چونکه از مردم عادی هستیم ی پراید اونم با رد شدن از هفت خان رستم با هزارجور قرض و وامو بدهکاری که موقع پس دادن سود باید پس بدیم که فکر کنم ۳۸۰تومن تموم بشه…
    اینجا ایران نیست جهنمه اسمشو گذاشتن ایران

    4
    63

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH